NOVINKY :
.
Kontaktní e-mail : mikyhorozumy@seznam.cz
Dopředu ovšem upozorňuji, že NEPOSKYTUJI MAGICKÉ SLUŽBY, ANI PORADENSTVÍ A NEBUDU NA PODOBNÉ ŽÁDOSTI REAGOVAT. Děkuji za pochopení - Miky. Usmívající se

OBŘADNÍ MÍSTA SOUČASNÝCH POHANŮ - 8.díl

1. března 2012 v 4:56 | Miky |  POSVÁTNÁ MÍSTA
V dalším, v pořadí již osmém pokračování našeho seriálu, se podíváme na obrázky ze tří obětích obětních míst, které využívá následovník vlčího kultu Rushwolf se svojí rodinou. Rushwolfa osobně neznám, ale jeho názory, které jsem zachytil z komentářů na různých pohanských webech jsou mi velmi blízké. Jsem proto rád, že ho prostřednictvím těchto jeho tří posvátných míst mohu ještě trochu více poznat. Rushwolf mi k fotkám poslal pěkný a obsáhlý text, který bych jen těžko dokázal nějak srozumitelně přetlumočit. Rozhodl jsem se proto, že tentokrát nechám mluvit autora snímků samotného :


Začal bych asi naším domácím oltářem, který ač je to možná nezvyklé není umístěn přímo v bytě, ale na zahradě, která je od našeho příbytku vzdálená cca 100 m a svou formou se jedná už spíše o regulérní obětiště. Důvodů proč jsme přestěhovali náš domácí oltář a většinu rituálních úkonů pod širé nebe je několik... prvním a hlavním důvodem je už povaha božstev, nějak mi prostě nesedí přinášení obětí a uctívání divokých vlčích božstev v lidském příbytku mezi čtyřmi stěnami. Dalším důvodem byla příliš velká prašnost a malý byt, který tak nějak znemožňoval udržovat domácí oltář v důstojném stavu. Čili domácí oltář v našem příbytku je spíš symbolický a všechny hlavní i ty každodenní rituály se přesunuli ven a musím říci že to nemá chybu :-) ... každé ráno co ráno musím totiž stejně přes zahradu abych nakrmil zvířectvo než vyrazím do práce a tak velmi uvítám těch pár minut za rozbřesku, které mohu strávit u tohoto obětiště, poděkovat bohům, případně jim předložit nějakou obětinu, na chvilku se zastavit, vychutnat východ slunce a příchod nového dne bez ohledu na počasí a roční dobu, takovou atmosféru bych asi doma sotva zažil a daleko více mi to pomáhá vnímat to jak kolem nás plyne čas a jeho roční cykly. Co se popisu týče, obětiště vzniklo na terénní nerovnosti, kterých bylo na naší polodivoké a bažinaté zahradě několik, jedná se vlastně o mohylku s téměř kruhovým půdorysem, na jejímž vrcholu je umístěno ohniště na zápalné oběti a vztyčený kámen na němž je umístěna jelení lebka - ta v podstatě nahrazuje Vlka, protože vlčí lebky, kožešiny, drápy, zkrátka vše kvůli čemu by vlk musel předčasně zemřít aby se to dostalo na můj oltář je pro mě tabu. No a jelen, je jakožto kořist (kořist symbolická v jídelníčku vlka obecně spíše nepřevládá :-) ) vlčím tělem, takže slouží jako zástupný symbol vlka a také provázanosti lovce s kořistí a v podstatě všeho se s vším když to zjednoduším ;-) Dalším důležitým objektem obětiště je samotný oltář tvořený velkým plochým kamenem pod nímž vzniká přirozený prostor (taková malá jeskyňka) který slouží na deponování vysloužilých sakrálních předmětů, a symbolizuje v podstatě zásvětí. Zbylé části mohylky jsou osázeny bylinkami kvůli estetice a příjemné vůni.
















Další mé obětiště se nachází cca 1 km od mého bydliště a pojí se s mými pohanskými začátky, jedná se o prostý kruh z kamenů, který jsem vyskládal na palouku který se nachází v křovinatém háji uprostřed polí. Už od mala mě to místo přišlo jako takový ostrov, takový svět sám pro sebe a místo kam sem se i já utíkal abych našel klid pro svá rozjímání, první rituály - ne vždy podařené - a kde jsem si tak nějak stylem pokus omyl vytvářel svou vlastní liturgii a strukturu rituálů... od těch prvních let se místo už dost změnilo, vodní režim, pomalé rozrůstání křovin... to všechno mělo za následek že místo se stávalo čím dál tím hůře dostupné a stísněnější, i já sem se od těch dob dost změnil, přeci
jen byla to doba hledání a formování a tak ani mnozí bohové, které jsem tenkrát na tom místě volal, nejsou titíž kterým obětuji a děkuji dnes a možná i proto ve mě začal převládat pocit, že bych se s tímto místem měl pomalu s díky rozloučit a nechat tento "ostrov" zase svému vlastnímu osudu. Dnes je to tedy místo, které je pro mě stále posvátné, stále ho řadím mezi "svá" obětiště, ale je to zároveň místo kam již nevstupuji a které se pro mě stalo tabu.














Třetím místem, které má pro mě velký význam z hlediska rituální praxe je skála s názvem Kokrháč v krušných horách a také ho řadím mezi svatyně a obětiště, tentokrát ale vytvořené čistě rukou přírody bez toho abych ho nějak upravoval či zdobil, je to místo, kde začínám svoje výpravy do přilehlých částí krušných hor a místo kde se vpravdě cítím "hostem" svých vlčích bohů. Je to místo veřejně byť ne zrovna snadno přístupné ale i tak se občas stane že po některých návštěvnících tam zůstane brajgl, který je nutné odnést a uklidit naštěstí i tak místo nic neztrácí na své kráse a důstojnosti... bylo by asi zbytečné psát o tom místě cokoli dalšího, bude-li mít někdo cestu kolem, ať se tam zastaví a na chviličku porozjímá, třeba tam ten "otisk" tlapy Velkého Vlka spatří ;-)










Pokud vás zajímá co to vlčí kult je nahlédněte do článků na Rushwolfově blogu, nebo na stránky carpapathiana.wz.cz



 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Myslič Myslič | Web | 1. března 2012 v 10:48 | Reagovat

Zrovna nedávno jsem si říkal, že by sem i Rushwolf mohl dát své fotky :-D

2 Miky Miky | E-mail | Web | 1. března 2012 v 16:23 | Reagovat

[1]: Doufám, že se ozvou i další, už mám v záloze pouze jedno pokračování.

Moc se mi líbí ta Ruswolfova svatyně na zahradě. Opravdu připomíná mohylu a mohyly mám moc rád. Výborný nápad je ta jeskyňka na deponování vysloužilých sakrálních předmětů.

3 Elen Elen | Web | 1. března 2012 v 16:53 | Reagovat

Všechna tři místa jsou krásná, každé jinak.

:-D švýcar :-D . Oba hafani jsou nádherní!

Taky mám potíže s udržováním domácího oltáře. Je to velké lákadlo pro děti a mají velkou potřebu podílet se na jeho tvorbě. :-)

4 Satja Das Satja Das | 2. března 2012 v 10:33 | Reagovat

Abych se přiznal, moc se mi Rushwolfova svatyně nezamlouvá. Spíše z ní mám nepříjemný pocit, ohledně lebek na oltáři.Je to přesně ten druh pohanství, který nás nenápadně vtahuje na temnou stranu. A který pohanství zdiskreditoval před veřejností. A má za následek jeho postupný úpadek a konec.Vlkodlakem se tedy opravdu stát nechci, jak píše Rushwolf, ale třeba se jedná jen o moje nepochopení.

