NOVINKY :
Kontaktní e-mail : mikyhorozumy@seznam.cz
Dopředu ovšem upozorňuji, že NEPOSKYTUJI MAGICKÉ SLUŽBY, ANI PORADENSTVÍ A NEBUDU NA PODOBNÉ ŽÁDOSTI REAGOVAT. Děkuji za pochopení - Miky. Usmívající se

PETROVY KAMENY

27. července 2009 v 15:27 | Miky |  POSVÁTNÁ MÍSTA
Skalní útvar Petrovy kameny najdeme ve výšce 1446 m.n.m. na dohled od Pradědu ,nejvyšší hory Jeseníků. Tyto nádherné a tajemné skály jsou opředeny řadou pověstí. Podle jedné z nich získaly kameny své jméno po kováři Petrovi , který zabil nenáviděného tyrana Bélu ,sluhu krutého pána ze Sovince a pak se zde ve skalách skrýval. Jeho vyhnanství ukončil až duch těchto hor Praděd ,zjevující se lidem v podobě starce s dlouhými vousy. Praděd věnoval Petrovi kladivo a ten pak dobýval železnou rudu ,hloubil šachty a stal se oblíbeným mezi lidem. Lidé na jeho počest pojmenovali skály v nichž se kovář kdysi skrýval - Petrovy kameny.
Mnohé legendy zase hovoří o tom ,že se na Petrových kamenech scházívaly čarodějnice k oslavám sabatů. Tyto pověsti se staly osudnými pro mnoho nevinných obětí honu na čarodějnice v 17tém století. Nechvalně proslulý inkvizitor Jindřich Boblig z Edelstadtu ,který dostal na hořící hranice více než sto lidí ze Šumperska obviňoval své nešťastné oběti právě z účastí na čarodějných sabatech na Petrových kamenech.
Nevím jestli se na Petrových kamenech konal ,byť jediný sabat ,jisté ale je ,že je to místo nádherné a magické. Když jsme se s Maruškou před patnácti lety brali ,prožili jsme svojí svatební cestu na chatě Ovčárna v Jeseníkách a na Petrovy kameny jsme měli výhled přímo z okna našeho
pokoje. Už tenkrát jsme měli oba přečtený román Kladivo na čarodějnice od Václava Kaplického ,takže skály vzbuzovaly naší pozornost a jedna z našich průzkumných cest do okolí vedla právě k nim. Petrovy kameny leží přímo na horském hřebeni a tak jsou vystaveny mlhám a větrům a jejich rozervané balvany vypadají skutečně nevlídně. Byli jsme zde začátkem června a na svahu pod kameny dosud ležel sníh. Na druhou stranu v sobě nese tento útvar jakousi divokou krásu a za pěkného počasí je na ně pohled vskutku impozantní. Petrovy kameny jsou také unikátním místem z botanického hlediska. Přežívají zde relikty z doby ledové - řada vzácných lišejníků a mechů, vrba bylinná a zejména dva jesenické endemické druhy: zvonek jesenický a lipnice jesenická, která přežívá jen v několika ostrůvcích právě pod Petrovými kameny.
Jako čeští pohané bychom si měli Petrových kamenů vážit. Kromě toho ,že je to přírodní místo velké síly ,je to i jakýsi přírozený pomník a připomínka náboženské nesnášenlivosti a pronásledování lidí ,kteří byli podezřelí z praktikování starých přírodních kultů a magie.

První dva snímky jejichž autorem je Libor Malý jsem si vypůjčil z http://foto.mapy.cz
Snímky které nyní následují a na nichž by mě už málokdo poznal pocházejí z naší svatební cesty před 15ti lety.

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Jarka Jarka | E-mail | 27. července 2009 v 16:48 | Reagovat

Opět jedno z pěkných míst v naší zemi. Knížku od Kaplického jsem taky četla a od poloviny jsem pro slzy neviděla na text.  :-| Miky, chválím mramorové pozadí!  ;-)

2 Ľudka Ľudka | Web | 27. července 2009 v 18:22 | Reagovat

Rada sa dozvedám niečo nové z vášho kraja :-) resp. krajiny!
Všade na zemi je plno toľkej krásy!
Ďakujem, že aj vďaka tebe môžem spoznať krásy zeme  :-D  ;-)

3 Eva* Eva* | Web | 27. července 2009 v 19:30 | Reagovat

Krásné místo, něco už jsem o něm slyšela..
Ta třetí fotografie, kde jsou vidět nádherné mraky mě úplně uchvátila.  :-)

4 Lady Rovena Lady Rovena | Web | 27. července 2009 v 22:48 | Reagovat

Kladivo na čarodějnice jsem nedočetla...nějak nemůžu, ale film jsem viděla. Na Petrovy kameny jsem chtěla vždycky jet, ale slyšela jsem, že teď je tam vstup zakázán, takže mám smůlu. Nicméně i z dálky bych se koukla  :-) Snad někdy příště, někdy o příští dovolené  ;-)  :-)

5 Miky Miky | E-mail | 28. července 2009 v 7:29 | Reagovat

[3]: Ta fotka se mi taky líbí ,ale jejím autorem nejsem. Tenkrát jsme měli ještě takový foťáček cvakáček se kterým by se ani tak pěkný snímek nepořídil. :-(

[4]: Když jsme byli u Petrových kamenů my ,byly také nepřístupné ,ale vedla kolem nich cesta ,takže se daly docela dobře prohlédnout. Myslím ,že to tak bude doteď.

6 Lucka Lucka | Web | 31. července 2009 v 18:39 | Reagovat

Ukládám si toto místo do dlouhodobého plánu... ;-)

7 jik jik | Web | 6. září 2011 v 18:36 | Reagovat

V Jeseníkách je moc pěkně, vydařené doprovodné retro fotografie...

8 barsony barsony | Web | 19. června 2015 v 10:43 | Reagovat

poptávka pujcky ;-)

9 underflow underflow | Web | 28. září 2016 v 1:28 | Reagovat

pujcka 500kc ihned na ucet :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.