NOVINKY :
Kontaktní e-mail : mikyhorozumy@seznam.cz
Dopředu ovšem upozorňuji, že NEPOSKYTUJI MAGICKÉ SLUŽBY, ANI PORADENSTVÍ A NEBUDU NA PODOBNÉ ŽÁDOSTI REAGOVAT. Děkuji za pochopení - Miky. Usmívající se

MÍSTA ,KTERÁ MĚ LÁKAJÍ č.3

30. května 2010 v 20:01 | Miky |  POSVÁTNÁ MÍSTA
Přicházím dnes se třetím a závěrečným pokračováním seriálu o místech která mě lákají. Při psaní všech tří dílů jsem si znovu a znovu uvědomoval jak je ta naše česká země nesmírně krásná a na místa síly velice bohatá. Ve všech třech částech jsem se snažil vybírat místa známější ,která mají nějakou souvislost s našimi pohanskými předky. Pravda je ale taková ,že mnohá skutečně silná a magická přírodní místa stojí mimo hlavní turistické trasy a jsou známá velice málo. O jejich existenci ví většinou jen pár vnímavých lidí žijících v jejich blízkosti. Tato místa možná nemají žádnou spojitost se starými pohanskými kulty ,ale sama příroda je předurčila k tomu ,aby se stala mocnými magickými zdroji léčivé energie a místy setkávání s rozmanitými duchy. Kolem takových míst je možno projít bez povšimnutí ,ale většina z vás by je jistě poznala. Současní pohané s překvapením dávají za pravdu svým předkům ,kteří se podle zpráv starých kronikářů klaněli kamenům ,stromům a vodním pramenům. Zkušenost nám potvrzuje ,že Síla je skutečně přítomna právě na takovýchto místech. Prameny ,studánky ,vodní jezírka ,staré stromy ,balvany ,skály a také vrcholky hor a kopců ,právě tam se s posvátnými silami setkáme nejčastěji. Nechte se tedy prosím pozvat k prohlídce poslední desítky míst ,která mě lákají a která jsou známá ,ale až přestanete číst a půjdete se projit někam do lesů a volné krajiny tam u vás ,pozorně se dívejte. Posvátná místa jsou všude kolem nás.

1/ OBŘÍ HRAD - Mohutné valy na vysokém kopci nedaleko Kašperských Hor jsou podle některých indicií pozůstatkem významné keltské svatyně. Na tomto místě jsem už dvakrát byl ,bylo to ale v době kdy jsem se ještě pohanskými záležitostmi nezabýval a tak jsem kopec jen profrčel a pokračoval dál v cestě ,aniž bych si místo pořádně prohlédl.

Skalní brána na Obřím hradě

2/ LÉČIVÝ PRAMEN VODOLENKA - Pramen u Sušice v lese s názvem Svatobor. Tímto názvem označovali staří Slované své posvátné háje. Léčivý pramen vytryskl podle pověsti z mohyly dávné pohanské kněžky Vodolenky.

Pramen Vodolenka

3/ ZDISLAVIN PRAMEN - Pramen vyvěrající ze stráně poblíž Lamberka. Léčivá voda ,kterou používala při svém zázračném uzdravování svatá Zdislava a kterou doporučoval i jeden z našich nejschopnějších léčitelů minulého století farář František Ferda. Poblíž pramene se nachází i jeskyně s tzv.mrtvou vodou. Místo je tedy archetypem posvátného území s živou a mrtvou vodou.

Zdislavin pramen

4/ LÉČIVÝ PRAMEN KLOUBOVKA - Věhlasný pramen léčivé vody u obce Kotouň na Horažďovicku. Není bez zajímavosti ,že název obce Kotouň spojují někteří badatelé se jménem keltské bohyně Kotys ,která byla u nás uctívána také v oblasti Zlatého koně u Koněprus.

Pramen Kloubovka

5/ MENHIR U VILIC - Nádherný menhir ,který jsem objevil na stránkách http://menhiry.mysteria.cz Je to od nás docela blízko ,určitě to místo někdy navštívím.