5 Myslič Myslič | Web | 2. března 2012 v 16:29 | Reagovat

[4]: A to mě se to zase líbí, bez ohledu na to, že se s Rushwolfem občas neshodnu na jiných věcech. Satjo, skupina, co v ní je Rushwolf, uděla pro propagaci pohanství a living history víc, než všichni intoši dohromady :-D

6 Miky Miky | E-mail | Web | 2. března 2012 v 16:56 | Reagovat

[4]: Satjo, Rushwolf není žádný démon. Pokud mohu soudit podle toho co vím, působí na mě velmi mírumilovně, angažuje se v ekologických aktivitách a tak. ;-)
Co se týče těch lebek na oltáři, tak já to vnímám jako projev úcty k těm zvířatům, ne naopak.
A nakonec musím znovu zopakovat to, co se ti pokuším v komentářích stále vysvětlit ; pohanství není nadpozemská nebesky čistá nauka, je to zemitá a poctivá cesta, která přijímá světlé i temné stránky žití.

7 Rushwolf Rushwolf | E-mail | 2. března 2012 v 18:35 | Reagovat

Taky nevnímám ty lebky a kosti jako něco "temného", je to součást přírody, stejně jako kamení a nejsou tam proto aby ten oltář budil nějaký morbidní dojem, byl víc dark-cool, víc emo, nebo někoho odrazoval, ale sou tam zkrátka proto, že věřím, že přecijen určité napojení s duší zvířat a duchy obecně je skrze tyto ostatky snadnější, navíc to pro mě má ten symbolický význam propojení s Velkým Vlkem, ze stejného důvodu třeba vlčí bratrstvo i já při svých obřadech místo dřevěné hůlky či athane užíváme jeleního parohu či z jeleního paroží zhotovené hole (nemluvě o tom že taková hovězí kost ještě obalená masem mi připadá jako celkem vhodná obětina, kterou vlčím bohům zprostředkují čtyřnozí chrámoví slouhové a co zbude stane se prostě součástí oltáře, dokud se to neobrátí v prach )... prostě je to přírodnina, která se k naší víře a uctívaným duchům a bohům určitým konkrétním spůsobem váže. Rozhodně to v tomto případě není o primitivní fascinaci smrtí nebo násilím i když si myslím, že pohan by se té smrti okolo nás úplně vyhýbat a stranit neměl a měl by jí vnímat jako přirozenou a potřebnou součást života, je to prostě součást koloběhu a taková lebka na oltáři dokáže i tu lidskou pomíjivost někdy dost pěkně připomenout stejně jako to, že je třeba si vážit života ve všech jeho formách jak jej bohové vytvořili ;-)

8 Květa-Liliana Květa-Liliana | Web | 2. března 2012 v 21:05 | Reagovat

Moc pěkná místa, zahradní svatyně je působivá (lebky na oltáři také vidím jako přirozený symbol) i praktická - ten ranní rituál je inspirativní. A samozřejmě chlupáči jsou krásní! :-)

9 Barča Barča | 2. března 2012 v 21:29 | Reagovat

Na první pohled na mě oba oltáře působí silným dojmem. Mám z nich velký respekt.
Představila jsm si ve své mysli, jak vypadají, když je bouřka a hřmí hromy a blesky. Úplně na první pohled mi to evokovalo egyptského boha. Nevím, jestli bych se na tom místě cítila dobře.Tím samozřejmě nechci říci, že uctívání vlčího kultu je něco špatného. Spíše popisuji jen svůj osobní pocit.

10 Rushwolf Rushwolf | E-mail | 2. března 2012 v 22:34 | Reagovat

Taky sem zažil situace, kdy shodou mnoha faktorů, jako bylo počasí, rozpoložení atd. ve mě ta starší svatyně vyvolával azvláštní pocity, nemůžu říci že bych se tam cítil vyloženě špatně, ale určitá bázeň v tom byla... dokonce sem míval s tímto místem a tou vpodstatě zaniklou vesnicí v jejímž katastru leží, spojené hodně zvláštní a opakující se sny, většinou to místo získalo podobu takového v lese (no spíš v křovinách)zpustlého hřbitova plného podzemních krypt, nadzemních kapliček a podobných věcí byť prázdných a hodn ěpobořených, jednou mě v tom snu napadl velký přízračný kanec, který mě pronásledoval mezi hroby a stromy, najednou sem si v tom snu ale řekl, že stejně nemám kam utéct otočil sem se a kopím či nožem sem toho kance usmrtil... každopádně bohové vědí co ty sny tenkrát znamenaly, pokud vůbec něco znamenaly. Jinak osobně si myslím, že podobná místa a emoce k sobě tak nějak patří ať už jsou jakékoli :-)

11 Vlčice Vlčice | E-mail | 2. března 2012 v 22:55 | Reagovat

Tohle jsou moc krásné oltáře. Vlci, to je ... No nedokážu to popsat. Miluji je. Trošku jsem nahlížela pod pokličku vlkodlactví a snad jednou. Vím že to přijde časem, stejně jako všechno. Pro mě ještě čas nepřišel :( Jinak tyto oltáře u mě jednoznačně vedou, pro mě mají nejsilnější atmosféru.

Na okraj: Světlo nemusí vždy znamenat "dobro" a tma "zlo" ;)

12 Barča Barča | 2. března 2012 v 23:10 | Reagovat

[11]: Na okraj: Světlo nemusí vždy znamenat "dobro" a tma "zlo" ;)

Ano, souhlasím. Vlci a Vlčice, své k svému. :-) Když čtu Tvůj komentář, cítím takovou opravdovost, i to, že ty oltáře cítíš tak nějak v sobě. Zkrátka rozumím Ti.

13 Barča Barča | 2. března 2012 v 23:14 | Reagovat

(7)(10) Díky za osobní a zajímavé postřehy. :-)

14 Miky Miky | E-mail | Web | 3. března 2012 v 8:22 | Reagovat

[10]: Zajímavý sen. Hned se mi vybavilo několik mých vlastních snů v nichž se objevily podobné motivy, pronásledování zvířetem, hroby atd.

15 Ozzro Ozzro | Web | 3. března 2012 v 9:16 | Reagovat

Mě se hrozně líbí ten nápad osázet okraje rituálních míst bylinkami. Je to originální a určitě to vypadá velmi hezky. Mě už lezou bylinky z květináčů.

16 Rushwolf Rushwolf | E-mail | 3. března 2012 v 10:59 | Reagovat

[13]: Jé, vidíš to když sme u těch vlků, dnes je v Praze přednáška o vlcích od tří hodin http://www.facebook.com/events/171234779637101/ a měla by být pokud už neproběhla i v Brně... Vlčí kult tam bude jako diváctvo dokonce v téměř kompletním zastoupení :-)

17 Satja Das Satja Das | 3. března 2012 v 14:38 | Reagovat

Zdravím vespolek. Tolik reakcí. Zatím jste mne ale stále ještě nepřesvědčili. Při pohledu na podobné oltáře, pociťuji spíše mrazení, nežli světlo na konci tunelu. Nevím, jak byste reagovali, kdyby se proti vám rozeběhla smečka vlků. Jestli byste byli ochotni podstoupit tuto oběť vašim "vlčím bohům". Domnívám se, že by každý vzal do zaječích, při prvním náznaku útoku. Nebo zavití. Podobné je to myslím s uctívám hadů, i když tam jakousi filozofii spatřuji, jistě hadí síla. Ale co vám dá vlk? To opravdu nevim. Také bych chápal, že někdo uctívá krávu. Proč stejně nadšeně neuctíváte hada nebo myš .... Miky vnímám pohanskou cestu jako začátek duchovní cesty. Protože jsem dospěl k poznání, že cesta do duchovního světa vede skrze přírodu, nikoliv skrze nějakého spasitele či kostel. Buddha meditoval u stromu a dosáhl osvícení v přírodě. V historii najdeme mnoho takových příkladů. Mnoho duchovních, kteří chtějí dosáhnout skutečného poznání, osvobození z hmotného utrpení či osvícení, odáchí do ústraní, do přírody. Ještě mi dovolte, abych si vzpomněl na jeden verš z Bhágavadgíty, v němž se praví, že člověk dojde na planetu jejíž božstva uctívá. Nebo se stane v dalším životě tím tvorem, kterého uctívá. A pak znovu upadne do dalších koloběhů rození a smrti. Zapomene na vše, co vykonal a musí znovu lopotně skládat dohromady střípky poznání. Tak to jde po miliony a miliony životů. V dalším verši se také říká, že jen pár jedinců se vydá na duchovní cestu a z těch několika málo jedinců jen jeden dosáhne poznání.Měli bychom se starat o to aby naše další zrození na této nebo jiné planetě bylo co možná nejlepší. Abychom se pak už nikdy nemuseli vracet do tohoto slzavého údolí a pak těžce šplhat po větvích stromu poznání.

