NOVINKY :
Kontaktní e-mail : mikyhorozumy@seznam.cz
Dopředu ovšem upozorňuji, že NEPOSKYTUJI MAGICKÉ SLUŽBY, ANI PORADENSTVÍ A NEBUDU NA PODOBNÉ ŽÁDOSTI REAGOVAT. Děkuji za pochopení - Miky. Usmívající se

MYSLKOVSKÝ OBĚTNÍ KÁMEN

29. července 2011 v 21:19 | Miky |  POSVÁTNÁ MÍSTA

Po dvou nevydařených cestách k myslkovskému obětnímu kameni jsme tentokrát vsadili na jistotu a nechali se vést naší kamarádkou, rodačkou z nedalekého Nadějkova, Kačenkou. Díky Kačence jsme tak viděli nejen obětní kámen, ale také ne příliš vzdálený myslkovský dolmen, který vám ukážu v příštím článku.
K obětnímu kameni jsme se tentokrát nevypravili z Myslkova, ale z obce ležící na opačné straně kopce, z Veletína. Ačkoli jsme museli cestou zdolat trochu kopřiv a pastvinu označenou cedulkou s upozorněním, že se tu potuluje plemenný býk, bylo putování ke kameni oproti tomu loňskému nesrovnatelně pohodlnější. Důležitým orientačním bodem byla malá, vegetací zarostlá dřevěná chata ve stráni pod kamenem. Od chaty jsme vyšplhali na hřeben kopce a brzy jsme se ocitli přímo před cílem naší cesty. Kámen je vážně nádherný. Jeho povrch porostlý mechem opravdu zdobí několik pěkných "obětních" misek. Není potvrzené, jestli se v těchto miskách někdy skutečně obětovalo, ale svou polohou na vrcholku kopce se kámen k rituálnímu využití přímo nabízí. Na dotyk působí kámen velmi "teple" a příjemně. Někteří lidé tu prý cítí zbytkovou negativní energii po nedobrovolných krvavých obětech, já jsem nic takového necítil. Měli jsme u balvanu malou přestávku v naší cestě a všem nám tu bylo dobře.

Na vrcholku tohoto kopce leží obětní kámen.

Orientační bod - chata ve stráni pod obětním kamenem.

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Pavel Pavel | 30. července 2011 v 7:25 | Reagovat

Ahoj Miky,
také jsem kdysi tenhle kámen hledal marně,Byl zakreslen jinde. - U kamene se kdysi konaly nedobrovolné oběti - a bylo to tam opravdu špatné - teď po několikerém čištění je vše OK.

2 Jarka Jarka | Web | 30. července 2011 v 8:39 | Reagovat

Šli jste cestou necestou, polem nepolem a už mi v hlavě zní ta písnička. :-)
Mě se líbí chata pod strání, ale užívat bych ji nechtěla. Ten kámen je veliký a škoda, že neumí mluvit, kdo ví, co by jsme se dozvěděli.

3 Hoffka Hoffka | 30. července 2011 v 10:16 | Reagovat

zdravím, tahle rubrika je super :-) inspiruješ mě k návžtěvám jak svýmy texty, tak fotkamy. Některá místa jsou pro mě docela z ruky a taky zatím nemám podobně založeného parťáka, ale doufám že se to napraví a objedu je všechny :-)

4 Miky Miky | E-mail | Web | 30. července 2011 v 13:28 | Reagovat

[1]: O tom čištění jsem se už dočetl u Putujících.cz. My jsme se u kamene opravdu cítili velmi dobře. :-)

5 Miky Miky | E-mail | Web | 30. července 2011 v 13:29 | Reagovat

[2]: Někteří lidé věří, že ten kámen mluvit umí. Mám pravdu, Pavle? ;-)

6 Miky Miky | E-mail | Web | 30. července 2011 v 13:31 | Reagovat

[3]: Hoffko, jsem moc rád, že tě ty články inspirují. Zajímavá místa jsou všude, určitě zapátrej i v okolí svého bydliště. :-)

7 Pavel Pavel | 4. srpna 2011 v 22:17 | Reagovat

[5]:Pokud jsou kameny živé, mohou mluvit - pro mě je to tak, že se s nimi přes virguli domluvím. Když je kámen mrtvý, mluvit jasněže nemůže, takový nemůže být třeba menhirem.
No - věřit - a vědět - je veliký rozdíl!
Mohu věřit čemukolic, co mi kdo nakuká, ale co vím - to VÍM. :-)

8 Miky Miky | E-mail | Web | 5. srpna 2011 v 8:19 | Reagovat

[7]: Problém je v tom, že člověk může lecos nakukat i sám sobě a pokud se věci nedají nějak vědecky podložit, pohybujeme se prostě v rovině víry.
Já například také s kameny mluvím, ale mrtvé kameny neznám. Z mého pohledu (víry) některé kameny nemluví, protože prostě mluvit nechtějí a některé nemluví, protože spí. Pro jiného jsou zase kameny mrtvé všechny ,tzv."neživá příroda". A každý z nás by mohl jistě své přesvědčení podložit mnoha zkušenostmi. Svět je složitej. Respektuji cizí zkušenosti a někdy se i poučím, ale držím se svého, protože jak říkáš; co vím, to vím. ;-)

9 jik jik | Web | 6. září 2011 v 18:41 | Reagovat

Kameny sice přímo živé nejsou ,ale vyzařuje z nich zvláštní energie ...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.