Menhir Vilín

6/ TISÍCELETÝ TIS V KROMPACHU - Nejstarší tis u nás. Traduje se ,že je mu už 1000 let. Přestože botanický ústav ČSAV toto stáří nepotvrdil a odhaduje ho na "pouhých" 400 let je třeba vědět ,že tradiční metody určování stáří stromů u tisu selhávají. Přední britský odborník na tisy Allen Meredith odhadl stáří Krompašského tisu na minimálně 800 let. Více o tajemných tisech zde.

Tis v Krompachu

7/ LECHŮV KÁMEN - Pověstmi opředený kámen nedaleko Kouřimi. Tvrdí se ,že právě zde zapálil Lech ,bratr praotce Čecha velký oheň ,jehož kouř byl vidět až na horu Říp. Podle jiných pověstí je kámen starým pohanským obětištěm ,nebo místem ,kde byly v minulosti upalovány čarodějnice.

Lechův kámen

8/ VEJVODOVA LÍPA - Lípa s největším obvodem kmene v ČR (1252 m.). Nachází se v Pastvinách u Klášterce nad Ohří.

Vejvodova lípa

9/ POHANSKÉ KAMENY - Skála se dvěma vztyčenými kameny spojovaná se starými pohanskými kulty. Místo se nachází Na zalesněném hřebenu zvaném Homole západně od Strážného nad bývalou vesnicí Horní Světlé Hory.

Pohanské kameny

10/ DUB SVATÉHO DONÁTA - Strom rostoucí nedaleko městyse Škvorec nepatří ani mezi nejstarší ,ani mezi nemohutnější duby u nás. Zvláštnost mu však dodává ,že byl vysvěcen sibiřským šamanem Očur - Oolovičem a stal se místem obřadů a setkávání lidí se zájmem přírodní magii.

Dub sv.Donáta

Zdroje obrázků :
Vejvodova lípa = www.leopoldo.estranky.cz
Tis v Krompachu = Wikipedie
Obří hrad = www.druidstvi.cz
Pohanské kameny = www.boiohaeum.cz
Menhir Vilice = www.menhiry.mysteria.cz
Dub sv.Donáta = www.samanskajurta.cz

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Zdenka"ren" Zdenka"ren" | 30. května 2010 v 21:59 | Reagovat

Opravdu je spousta energeticky zajímavých míst u nás. Na Svatoboru jsem byla, okolo Lemberka jezdím často cestou do Jizerek,Vejvodovu lípu jsem u Klášterce nepotkala, škoda. Menhir u Vilic vypadá opravdu impozantně.:-)

2 Jája Jája | Web | 31. května 2010 v 0:06 | Reagovat

Tak to máš ještě dost nabitý program :)

3 Miky Miky | E-mail | Web | 31. května 2010 v 16:14 | Reagovat

[2]: Míst která mě lákají je spousta ,asi stejně jako knih ,které bych chtěl přečíst. ;-) To se Jájo všechno nedá do smrti stihnout. :-)

4 Jarka Jarka | Web | 31. května 2010 v 19:47 | Reagovat

Napadlo mě to samé co Jáju. Máš Miky do konce života co objíždět, to už je třetí série míst, která by jsi chtěl někdy navštívit. :-) Mít takový sen je ale prima, máš se pořád na co těšit a dokonce si svůj sen můžeš postupně plnit. :-D

5 Ducii Ducii | Web | 9. září 2010 v 13:51 | Reagovat

U Zdislavina pramene jsem byla, ale, když tak pročítám místa, která tě lákají, nějak mi chybí letohrádek Hvězda a také třeba hrad Houska, které jsou podle mého zajímavé, tajemné a magické, ale tak to je jen můj názor  amožná jsem je přehlédla v navštívených místech:-)

6 Miky Miky | E-mail | Web | 9. září 2010 v 20:59 | Reagovat

[5]: Těch míst ,která mě lákají je strašně moc. Letohrádek Hvězda i hrad Houska mezi ně určitě patří. Možná někdy sepíšu ještě nějaké další pokračování tohohle článku ,kdo ví. ;-)

7 Liliana von der Heide Liliana von der Heide | Web | 9. července 2012 v 14:03 | Reagovat

Všechny zde popisované místa mám daleko, ale věřím, že na nich jistě něco je. Znám pár takových míst i v mém dosahu a ráda se k nim vracím, i když je nenavštěvuju často. Vždycky mě fascinovaly různé lesní studánky a stromy stojící o samotě :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.