18 Barča Barča | 3. března 2012 v 16:31 | Reagovat

[17]: Tady Tě nikdo nechce o ničem přesvědčovat.Tečka. Každý si přece vybírá svoji cestu. Na ostatní jiné cesty se můžeš třeba jen dívat a jen tiše naslouchat jiným lidem, jak jdou po své cestě. Je to takové setkávání lidí na cestách. S někým můžeš jít kousek cesty a pak se rozejdete. S jiným se pozdravíte, prohodíte pár slov a jdete zase každý svou cestou dál. A někdo další má společnou cestu s Tebou.

19 Myslič Myslič | Web | 3. března 2012 v 18:49 | Reagovat

[17]: No tady tě rozhodně nikdo nechce přesvědčovat. Je to jako s těma druidama, které tak moc obdivuješ.... Sbírali lidské hlavy, lebkama zdobili své oltáře a lidi zaživa pohřbívali v bažinách. Dokonce je upalovali v dřevěných klecích. Ale ty to nechceš vědět, vid'? Děláš, že to tak nebylo. Nemá smysl zavírat oči před skutečností. A Vlk? Kámo, já ho viděl z dálky ve Slovinsku a byla to nádhera!!! Zrovna tak rysa. Toho jsem viděl na deset metrů, když pil z potoka. Necítil jsem strach, ale úctu. Úctu predátora k jinému predátoru. A když jsem viděl zubra, tak jsem cítil zase úctu k jinému divokému tvoru. Tak prosté a přesto pro tebe nepochopitelné....

20 Frostík Frostík | 3. března 2012 v 20:11 | Reagovat

... dívám se a tiše si to tu čtu.

[19]: Tak tato setkání Ti závidím.
Fuj, druidové lebky nesbírali, to byl koníček válečníků, ale to ostatní je doložený a ještě pižlání krků, na to jsi zapoměl. ;-)

21 Frostík Frostík | 3. března 2012 v 20:18 | Reagovat

[17]:Satja Das zkus se na to podívat z pohledu šamanismu. To je pak svatyně přímo ukázková. 8-)

22 Ozzro Ozzro | Web | 3. března 2012 v 20:44 | Reagovat

[17]: Je celkem pochopitelné, že kdyby se proti komukoliv z nás rozběhla smečka vlků, tak by vzal nohy na ramena. Tomu se totiž říká pud sebezáchovy a nemá nic společného s jakýmkoliv uctíváním. Vlk je hoden stejného uctívání jako stromy, hadi, křečci nebo želvy. Já osobně preferuji nejvíce stromy, ale poměrně dobře chápu ty, kteří uctívají vlky. Vlk se symbolem rodiny a přátelství i symbolem síly. To, že je to predátor nemění nic na tom, že je to úžasné zvíře. A pokud máš doma psa tak bys měl vědět, že pes je potomek vlka. Pokud stále nechápeš, proč mohou lidé uctívat vlka, tak si přečti pár knih od J. O. Curwooda nebo Bílého Tesáka od J. Londona - to jsou knihy psané podle skutečnosti a psané lidmi, kteří žili v těsném kontaktu nejen s vlky.

23 Barča Barča | 3. března 2012 v 20:54 | Reagovat

Pro vlky o vlcích, přikládám pár obrázků.

http://greybeard.blog.cz/1008/stara-vlcica-a-jeji-rod

24 Zúrivý Vĺčko Zúrivý Vĺčko | 3. března 2012 v 21:22 | Reagovat

Aj ja som mal podobnú skúsenosť s vlkom. Od poľovníkov som sa dozvedel, že v okolí sa pohybuje svorka vlkov a pred par dnami sa mi pošťastilo a na zasneženom poli som narazil na hrajúce sa mlade vĺča, skákalo do výšky, hádzalo sa do snehu a podobne. Bol to smiešny pohľad ale potom som si uvedomil, že asi niekde blízko určite budu jeho rodičia a zbytok svorky tak som sa radšej stiahol. Napriek tomu som necítil strach skôr úctu a rešpekt ale je pravda, že som nebol v nebezpečenstve. Neviem ako by som reagoval na útok svorky. No zas či je vôbec možny útok vlka na človeka je diskusia na dlho, zatial som sa stretol iba s strašidelnými príbehmi čo mi hovorili ľudia z dediny, ale co je pravda to neviem.

25 Rushwolf Rushwolf | E-mail | 3. března 2012 v 22:57 | Reagovat

[17]: Týjo, tak ano, je přirozené, že před útočícím vlkem by člověk utekl, nebo se bránil, ale tohle vlk nemá v přírodě zapotřebí a ač by snadno mohl, člověk prostě není jeho kořist, je to zvědavé a ostražité zvíře, které má s námi lidmi tak špatnou zkušenost, že vidět ho v přírodě je samo o sobě požehnáním a štěstím, protože jak člověka ucítí, zdrahá... a co mi vlk dává? V první řadě velké ponaučení o tom, že člověk nikdy nebude mít lepší recept na uspořádání veškerenstva, než nám dala příroda, že krása a ušlechtilost je v přirozenosti a že svoboda a volnost sebou nese i velkou zodpovědnost. Že "kořist" kterou lovíme je naším tělem a úcta k sobě znamená i úctu k tomu co nás živí a z čeho bereme... je toho spousta co nás muže naučit šelma jako je vlk, protože není pravda to, že co loví a žere maso musí být zlé, nebezpečné a temné... Jak vystihl ve své knize Obrázky z chatrče Aldo Leopold, byl to vlk, který chránil krásu a stabilitu hory, to on byl tím léčitelem "šamanem" který dbal na to aby bylo vše v rovnováze a nepodlehlo zkáze... na vlka není dnes již možné dívat se přez starou středověkou optiku, kdy vlk byl ďáblem, ale naopak, až se vlk vrátí do našeho kraje, bude to znamení toho, že se do něj navrátilo zdraví, rovnováha ale i lidská tolernce a rozum... jinak ještě krásnou úvahu o vlcích napsal pan Erazim Kohák:http://vlkvsrdci.sweb.cz/kam/texty/vlci.htm

Víc ti toho asi neřeknu, protože s vlkem se člověk musí nejprve "setkat" aby to pochopil... a pak ho bude buď nenávidět, nebo milovat...

26 Miky Miky | E-mail | Web | 4. března 2012 v 7:30 | Reagovat

Já vlčí kult nevyznávám, ale vlka mám v úctě a považuji ho za obdivuhodné a krásné zvíře. Hodně mě v tomto směru ovlivnil malíř, zálesák a spisovatel E.T.Seton a jeho povídky o zvířatech, které psal na základě svých vlastních zkušeností s divokou přírodou. Setonovi se říkalo Černý vlk a někteří indiáni věřili, že v něm žije vlčí duch. Naprosto skvělá je například Setova vlčí povídka Lobo král Currumpavy.

27 Barča Barča | 4. března 2012 v 9:33 | Reagovat

[17]:Víš, každý vidí to, co chce vidět. Ty v tom vidíš temnotu, nějaké zlo a naopak pro Rushwolfa a jiné je ten Vlk a jeho způsob života archetypem a obrazem pro jeho samotného a jeho život. Pěkně to i zde vysvětlil ve svých komentářích.

28 Tomas Tomas | 4. března 2012 v 11:26 | Reagovat

O Setonovi a vlcích také pojednává skvělý    dokument Lobo-vlk,který změnil Ameriku(k dispozici na Ulozto)Co se týče temnoty, tak pokud nepochopíme temnotu,nemůžeme pochopit ani světlo a naopak.A určitě to není o zlu a dobru :-)

29 Satja Das Satja Das | 4. března 2012 v 15:56 | Reagovat

Tak jak začít. Barčo, jen tak tiše sedím a dívám se, ale občas mám tendenci sem tam něco prohodit. Přirozeně vím, že mne nechcete přesvědčovat. Jenom říkám, že některé oltáře a některý způsob uctívání působí nepříjemným dojmem a ten u mne vyvolává Rushwolfova svatyně. Kdybych ji uviděl v lese, tak se jí asi vyhnu. U jiných bych se poklonil. Dívám se na živé bytosti stejně, nezáleží na tom jestli se jedná o člověka, zvíře nebo rostlinu. Všichni pocházíme ze stejného Zdroje. Proto jsem se také stal vegetariánem. Člověk dostal ten vyjímečný dar, že se může povznést, na rozdíl od jiných bytostí, na duchovní úroveň. Zvířata, stromy nebo květiny tuto schopnost transcendence nemají. Protože jsou na nižším vývojovém stupni. Člověk, který uctívá nižší živé bytosti se dotane na nižší úroveň a člověk, který se snaží o duchovní povznesení, dojde do duchovního světa. Ale když to někdo vidět nechce, asi to neuvidí nikdy.

30 Frostík Frostík | 4. března 2012 v 17:12 | Reagovat

[29]: Nevšim sis, že je to tu samej evropskej pohan?
Pokuď by to bylo jak píšeš, tak je to v Indii samá kráva a samej vůl :-D

31 Rushwolf Rushwolf | E-mail | 4. března 2012 v 17:14 | Reagovat

[29]:  To je prostě život, náš kult nebyl a nikdy nebude stavěn jako náboženství pro každého a na každého hold působí jinak a myslím, že to je i dobře, protože takto aspoň dává dohromady lidi s podobnou náturou, kteří vědí co od sebe mohou očekávat. Navíc jak to tak čtu, naše duchovní vnímání světa se opravdu docela dost liší, stejně jako se nikdy neztotožním s myšlenkou že člověk je někde "nad" ostatními živími tvory... možná to je opravdu tím, že po žádném duchovním světě netoužím a se světem který funguje tak jak funguje sem spokojený a dokážu tu být šťastný ;-)

32 Barča Barča | 4. března 2012 v 17:15 | Reagovat

"Zvířata, stromy nebo květiny tuto schopnost transcendence nemají. Protože jsou na nižším vývojovém stupni. Člověk, který uctívá nižší živé bytosti se dotane na nižší úroveň a člověk, který se snaží o duchovní povznesení, dojde do duchovního světa."

Vidíš, tohle já si třeba vůbec nemyslím. :-) Naopak si myslím, že moudrost je skryta v pochopení úplně těch nejobyčejnějších věcí. Také jsem popsala, jak na mě oltáře působí, i toho vlka jsem si představila, ale také jsem si představila, jak vlk jako zvíře žije. A z toho jsem si vyvodila, co vlčí lidé uznávají - a jak je tedy vlk pro ně symbolem a archetypem. A to je myslím to hlavní, co se tu snažil Rushwolf vysvětlit. Ale Satja Das ne a ne to vidět :-) To nevadí, nic se neděje, tak třeba jinde a příště.

P.S. K těm nižším živým bytostem: Už jsi třeba někdy viděl nespokojený strom, nebo mstivou sedmikrásku? Nebo, že by malý strom záviděl velkému mohutnému stromu? To všechno, pokud se díváš, tak pochopíš v přírodě. To všechno je opravdové bytí. Neumím to vyjádřit slovy, je třeba to obsáhnout srdcem a myslí.

33 Miky Miky | E-mail | Web | 4. března 2012 v 19:15 | Reagovat

[29]: Satjo Dasi, kdybys řekl pouze to, že na tebe Rushwolfův oltář nepůsobí příjemně, tak bych to bral. Na každého to může působit jinak. Ty ale zároveň říkáš, že je to druh pohanství, který nás vtahuje na temnou stranu a diskredituje pohanství před veřejností a to už je opravdu bezdůvodný odsudek něčeho, co zjevně nechápeš. Je zřejmé, že tě pohanství něčím přitahuje, protože jinak bys na tyhle stránky nechodil, ale zdá se mi ,že duchovně jsi někde jinde. Pro mě například nejsou zvířata na nižší úrovni než lidé. Vnímám je jako bratry a sestry a taky jako učitele, mocné duchy a božstva.
Jak ale říká Barča v našich rozdílných pohledech není zásadní problém, každý prostě kráčíme jinou stezkou a určitě nesoutěžíme, která z nich je lepší.

34 Miky Miky | E-mail | Web | 4. března 2012 v 19:16 | Reagovat

[28]: Tomasi, díky za informaci o tom dokumentu, zkusím se na to kouknout. :-)

35 Frostík Frostík | 4. března 2012 v 22:20 | Reagovat

;-) Dík všem.

36 Satja Das Satja Das | 6. března 2012 v 14:48 | Reagovat

Vnímám zvířata a jiný druh živých bytostí jako jsou například květiny, stromy a kameny u cesty také jako bratry a sestry. I to byl jeden z důvodů, proč jsem se stal vegetariánem Podobně jako František z Assisi. Slova Černého jelena jsem pochopil doslovně. Příroda se pro mně stala chrámem a svatyní. le existuje i jiný svět, který je oproštěn od bolesti, nemoci a utrpení. V tom světě existuje také Příroda, která je nepopsatelně barvitější a pestřejší. Svatyni a cestu, kterou má Rushwolf jsem nepochopil.Omlouvám se, že jsem se tak rozepsal.

37 Tomas Tomas | 6. března 2012 v 18:02 | Reagovat

Satjo Tvá cesta je prostě jiná než většiny z nás co sem chodí číst.Naše cesta je cesta evropská a vychází z naší krve a z odkazu našich předků.Myslím že na Rushwolfově svatyni je ten odkaz dávných předků hodně znát.Já osobně východní mysticismus nemusím a myslím že je to spíš rozkládání osobnosti člověka ale nechci to kritizovat když to nechápu.

38 Kathy Kathy | E-mail | 6. března 2012 v 21:54 | Reagovat

Brrr.... vlci..... jsem ráda, že jsme je ve střední Evropě už vyhubili. Je to škodná. Vždycky škodili člověku. Chápu, že jsou třeba důležitý pro nějaký divoký ekosystém, ale ten má být někde v rezervaci, mimo lidské osídlení. Vůbec nechápu kult vlka vždyť z nich jde strach.

39 Miky Miky | E-mail | Web | 6. března 2012 v 22:15 | Reagovat

[38]: Vlci a lidé mohou žít docela dobře vedle sebe, aniž by si nějak extrémně vadili. Vlk se člověku úzkostlivě vyhýbá a pokud mu škodí, pak pouze na stádech ovcí apod. Ke škodám ale většinou nedochází pokud je stádo hlídáno pasteveckými psy. I v civilizované Evropě existují oblasti, kde se lidé naučili dobře s vlky vyjít, záleží jen na nás jestli dáme vlkům šanci. Každopádně vlci mají mnohem větší důvod se bát nás, než my jich. ;-)

40 Tomas Tomas | 6. března 2012 v 22:34 | Reagovat

Chápu, že jsou třeba důležitý pro nějaký divoký ekosystém, ale ten má být někde v rezervaci, mimo lidské osídlení.   Z téhle formulace mi jde docela mráz po zádech, absolutní odtržení od přírodní podstaty. :-(

41 Kathy Kathy | E-mail | 7. března 2012 v 8:45 | Reagovat

Jo, viděla jsem, co vlci dovedou v televiti, jak potrhali celé stádo ovcí v Beskydech. Na Aljašce třeba jo, ale tady nemají co dělat. Tady je civilizace.
Nechápo, jak může někdo uctívat taková zlá zvířata. Z těch fotek, jak cení zuby jde přímo strach - a to je stará lidská zkušenost, že vlk je nepřítel a škůdce. To by vám potvrdili i staří slovani a keltové. Já se taky hlásím k pohanství, ale vlka bych nikdy nectila.

42 Miky Miky | E-mail | Web | 7. března 2012 v 10:20 | Reagovat

[41]: Zlá zvířata!? 8-O Nezlob se Kathy, ale tvá znalost vlků zůstala někde u četby Červené Karkulky, zkus se někdy třeba podívat na nějaký dokument o vlcích, nebo si o nich něco přečíst.
Dělit zvířata na zlá a hodná je vůbec dost nešťastný pohled na přírodu.

43 Barča Barča | 7. března 2012 v 10:27 | Reagovat

Kathy, chtěla jsem Ti napsat něco podobného, co Miky, ale ten byl rychlejší.

44 Kathy Kathy | E-mail | 7. března 2012 v 13:22 | Reagovat

Já právě příroodovědné filmy sleduju dost často, takže vím, co jsou vlci zač, jakou mají hierarchii a tak. Chápu, že v přírodě mají své místo i různí dravci, paraziti a podobně, ale já o beru z lidského hlediska, protože jsem člověk a příslušnice naší civilizace. Kdybych byla třeba Eskymačka, tak bych třeba ctila psy, ale vlky rozhodně ne, psi nás před vlky chrání, i když se z nich vyšlechtili, to vím.

45 Myslič Myslič | Web | 7. března 2012 v 15:32 | Reagovat

[44]: Hele Kathy a tenhle znáš? Není tak vtipnej, jako ten tvůj, ale je z podobného ranku:

Karkulka: "Vlku, proč máš tak velké a vykulené oči?

Vlk: " Protože zrovna s..u!"

Nesmějěš se? No, já tvému postoji ano. :-D

46 Frostík Frostík | 7. března 2012 v 16:55 | Reagovat

[44]:Promiň, ale jestli se díváš na přírodovědné filmy, tak musíš být slepá a hluchá. To by tě omlouvalo. Jinak by jsi nenapsala, co tu píšeš.

[42]: Zapoměl jsi tu "O neposlušných kůzlátkách" , tam je obětí víc.

47 Barča Barča | 7. března 2012 v 17:14 | Reagovat

Frostík: O neposlušných kůzlátkách, tak to mě dostalo :-D Málem jsem smíchy spadla ze židle.

48 Marie Marie | Web | 7. března 2012 v 19:29 | Reagovat

[44]: Kathy, tak mě napadá jestli Tvůj postoj nevychází z toho, že Ty sama se vlků bojíš. To čeho se obáváme máme většinou potřebu zničit, zabít, zlikvidovat. Nevím jaké jsi viděla dokumentární filmy o vlcích, ale já sama jsem právě díky nim začala chovat vůči vlkům úctu a respekt. Co se týče napadených a roztrhaných ovcí v Beskydech, mám trochu pochybnosti. Reportáž v televizi jsem neviděla, ale vím že podle ekologů, dost často za roztrhaná stáda ovcí nemůžou vlci, ale zdivočelí psi. Možná, že kdyby jsi zkusila s vlky pracovat na duchovní úrovni a překonala tím svůj strach, byla by jsi překvapená, co všechno Ti dokážou tato zvířata dát.

49 Rushwolf Rushwolf | E-mail | 7. března 2012 v 19:36 | Reagovat

No, podobný názor jako má Kathy je mezi starší generací poměrně běžný u těch mladších mě to vzhledem k našemu žalostnému vzdělávacímu systému taky nepřekvapuje... každopádně Kathy - v Německu konkrétně v Sasku žijí vlci již několik let pár desítek metrů od lidských příbytků a pár metrů od jejich doupěte dokonce venčí své psy... za celá ta léta na přítomnost vlků nepřišel jejiný člověk ani zdegenerovaný pes, nedošlo k jedinému útoku ani škodě na majetku a nebýt přírodovědců, kteří to zveřejnili lidé by o jejich přítomnosti nevěděli dalších mnoho let. Vlk dokáže bezproblémů a bez konfliktů existovat i v hustě osídlené krajině našeho typu, stejně jako v ní dokáží pár metrů od domů žít lišky... a co se ovcí týče když se někdo něčemu věnuje zodpovědně a pořádně, tak s vlky problémy nemá, kdo si myslí, že stačí ráno ovce vyhnat samotné na pastvu a večer je zahnat je diletant... No, původně sem se ani nechtěl rozepisovat, páč si myslím, že jde spíš o něčí nejapnou zábavu, al enedalo mi to. A na závěr bych jen rád podotknul, že vlk není nepřítelem lidí, to člověk je nepřítelem Vlkům stejně jako svému vlastnímu druhu a všemu co se mu připlete do cesty, máš být na co hrdá ;-)

50 Rushwolf Rushwolf | E-mail | 7. března 2012 v 19:45 | Reagovat

Na tohle téma sem četl zajimavý rozbor v duchu právě té červené karkulky alá pan Freud... kde strach z vlka symbolizoval potlačený traumatizující sexuální zážitek... ale spíš bych se přikláněl k nedostatečné informovanosti dotyčné, nebo obyčejnému trolování...

51 Rushwolf Rushwolf | E-mail | 7. března 2012 v 19:56 | Reagovat

[50]: to měla být doplňující reakce na reakci v reakci 48 8-)

52 Myslič Myslič | Web | 7. března 2012 v 21:08 | Reagovat

[50]: No tu mojí anekdotu s vlkem, který poulí oči, tu radši Freudem nevysvětlujme [:tired:]  :-D

53 Frostík Frostík | 7. března 2012 v 21:24 | Reagovat

[48]:Taky mě ta fóbie napadla. ;-) A co se týče těch napadených ovcí v Beskydech, nakonec se zjistilo, že to byl pes.

[49]: Myslíš tu smečku z vojenského tankodromu? Moc se mi líbilo, jak se ta vědkyně dostala do smečky a natočila jak si s nima hraje. :-)           A nepiš nic o zdegenerovaných psech. Jsou to pouze upravený vlci k specifickým účelům. Chtěl bych vidět vlka proti divočákovi. Zato naše bullina... no popravdě, by si s ním začla hrát. :-D A vůbec, sám je máš. :-D  :-D  :-D

54 Rushwolf Rushwolf | E-mail | 7. března 2012 v 21:41 | Reagovat

[53]: No právě :-D Nechápu jak by takovej pes jaký mám já vůbec přežil bez člověka, snad každý zvíře vidím dřív než oni, no aspoň že ten větší hřeje a nosí v brašnách potraviny a vodu, když jsme na vandru... Každopádně, tím zdegenerováním sem spíš myslel hlavně to, že dneska i pes, kterej byl šlechtěnej pro nějakou činost ty předpoklady a vlastnosti ztratil nebo pomalu a jistě ztrácí, protože už se na to nepoužívá, nebo používat nesmí, viz. třeba ovčáci, norníci a podobně... znám psy co nejsou schopný se vrátit ani po vlastní stopě :-(

55 Miky Miky | E-mail | Web | 8. března 2012 v 6:52 | Reagovat

Ostatně, takhle "zdegenerovaní" jsme i mi civilizovaní lidé, oproti např. křovákům a dalším lidem žijícím v divočině. Dobrá zpráva je, že tyhle schopnosti nejsou úplně ztracené ale po nějaké době (v našem případě určitě několika letech) ztrávených v divoké přírodě se člověku zase vracejí. Ostří se smysly, tříbí se instinkty a tak.

56 Kathy Kathy | E-mail | 8. března 2012 v 8:56 | Reagovat

Jo, vlků se bojím, podobně jko jiných nebezpečných zvířat (žraloků, hadů...). Vím, že v divoké přírodě mají své místo, ale nechápu, proč je uctívat v rámci nějakého kultu. Sama ctím měsíční bohyni (Dianu, Artemis, Seléné...)a další božstva, ale nerozumím tomu, proč uctívat nějaké zvíře, zvlášť takové, které je po staletí v nepřátelském vztahu s člověkem. To mi připadá, že by mohl někdo uctívat třeba klíště nebo krysy.

57 Frostík Frostík | 8. března 2012 v 9:06 | Reagovat

Pravda. Jak psi i my lidé, to máme ukryté pod civilizační slupkou. Je to v nás geneticky dané. Lidé a psi kteří tráví dost času ve volné přírodě, pak tu slupku mají hodně tenkou. Vám dvoum to nemusím vysvětlovat. ;-)

58 Frostík Frostík | 8. března 2012 v 9:19 | Reagovat

[56]:Milá Kathy, to my jsme v nepřátelském vztahu s vlkem.  Když porovnáš chování vlka s chováním lidí a nebudeš brát v potaz fyzické rozdíly, kdo je lepší? Je to smutné, ale jsme my ti špatní. :-?

59 Miky Miky | E-mail | Web | 8. března 2012 v 9:37 | Reagovat

[56]: Kathy, bohyně Arthemis je ochránkyní divokých zvířat a jistě by se neradovala z vyhubení vlků, tak jako ty. Pokud Arthemis někdo naštval uměla být hodně "zlá". Mykénský král Agamemnon musel za zabití posvátného jelena slíbit Arthemidě obětování své dcery. Aktaión nešťastnou náhodou spatřil bohyni Arthemis při koupeli a ona ho nechala roztrhat psi. Tak takovouhle bohyni Ty uctíváš. ;-)
Ještě k těm vlkům. Mongolští pastevci ovcí např. s vlky bojují stále a přesto vlka uctívají jako posvátné zvíře. Nebýt vlků, nejcenější pastviny pro ovce by totiž spásly stáda divokých gazel. Nepřátelský vztah s člověkem, jak ty říkáš, je tedy pouze jeden úhel pohledu.
P.S. V Indii jsou krysám zasvěcené celé chrámy. :-)

60 Rushwolf Rushwolf | E-mail | 8. března 2012 v 9:38 | Reagovat

[56]: Vlk ale není nebezpečné zvíře... to je ta potíž, za posledních 100 let není ani z oblastí, kde se vlci v evropě vyskytují zaznamenán jediný prokázaný případ napadení a pokousání divoce žijícím vlkem... a kolik napadení spůsobí psi? není den bez pokousaných lidí...  
Toje další důvod proč vlka uctívám, protože je symbolem nepochopené a neprávem obávané přírody, zaslouží úctu už jen proto jak dokázal přežít tuhle neopodstatněnou nenávist a pronásledování... jsou dokonce doloženy příklady kdy i zemědělci uctívaly vlka, protže chránil jejich pole regulací zvěře, před škodou. Mě ti do toho nic není, ale mám pocit jako bys měla někoho v mysliveckém spolku ze staré školy a ten ti tohle o nebezpečnosti a škodné hustil od mala do hlavy... udej příklad jak vlk vlastně lidem konkrétně škodí? Ani chovatelé ovcí si nepřejí jeho vyškrtnutí ze zvláště chráněných druhů, páč je pro ně výhodnější každou potrhanou ovci připsat vlkům a dostat od státu konpenzace a vydělat tak na svém lajdáctví... Někdo tu zmiňoval film "lobo - vlk který změnil ameriku" ... možná by stálo za to aby si ho zkoukla... Jinak to že si pohanka je fajn, ale nést si sebou tenhle převážně v křesťanské době dotvořený relikt a dogma VLKA-ĎÁBLA je přinejmenším smutné...

61 Sellenius Sellenius | 8. března 2012 v 9:39 | Reagovat

Zdravím, celé jsem to tu pročetl. Kathy dovol, abych ti něco osvětlil. Vlk není v nepřátelském stavu s člověkem. Jestli by se nějaké zvíře svým chováním podobalo člověku, byl by to vlk. Berme však s rezervou. Jediné o co jde, je podle mě uctívání vlků v dávných dobách - sever, indiáni, původní šamanské společenství Evropy. Uctívání hada, vlka a havrana. Plus spousta dalších. Pak přišlo křesťanství a cítilo, že pohanství je silná konkurence, můj osobní dojem je, že právě ty symboly síly a moudrosti dávných dob se musely stát arch-nemesis člověka. Proto bylo snadné označit tyto zvířata, jako zvířata Satana a podoby, které na sebe bere - logicky tak začali být bráni lidé tyto zvířata uctívající jako špatní, zlí a je nutno se jich zbavit, minimálně je vytěsnit na okraj společnost, možná i za okraj. V některých indiánských kmenech severní Ameriky bylo dokonce zabití vlka někdy až horší než zabití člověka. A podle mě, působí i zde u tebe. Zakořeněná představa, že vlk je nebezpečným, zlým zvířetem, symbolem temnoty/zla/špatnosti/nebezpečnosti a celé to pramení z neporozumění a nepochopení. Stejné je to i s hady. Had má zlej kukuč, nepopírám, ale existuje naprostý minimum hadů na světě, kteří zaútočí bez důvodu. Had se z 95% bude snažit vždycky varovat "bacha, tady jsem já, jdi pryč" a když varování přehlédneš, začne se bránit a skutečně hadi a vlci mají daleko větší důvod bát se nás než my jich. Při pochopení vlastností a způsobu života vlka, není už tak těžké pochopit proč je vlk uctíván, funguje jako totem a jak řekl jeden starý šaman "Totem není bůh. Totem nezbožňujeme, ale následujeme ho." Jinak řečeno ztotožňuji se s Rushwolfovou filozofií a způsobem života. ;-)

62 Sellenius Sellenius | 8. března 2012 v 9:43 | Reagovat

Než jsem to stihl napsat, přibylo pár komentářů, tak to spíš teď berte jako vysvětlení Rushwulfova komentáře - VLK-ĎÁBEL.

63 Kathy Kathy | E-mail | 8. března 2012 v 10:03 | Reagovat

Dobře, tak to berte, že jsou to moje osobní fobie a nevzdělanost a odtrženost od přírody, a taky asi ženské nepochopení, že chlap uctívá drsné, nebezpečné zvíře.... :-)  Ale tahle věc mi není jasná - že někdo v centru Evropy v 21. století se rozhodne uctívat nějaká divoká zvířara, která se tu staletí běžně nevyskytují a jejichž kult pokud ňáký byl, upadl v zapomnění. Že se nějak vztahovali k vlkům Indiáni, Eskymáci, kteří žili v jejich sousedství a snad(?) i v zájemném respektu, tak to jo, ale moderní člověk v civilizované Evropě? Já to nechci nijak snižovat.... Jen si myslím, že je to vlatně svým způsobem nepřirozené. Já uctívám bohyni, ale ne jako za starých časů, kdy nějací pastýři pobíhali v Arkádii po horách, ale snažím se o to dnešním způsobem. Důležité je pro mě mystérium ženství, biologické pochody, Měsíc a podobně, ale to že Artemis bývala Vládkyní zvířat v řecku považuju za historickou věc, vázanou na tu oblast. Určitě vládkyní zvířat je, ale pro mě osobně, jakožto moderního člověka, který žije v paneláku a ne na salaši to vlastně nemá význam.

64 Rushwolf Rushwolf | E-mail | 8. března 2012 v 10:22 | Reagovat

[63]: No vidíš, a přitom osobně znám těch dívek a žen co vlky obdivují daleko více než chlapů... dokonce i v našem kultu to je půl na půl... a je to právě o tom, že to není drsné a nebezpečné zvíře a proto ho nikdo neuctívá primárně kvůli těmhle vlastnostem... naopak, právě že žijeme v 21. století, kdy si člověk pomalu začíná uvědomovat tu důležitost ochrany přírody a krajiny, kdy pomalu začíná chápat, že civilizace a technika není samospásná a že člověk kolem sebe potřebuje i trochu té "divočiny" aby si uchoval zdravou duši, právě proto má i vlčí kult v dnešní době místo a rozhodně ne jen jako jakýsi archaismus či ozvěna minulosti, ale jako plnohodnotná odpověď na potřeby lidí, kteří ten kontakt a vztah s přírodou v naší přetechnizované a přeurbanizované době potřebují a vyhledávají. není to o uctívání predátora, síly, násilí a smrti, ale o uctívání života, svobody, rovnováhy a přirozenosti, je to o správném porozumění přírodě a tím pádem i o lepším a zdravějším rozvoji právě té civilizace v níž žijeme...

65 Rushwolf Rushwolf | E-mail | 8. března 2012 v 10:33 | Reagovat

[63]: Stejně tak bych se mohl ptát já... není nepřirozené v 21. století uctívat ženství, když žijeme v době, kdy se stírají rozdíly mezi pohlavími, kdy se neustále propaguje emancipace a stejná role ve společnosti pro muže i ženy?

66 Kathy Kathy | E-mail | 8. března 2012 v 10:42 | Reagovat

Já vím, že se spoustě holek líbí vlci, ale vím taky, že o nich mají romantické představy. Vlk je prostě šelma, i když vypadá dejmetomu esteticky, když ční na skále a vyje na měsíc.
Co se ženství týče, menstruace je věčná, tu neukecáš... :-)

Vlastně o tom vašem kultu nic nevím. Jak to tedy praktikujete? (krom toho, že se vám vlci líbí :-) - máte nějaká pravidla pro život, přesně stanovené obřady?

67 Rushwolf Rushwolf | E-mail | 8. března 2012 v 10:56 | Reagovat

[66]: Jak se to vezme, romantické představy má velké množství těch mladších lidí, ale s věkem jsou pak ty znalosti až překvapivě věcné a odrážejí se i na spůsobu života, názorech a hodnotách. Rozhodně většina těch slečen co znám nežije s představou, že vlk je plyšák do postele :-)      
Jinak pravidla pro život pochopitelně máme, stejně jako vlastní specifické obřady, rituály a podobně, všechno co jsme ochotní zdělit lidem mimo kult (a myslím, že toho není málo) máme na stránkách ;-) každopádně není v tom zas tak extrémní rozdíl proti ostatním pohanským kultům...

68 Kathy Kathy | E-mail | 8. března 2012 v 12:58 | Reagovat

Aha, ta já si o vás nejdřív něco nastuduju... 8-)

69 Myslič Myslič | Web | 8. března 2012 v 15:32 | Reagovat

[68]: Hele, Kathy, moje totemové zvíře je divoký kocour. To je podle tebe taky "šelma nepřátelská člověku"? Na šumavě běžně plundrujou kurníky. Ale kdo je v Boubíně vetřelec: Kočka nebo člověk a slepice?  Někde vejš jsem popisoval své zážitky s divokýma zviřatama (vlk, rys, zubr,....). Víš co udělej? Zbal si batoh a jed' SAMA třeba do Karpat, na Šumavu, Tater nebo Beskyd. Ale fakt SAMA. A jenom tam týden bud'....  Uč se naslouchat Přírodě a divokým tvorům. Pozoruj v noci let sovy.Dívej se za rozednění do lesa, když vyráží z doupěte jezevec. Je toho spousta, co můžeš pro pochopení říše Artemis a Pana spatřit. Stačí chtít vylézt z toho paneláku. V jednom taky bydlím, vím, o co jde. Až budeš aspon' týden SAMA ve skutečném lese a horách, pochopíš spoustu věcí, které ti tv dokumenty dát nemohou...

70 Miky Miky | E-mail | Web | 9. března 2012 v 6:42 | Reagovat

[68]: Kathy, jsem rád že jsi tady svým příspěvkem rozpoutala tuhle zajímavou diskusi. Pustil jsem si díky tomu po dlouhé době dokument o vlcích a začal jsem číst knihu Totem vlka od Ťiang Žunga, na kterou jsem se už dlouho chystal.
Ženská mysteria, napojení na Lunu a menstruační cyklus, to všechno velice respektuji. Až důkladně prozkoumáš také aspekt temné Luny, bohyni Hekaté apod., možná že si budeme více rozumnět i v otázce těch vlků a divoké přírody v nás. :-)

71 Kathy Kathy | E-mail | 9. března 2012 v 8:46 | Reagovat

Miky, já se právě o Hekaté začínám zajímat.... vím, že se jí obětovali psi. Je to pro mne ještě dost temné, ale přitahuje mě to. Hlavně cítím tu strašnou moc ženství, to provázání s přírodou, i když člověk je v paneláku na měkých kobercích, je to tu....
Mysliči, na to fakt nemám, abych jela na čundr do Karpat - ani finančně, ani fyzičkou, ani by mě tam nepustili - rodiče a přítel. Řekl by, že jsem se zbláznila a měl by o mě strach... :-) On na tyhle věci fakt není, to spíš hry na compu a pivo s kámošema a řeči o germánech a keltech... :-)
Já uctívám bohyni spíš v souvislosti se zemědělstvím nebo kulturní krajinou než s divočinou. Plodnost polí, záhonů - to je moje, tam To cítím. Proto mi ten vlk nesedí.

72 Rushwolf Rushwolf | E-mail | 9. března 2012 v 9:41 | Reagovat

[71]: To by ti neměl sedět spíš divočák a vysoká :-) Vlk by měl naopak pro polnohospodářství příznivý vliv, protože z velké části se živí drobnými hlodavci a pak samozřejmě reguluje stavy černé a vysoké zvěře... čili těch kteří v polích spůsobují narozdíl od vlka opravdu reálné škody :-D Jak sem psal, třeba v Japonsku se k vlku dřívě na venkově modlili aby uchránil jejich rýži před jeleny... Jinak škoda že máš tak úzkostlivé rodiče a přítele, podle mě tenhle kontakt s přírodou a nemusí jít zrovna o nějakou extrémní divočinu může velice povznést na duchu... je to zvláštní, ale já tu ženskost vždycky vnímal spíš jako takový divoký a nespoutaný princip... osobně bych si myslel, že žena, která tyhle principy a božstva vyznává by se v domácnosti, kterou popisuješ a kde k tobě vládne takový přístup musela asi docela trpět a cítit se dost stísněně...

73 Rowlana Rowlana | 9. března 2012 v 13:07 | Reagovat

Kathy, ono dneska ani s tou menstruací to nebude tak horký. Pokud máš přítele, tak asi bereš hormonální antikoncepci? Takže pak ohánění se menstruací je tak, jak to píšeš, trochu mimo. Stejně tak u 90% současných holek.
Ono i ve vlčím kultu se dají dělat ženská mystéria. Jsem živoucím důkazem :-) Zrovna včera jsem dělala rituál k Hátí, měsíční bohyni ve vlčí podobě.
Ženství není vždycky jenom dobré a plodivé. Je i pěkně temné a ničivé. Hekaté je zrovna moc dobrý příklad. Tu bych fakt naštvat nechtěla. Kam se pak hrabe nějaký vlk. Ona třeba taková bohyně země ve svém ničivém aspektu taky stojí za to..
Pokud ti teda sedí zemědělský kult. Kdo asi tak myslíš, že reguloval stavy vysoké? Kdyby je nikdo nereguloval, tak by udělali na těch políčkách pěknou paseku. Krom tedy toho, že by zeslábli, protože vlci loví primárně slabé a nemocné kusy, tudíž vlastně zvyšuje odolnost a zdraví polulace kořisti. Nic není černobílé, vždycky je to něco za něco. Ano, vlci jedí zvířátka, ale za to je udržují v kondici. Ano, nějakou srnu občas uloví vlci. Ale zbytek srnek je aspoň díky tomu silnější.

74 Myslič Myslič | Web | 9. března 2012 v 15:39 | Reagovat

[71]: Kathy, to je škoda, že máš takovej tuhej režim. :D Ono je totiž potřeba občas z toho paneláku vypadnout a žádné velké peníze na to nepotřebuješ. Já po takovém týdnu v lese nebo horách pravidelně hubnu a docela mi to prospívá [:tired:] No, možná bys měla přehodnotit priority :-D  Přítel, co vaří hry na compu i v dospělosti, ten asi moc do života platný nebude :-D
Fakt zkus někdy vypadnout a uvidíš...

75 Tomy Tomy | E-mail | 27. července 2013 v 0:44 | Reagovat

Osobní názor.... Dá se říci, že vše je velmi pěkné, kouzelné a nehledám na tom negaci a ta mne napadla až po přečtení....pokud rodnověrec má dáti na přírodní sílu myšlenky, tedy na první co ho napadne....neshledal jsem nic od Zla. Co ovšem vyčtu a vždy tvrdě..je snaha o germanismy v slovanském prostředí...Jak už jsem se zmiňoval, znám několik rodnověrců z Norska a Islandu....jednoho z Německa. Ale ani jeden z nich nepoužívá slovanská, baltská či keltská božstva a rituály. (zkráceně řečeno)  proto jméno Wolf pro mé srdce zní jako šmidrling hrozné slovo pro motýlka v češtině, papillon ve francouzštině atd...Jak krásné by znějící jméno Sivý Vlk..třeba... Gudrun, přítel z Norska..dokonce prohlásil, že je to jen moda...že rodní bohové jsou od toho rodní, že jsou naší součástí a nemohou být součástí jinde. Nicméně je Demokracie a každý má právo věřit čemu chce...Nicméně, řekl Gudrun, obává se, že úcta k cizákům i přes POP bohy s cizokrajnými názvy je výplod vzdání se duše...to je zajímavý termín z nejstarší dánské legendy , kde se to míhá posledními neandrtálci(podle expertů)..Gudrun tvrdí, že úcta třeba Nora k Perunovi není možná, protože je to jako razitko v průkazu, že jste ženat...ale nesvědčí to o Lásce k Bohům předků. Vlčí kult je něco co k Slovanům rozhodně patřilo...ale i k Římanům, Germánům, Keltům a Dákům... :-) Nádherná místa jsou to. :-D

76 Tomy Tomy | E-mail | 27. července 2013 v 1:14 | Reagovat

[69]: Tak naprosto souhlasím s kolegou mysličem...bez výhrad..

77 Miky Miky | E-mail | Web | 28. července 2013 v 15:00 | Reagovat

[75]: Já ti rozumím, Tomy, ale ono to není tak jednoduché. To, co tvrdí Gudrun, tedy že "úcta např. Nora k Perunovi není možná" je ale z mého pohledu hloupost. Co třeba Švédové, kteří kdysi zakládali Kyjevskou Rus? Byli to Vikingové a přesto celkem snadno v Perunovi poznali svého Thora a nedělalo jim problém ztotožnit se se slovanským panteonem a stavět mu svatyně.
Já mám za to, že v Čechách to máme jako pohané složitější, než to mají třeba v Norsku ti Norové, nebo Litevci v Litvě. U nás se postupně vystřídaly Keltové, Germáni a Slované, a všichni tu něco ze své kultury zanechali. Z Keltů nám toho sice moc nezůstalo, ale Germáni naší kulturu ovlivnili opravdu hodně. Pohanští hudebníci Žiarslav a Tomáš Kočko např. shodně vnímají, že česká lidová písnička je narozdíl od té moravské nebo slovenské, podobnější spíše německým, než slovanským lidovkám. Ono se nám to většinou moc nelíbí, ale pravda je, že mnoho lidí u nás má také prokazatelně v rodě některé německé předky. Čím víc od nás na východ, tím je tento problém slabší a tím víc lidé pociťují svoji slovanskou identitu.
Důležité je si uvědomit, že jsme především indoevropané. Jako Slované máme v otázkách víry nejblíže k Baltům a pak ke Germánům. Ze Slovanského pohanství nám toho zbylo malinko. Skrze Germány a Balty však můžeme lépe pochopit i sami sebe a ty mezery v údajích o slovanské víře doplnit.

78 Tomy Tomy | E-mail | 31. července 2013 v 22:45 | Reagovat

J8 si rozhodně nemyslím, že je to hloupost. Hloupost by to bylo, kdyby lidé si volili bohy kteří jsou jim předurčeni krví neboť jak u Slovanů a i taky u Germánů a Keltů atd...lidé vznikli z krve Bohů...Já naprosto souhlasím s Norskými a Islandskými či tím jedním německým pohanem. Podle nich je urážející, zřejmě ač to oni nesoudí ..k tomu nejsou určeni...když Slované ctí jejich Bohy. Ještě se divili, že nenapadne ty lidi, co ctí germánské bohy, že uráží svoji vlastní krev a tělo  a své (slovanské) bohy...Nezlob se, ale nesouhlasím s tebou. Dělám , jak jsem ti asi již psal do religionistiky a přírodních náboženství velmi dlouho, de facto od dětství přes dědu. Seznámil mne jsem se díky němu s mnoha skutečnými nejen žreci a druidy atd...ale i s odborníky...Pamatuji si přesně, že tebou zmínění Rurikovci měli vedle pantheonu slovanských bohů tam také Odina...archeologie to potvrdila..stále vedle ruských slovanských model vedle dnešního Nižnýho Novgorodu. Opak je pravdou...Varjagové se klaněli ke svému božstvu a Slované, kteří se uchýlili pod jejich ochranná křídla proti Asiatů a místním kmenům žijícím ještě v době kamenné či měděné(Ugrofinské kmeny) měli své...Dokonce to šlo tak daleko, že dánští králové posílali dary pohanským svatyním Slovanů a tedy Perunovi, Svarogu , Triglavu a Svantovítu a to bylo už dokonce pak i v  éře christianizace. Co se týká toho co píšeš...za prvé o kultuře a předávání kultury není možné mluvit...(Z keltů na Germány a z Germánů na Slovany)neexistují žádné doklady ..ani písemné a ani archeologické...i tak jednoduché věci jako jsou nůžky a nebo hrnčířský kruh nebyli Germáni schopni předat Slovanům...od Keltů.Prostě neužívali této techniky... Převrstvování těchto národů se dělo totoálním vybíjením a převálcováním...dokonce i Dr. Pleinerová , která dokazoval přechod germánských osadníků na slovanské a jejich splynutí v Březně u Loun(jediná zachytitelná lokalita v ČR)v 80 letech se dnes , vlastními slovy...mýlila. Genocida je přesný název. K tomu proč je u nás více genů Keltů v Západních Čechách atd  chci napsat, že to byli skupiny Keltů, kteří před vpádem Markomanů a Herulů odešli se skrýt do hvozdů...ostatně tak obyvatelstvo činilo velmi často..a tito..podobně jako Kotini v Rudohorie tam zůstali a přežívali a pak se slovanizovali... Nečteš co jsem ti psal pečlivě..tak ti posílám opis toho co jsem bral v genetice na VŠ ještě jednou...citace:
navíc jsem se v genetice na VŠ učil, že Slované se s Germány míchali minimálně!!!....vysvětluje se to permanentním antagonismem. Nenávist byla hrozná...Neplatí to ani dokonce pro 17-18 století! (tedy maximální spojení a propojení etnik u nás za Habsburků...) Proto je u nás , hlavně v Západních Čechách (Chodsko, ZaPlzeňsko) více keltské genetiky... Nejnovější poznatky hovoří o tom, že České slovanské geny jsou s rostoucí silou procentuálně zastoupeny především na východ a sever...zajímavé je zjištění že i Jižní Morava je silně protkána nikoliv nominátním haplotypem R1a Západních Slovanů ale Jihoslovanským haplotypem - modifikací R1a...podobně i Východní Čechy...asi to souvisí s poslední vlnou Slovanů- Charvátů a Charvátků předků třeba Libických a Kouřimských vládců. Pokud tvoje žena se jmenovala Hofmanová, vůbec nic to neznamená - i kdyby byla Němka....v bývalé NDR mimo Durynska je dokonce více slovanského haplotypu než u nás včetně jihoslovanského a keltského dohromady!!!!! tj 95%

...Haplotyp typický pro Severské a vůbec Germány je u nás velmi řídký ...(donedávna bylo špatně interpretována studie haplotypů...která vzešla do povědomí ale byla v ní chyba, která se opisovala cca 12 let)...a to dokonce méně než Ilyrský a Dácko-iránský. Jediný germánský haplotyp je po mnohých tzv. německých osadnících Sudet, nám známých jako Němci, ale byli to příchozí z Nizozemí a pak Saska. Ovšem pozor...říkal profesor....ze Saska přicházeli němci, kteří jsou geneticky Slované. Patří k západoslovanské větvi Lužičanů a Ljuticů. A navíc tito byli odsunuti. Platí pouze pro germánský haplotyp oblast Nizozemí a Saska ale toho u Rýna.(jihozápadně od Hamburgu)...

Takže jinými slovy Hitler by se divil jak jeho německá rasa je více slovanská než by ho napadlo..z nějakých 90-95% v NDR a o něco méně v ČR.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama