NOVINKY :
.
Kontaktní e-mail : mikyhorozumy@seznam.cz
Dopředu ovšem upozorňuji, že NEPOSKYTUJI MAGICKÉ SLUŽBY, ANI PORADENSTVÍ A NEBUDU NA PODOBNÉ ŽÁDOSTI REAGOVAT. Děkuji za pochopení - Miky. Usmívající se

STŘÍPKY Z NAŠÍ DOVOLENÉ

29. dubna 2012 v 20:31 | Miky |  JINÉ
Dneska mě a Marušce končí společná týdenní dovolená. Nic mimořádného jsme nepodnikli, ale bylo to fajn a cítíme se odpočinuti…

PONDĚLÍ 23.4. - Vyrazili jsme s našima na Borkovická blata. Bylo tam nádherně a hodně jsme toho viděli. Maruška tentokrát zapomněla čarovat abychom nepotkali zmiji a hned jsme na ní narazili. Fotoreportáž k nahlédnutí zde.
ÚTERÝ 24.4. - Odpoledne jsme strávili s našim Honzíkem u malého rybníka na Horkách. Honzík si nedávno udělal rybářské papíry, tak jsme vyrazili rybařit. Nechytili jsme nic, ale bylo nám venku dobře. Moc se mi líbil břeh porostlý blatouchy a starými obrovskými třešněmi s rozpraskanými kmeny.
STŘEDA 25.4. - Po mnoha letech jsem se zúčastnil katolické mše. Ne, nebojte se, nestal jsem se katolíkem, byla to zádušní mše za jednu paní o kterou jsem se staral v našem důchoďáku. Paní byla skautkou a když zjistila, že já jsem také skaut (bývalý), doslova mě adoptovala. Kdykoli měla nějakou návštěvu a já se ocitl na jejím pokoji, hned mě všem hrdě představovala : "To je můj bratr!" Měla v sobě takovou prvorepublikovou eleganci, moudrost a úžasný smysl pro humor. Kladu si za čest, že jsem ji znal a vůbec mi nevadí, že byla katoličkou a měla na pokoji i papežskou vlaječku. Vyrazil jsem na tu mši dokonce ve svátečním obleku, který jsem měl na sobě zatím jen jednou.
ČTVRTEK 26.4. - V noci jsem měl zvláštní sen. Utekl jsem v něm na strom před vlčí smečkou. Vlci skákali po větvích stromu a lezli za mnou až do koruny. Něco jsem na ně házel a lil jsem na ně vodu, až jsem je zahnal. Zajímavé je, že ačkoli mám ve skutečnosti k vlkům kladný vztah, v mých snech jsou vždy mými protivníky.
Dopoledne jsem doprovodil Marušku k zubaři a večer jsem jí vytáhl na přednášku a Halštatu. Přednáška se nekonala, blbě jsem se podíval na plakát, bude až za měsíc.
PÁTEK 27.4. - Oslavili jsme s Maruškou v lese u tankodromu o několik dní napřed svátek BELTINE. Měl jsem během rituálu vizi a pak jsme zažili něco zvláštního. Když jsem začal bubnovat a zpívat přišla k nám asi na 10 metrů srna. Stála a dívala se přímo na nás. Vypadalo to, že je zvědavá, co se to tu děje. Utekla až když jsem překvapením přestal bubnovat a začali jsme se víc hýbat.
SOBOTA 28.4. - Půjčil jsem si v knihovně Základy magie od Zuzany Antares a Vzkříšení pohanství od Richarda Rudgleye. Do obou knih jsem se tak zakousl, že jsem je z poloviny přečetl během jediného dne. Ve Vzkříšení pohanství jsem se dozvěděl o islandském grimoáru GALDRABÓK z 16. Století, který obsahuje 47 galdrů (zaklínadel), v nichž je občas vzýván Thor a Ódin. Tuhle knihu mít v češtině, to by bylo něco!
NEDĚLE 28.4. - Ráno jsme na farmářském trhu koupili sazenice česneku medvědího, mateřídoušky a šalvěje a hned jsme je vysadili na zahrádce. Natrhali jsme také nějaký popenec, pampelišku a sedmikrásku na Maruščiny lektvary.
Krom toho jsem během tohoto týdne přečetl knihu Sen čarodějky od Florindy Donnerové, kterou jsem si koupil v Levných knihách. Bylo to o Florindině učení u venezuelské čarodějnice a léčitelky Mercedes Peralty. Ačkoli to v knize nezaznělo, Mercedes evidentně praktikovala nějakou formu vúdú, santerie, nebo candoble, či jak se ty kulty jmenují. Zapalovala svíčky před sochou Panny Marie, vykuřovala místo i lidi tabákovými doutníky a tak. Za 29 korun to bylo dobré čtení.




 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (182)
Zobrazit starší komentáře

101 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 6. května 2012 v 12:47 | Reagovat

[95]: Přesně tak, nebude a nepojede :-D

[97]: Ale tak on ten králíček jako člen covenu není úplně od věci - nehádá se, neupíjí víno nebo medovinu, a když dojdou obětiny,... :-P

102 Miky Miky | E-mail | Web | 6. května 2012 v 13:43 | Reagovat

Tak jsem se právě vrátil z rybaření a zase se nestačím divit. Včera to tu vypadalo skoro na válku a dneska je tu sranda jak na Silvestra. :-P
Venda je bavič, trochu ho podezírám, že u toho hulí a ten Lilianin fór o králíčkovi je vynikající. ;-)  :-D

P.S. 100 komentářů jsem ještě nikdy neměl, musím zase někdy napsat něco o naší dovolené. :D

103 Myslič Myslič | Web | 6. května 2012 v 17:08 | Reagovat

[43]: Byl jsem tři dny pryč, tak odpovídám až ted': Věci od McVana tady jsou, ale každý se k nim nedostane. Jistě chápeš, proč a kdo je asi má :-D
A já ho mám skutečně rád. Jistě chápeš, proč :-P

104 Bachič Bachič | 6. května 2012 v 18:07 | Reagovat

(100) Vždyť se Baruško nepřeme, a udělali jsme radost Mikymu po návratu z ryb, dovršila jsi 100 komentářů, to už ti žádný rejpal nevezme. S tím eklektismem jsi mě docela dobře poučila, ale víš, já jsem nemluvil o tomto, středověk je náš, horší to bude se šintoismem nebo vúdú.

105 Venda Venda | 6. května 2012 v 18:20 | Reagovat

(99) Pavle, teď jsi mne poprvé trochu zklamal, já jsem sice jen řemeslník samouk, ale nemám takové sebevědomí, že si mi všechno brzy vyjeví, říká se to tak? Za ty tisíce let vlastně lidstvo o těch nejdůležitějších věcech poznalo prd, v tom mezi námi dvěma není rozdíl, nevím, nevíš,i když jseš chytřejší a učenější, ale také máš vidění, které třeba nic reálného neznamenají ? To přece nemůžeš jenom zapřít. Kdo je sebevědomý, s tím vždycky cloumá ego, hormony... to je snad pro puberťáky a nevím, komu tady kolik je let, alkohol, hele nepiju jenom já a když jsme popíjeli s Mysličem, tomu to pálilo, to by ses divil. Myslím, že by ani tobě neuškodilo dát si s námi rundu, to bys pak viděl věci. Já hochu vydržím makat jak šroub a pít taky dobře a mám jasno v hlavě. Tehdy jsme se sice zrubali, ale to bylo z radosti a výjimečně. Nemysli si, že když mě doma v obýváku nenavštěvují ti Danajci, že mám vypitý mozek.  Byl bych raději, kdyby mě navštívila Lily, ale jak se tady můžeš dočíst, ta mě opravdu nechce. Počká si na toho Švéda, ale vlastně toho také nechce, je vybíravá a dobře dělá. Já si pudu dát pivo, ale nemysli si, že nebudu o všem možném přemýšlet, četl jsi básníky, jak pili a jaké básně napsali ?

106 barča barča | 6. května 2012 v 18:24 | Reagovat

Sakriš, vždyť on byl včera ten superúplněk. Proto možná i ta vášeń tady. ;-)  :-)

107 Venda Venda | 6. května 2012 v 18:34 | Reagovat

(102) Ne Miky, já sice u toho občas hulím, ale jenom cigarety, obyč. Trávu nechci a jiný svinstva už vůbec ne. Silvestra nechci dělat, na co, máme teprve květen. A dnes jsem vypil dvě piva, víc nic. Já mám sice volno, ale zítra už musím zase makat a hodně. Jednou ti možná povím, jak jsem přišel k tomu, že se pohybuju tady na těch učenejch stránkách, ale líbí se mi tady, až na to, že na ty čarodějky taky moc nevěřím, ale ty holky si dělají docela dobrou srandu, možná z nás ze všech, já myslím Miky, že ty to asi chápeš, ale nechceš nám to rovnou říct, protože seš džentlas a protože seš starej dobrák. Já už za to nemůžu, já mám rád veselí, a nemusím zrovna ani pít. Já dělám víc řemesel najednou a to sem dělal u jednoho profesora nebo co a ten mi vyprávěl právě ty věci, co tady řešíte. Říkal mi a to se nechlubím, že umím dobře makat a že ještě u toho přemýšlím. Akorát taky nevím, co máte pořád s tím Wotanem, jednou jsme se museli bít s nácky a ti o tom mleli. Vy přece nejste náckové, to by mě mrzelo ?A Wotansfolk, to mi tehdy říkal v hospodě myslím právě Myslič, je nějaká heavy metalová skupina, nebo ne ? Jestli to pletu, tak mi to vodpusťte. Aby si Pavel zase nemyslel, že jsem násilník, my jsme prostě ty nácky vymlátili, protože v český hospodě nám hajlovat teda nebudou. To jsme udělali ve třech, proti šesti nebo sedmi, já mám rád dobrou práci, jak se říká v těch legračních amerických filmech. tak všechno dobrý, ne ?

108 barča barča | 6. května 2012 v 18:42 | Reagovat

[104]:Vúdú - nevím, ale ten šintoismus je svou prvotní podstatou podobný pohanství. To znamená, že vychází z přírody, animismu a polytheismu.

109 Pavel Pavel | 6. května 2012 v 18:43 | Reagovat

[105]:Vendo, taky jsem byl řemeslník a taky dost samouk :-) Snad jde o to jestli jeden chce a nebo nikolivěk :-) říká se: všechno jde, když se chce, jenom malý děti se musej nosit a chcíplá koza po ledě popotahovat :-D  :-D  :-D
Za ty tisíce let, jak píšeš, - ano souhlas, lidstvo asi poznalo prd - ale vždy byli jedinci, kteří věděli...!!!

110 Pavel Pavel | 6. května 2012 v 18:48 | Reagovat

[106]:Dobrá, Luna byla o kousek blíž než normál -jo. Další věci se chystají! .. 6.6.přejde Venuše přes Slunce - z hlediska astrologie konjunkce, ale silnější.
No a 15.7. Luna zakreje na třičtvrtě hodiny Jupiter - takže na nás Jupiter mnoho působit nebude moci - leda skrze tu Lunu - ženský aspekt... :-)  ;-)  :-D  :-?  :-P  :D  [:tired:]  O_O  :-!

111 Myslič Myslič | Web | 6. května 2012 v 18:49 | Reagovat

[107]: :-D  :-) Vendo, to jsis popletl, metalová skupina je Armwartner  http://davnyobycej.cz/armwartner/ , teda jejich trika tak aspon' vypadaj :D

112 Pavel Pavel | 6. května 2012 v 18:51 | Reagovat

[107]: Nácky nemám rád - máš u mě "zcela výjimečně" plus :-D  [:tired:]  :-D

113 Pavel Pavel | 6. května 2012 v 18:52 | Reagovat

Miky, tohle vypadá na brzkou dvoustoffffku !!!! :-D  [:tired:]  O_O  :-D

114 barča barča | 6. května 2012 v 18:57 | Reagovat

[110]: Pavle, Ty se zabýváš i astrologií?

115 Pavel Pavel | 6. května 2012 v 18:59 | Reagovat

[114]:Zabýval... zůstala na vedlejší koleji :-(

116 barča barča | 6. května 2012 v 19:06 | Reagovat

[115]: Mě se astrologie líbí moc. Ale to je věda na celý život - na několik člověkoroků. Učím se ji lehounce sama, jsem na úplném začátku. Učím se ji pro sebe - pomohla mi pochopit sebe,a věci co se děly kolem mě. No a prostě uvědomila jsem si díky ní, některé zákonitosti a principy, které fungují bez ohledu na nás jako lidi. Prostě některé principy fungují jako přírodní zákony sami od sebe - no a odtud je jen kousek k Hermesu Trismegistrovi, ale také k východním kulturám...

117 Venda Venda | 6. května 2012 v 19:07 | Reagovat

Pavle, to se na mě zlobíš, nebo co ? Jakýpak zcela výjimečně ? Pro mě seš dobrej chlapík, i když třeba trochu také výjimečný. A já ti přeju, aby ses dopracoval k těm jedincům, o kerých mluvíš. To víš, pak budeš s tím Pythagorem a Platonem, a já budu, rači nebudu říkat kde... Víš mě se líbí Sokrates, chodil po ulicích, se všemi hovořil a doveděl se mnoho a oni také a pak řekl, vím že nic nevím. Ja taky nevím nic, ale nemyslím si, že jsem Sokrates. Díky, Mysliči, doufám, že sis povšiml, že si tě cením. Ty si tehdy o tom Sokratovi taky mluvil, to si nepletu, to jsme tak zdělaní nebyli. Dvoustovku neudělám, já du zejtra do práce. A už toho bylo dost. A co máte s tím úplňkem, tady bylo zataženo. :-D

118 Venda Venda | 6. května 2012 v 19:36 | Reagovat

Ještě jedna věc. Je to blbý, když takovy štukater jako já, zítra budu štukater a kerý neumí pořádně český pravopis, proto že moje maminka byla maďarka poučuje učenou čarodějku, ale Baruško díval sem se do slovniku říká se k Hermovi Trismegistovi. Já mám hodně slovníků, abych dohnal vzdělání, tak taky vím, že to byl velký kouzelník, třikrát větší než Pavel, ktery se pro to na mne nebude jistě zlobit, jako že ho podceňuju. Zejtra du dělat taky ke kouzelníkovi, ten neměl v roce 90 nic, teď má miliony, myslím, že je přehazuje lopatou. To sou kouzla Lily. :-D :-D

119 barča barča | 6. května 2012 v 19:54 | Reagovat

[118]:Vendo, díky za opravu. Já se rozhodně za žádnou učenou čarodějku nepovažuji. Jsem úplně obyčejná ženská. :-)

120 Pavel Pavel | 6. května 2012 v 19:57 | Reagovat

[116]:Některé věci se dějí, jak se dějí. Nám to připadá kolikrát, že divně. Jenže Platilo a platí: Neznalost zákonů neomlouvá! Takže, ledacos se děje a není to podle toho, jak současný ( ale i minulý) svět soudí.
No a Hermes Trismegistos - vypadá to, že byl na tomto světě vícekrát a pod různými jmény -Thouto, Thowt.

121 Pavel Pavel | 6. května 2012 v 20:05 | Reagovat

[117]: Vendo, nezlobím, ani omylem - není proč - jen jsem pojal věci trochu rozverněji pod tlakem zvenčí :-D Chytil jsem takovou bujarou náladu - hádej odkud? :-D  [:tired:]
Ti pánové, o kterých se zmiňuješ, totiž Pan Platón a Pan Pythágoras - měli u mě vždy to nejvyšší ocenění! To, co vyslechl Platon od kněží v Sais a předal světu, nemá chybu - pro mě ne! A Pythagoras - to je dlouho - ho ocenit.

122 Pavel Pavel | 6. května 2012 v 20:06 | Reagovat

[121]: To je na dlouho... je správně

123 Venda Venda | 6. května 2012 v 20:57 | Reagovat

To je Pavle jasný, projel si se na kole. Všechno je to na dlouho -  du spát, zítra mám před sebou mnoho metrů a dokonce čtverečných, to bude jak u toho Pythagora, ale v praxi.

124 Miky Miky | E-mail | Web | 6. května 2012 v 21:32 | Reagovat

[104]: Šintoismus je velmi podobný tomu, co vyznávali naši předkové; úcta k duchům hor, pramenů, kamenů, stromů, předků... Pro nás samozřejmě nemá žádný význam uctívat ducha hory Fudži, nebo ducha japonského císaře, ale v zásadě máme jako pohané k šintoismu hodně blízko.
Vúdú je směs afrických a indiánských kultů a katolicsimu. Vúdú obřady jsou velice působivé, ale ta africká božstva/duchové jsou velmi exotická a pro nás dost těžko pochopitelná. I u nás ale roste počet jejich vyznavačů.

125 Miky Miky | E-mail | Web | 6. května 2012 v 21:37 | Reagovat

[107]: Vendo, Wotan nepatří pouze náckům. Je to bůh, který byl kdysi uctíván i na našem území a má hodně společného se slovanským Velesem.

126 Miky Miky | E-mail | Web | 7. května 2012 v 6:57 | Reagovat

[107]: K tomu čarodějství a čarodějkám se vyjádřím v samostatném článku. Dnes to ale nebude, odcházím do práce a budu tam až do osmi do večera. ;-)

127 barča barča | 7. května 2012 v 8:39 | Reagovat

[124]:Díky za doplnění. ;-)

128 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 7. května 2012 v 14:09 | Reagovat

Já mám na blogu mnohem "zábavnější" diskusi, tam už si nemůžou být jisti životem ani wiccané :-D

129 Hár Hár | 7. května 2012 v 18:04 | Reagovat

Zábavná není a nebyla, ani z mé strany, ale nikdy bych ti ani vlásku nezkřivil a navíc měla bys ocenit toho Fíbu, zdá se že "přinutil" mne i tebe k sebereflexi. Je to prostě u mne "frajer", znovu se to osvědčilo, skromný a hluboký člověk ! Kdyby tu byl s námi ten veselý Venda, možná by řekl, že když nejde "o život, tak...", ale dosti. Nakonec kdybyste neměli Mikyho a Fíbu - a třeba také Pavla, mohli "byste to zabalit".

130 Pavel Pavel | 7. května 2012 v 20:17 | Reagovat

Úskalí EGA spočívá v pocitu vlastní výjimečnosti a jedinečnosti a to  jistě na mnoha základech. Může to být pocit krásy, počet akademických titulů, pocit moci peněz - je toho dost... :-(
Takoví jedinci se musí za každou cenu prosazovat, mít hlavní slovo, vždy vědět, vítězit. Nechme je, oni to jinak neumí!
Ještě je tu ale něco. Jsou i jiné bytosti (nemyslím teď lidi!) - s polaritou zápornou. Ony mohou člověka tak trochu, či i více, posednout. To bývá někdy jasně viditelné a někdy dost nenápadné. Mohou tak jedince popostrkovat k takovému jednání, které je tak trochu na hranici. Uvažujme tedy a vnímejme... :-)  ;-)

131 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 7. května 2012 v 20:54 | Reagovat

[130]: O to větší má pak člověk radost, když narazí na kapacitu ve vědeckém nebo jiném oboru, kterou ani nenapadne se tituly honosit, k nováčkům se chová s úctou, jako k sobě rovným a podporuje je na cestě. Měla jsem tu čest se s takovými poznat a spřátelit, a právě proto mě pak pravý opak bije do očí.

132 Pavel Pavel | 7. května 2012 v 21:06 | Reagovat

[131]:Liliano, energie toho skřítka na té fotce myslím je... ;-)  ;-)  ;-)

133 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 7. května 2012 v 21:18 | Reagovat

[132]: Omlouvám se za dlouhé vedení, mohl bys toho skřítka prosím upřesnit? :-)

134 Venda Venda | 8. května 2012 v 9:58 | Reagovat

Tak sem se včera večer vrátil z té šichty a dívám se, co je tady novýho. A taky jo. Myslím, že Lily sem dala to avízo, aby si nikdo nezapomněl přečíst vo tom jejím boji s profesorem-trolem. A je to hustý. Profesor je pěkný pruďas, docela steklý, ale Lily, ty ho taky pěkně na..ráš. Jak tam říkáš aklepeš u toho nožkou, že se do toho zrcadla na just nepodíváš a nepodíváš. tak ses mohla kouknout, to by ti nic neudělalo. Ale nakonec ho přemoh kouzelník Fíba, ten ho zkrotil, hned byl jak beránek a on ho mocným kouzlem proměnil v Kostěje nebo v Babu Jagu, to je ohromný kouzlo ! A tak si myslím, že se všichni mohou před tím Fíbou, toho bych rád poznal, schovat a neříkám to ve zlým, vy čarodějky taky. Hele Miky, tady se ukazuje, že vy wotanovci ste fakt silnější a já to budu muset s těma čarodějkama ještě přehodnotit. Ale zas tak divně bych se na toho profesora nedíval. Já mám zkušenosti s tím svým, voni do všeho mluví a pořád vyučují, když jsem mu dělal ústřední topení, tak mi do toho také mluvil a vo kohoutech a vo termodynamice a vo ohni a vodě u starejch filosofů, tedy vo živlech, ale von taky věděl, kam kterej kohout a ventil patří, i když to bylo asi tím, že za komunistů dělal někde v kotelně. Poslouchal bych ho celý hodiny, ale on by mě pak zhvízdal, že práce není hotová. Já tam budu eště něco dělat, já se ho na tohodle profesora zeptám, co je zač, třeba ho zná. Ale ovšem nejlepší seš ty Baruško, mě se líbilo, když byl profesor v limbu a vezli ho na ARO, jaks mu eště radila, jak má ty studenty učit, to fakt bylo dobrý, to si z tebe nedělám srandu. Víte, já vám pak eště něco řeknu vo tom Wotanovi, jak jsem teď přemýšlel a něco mi došlo, ale teď eště vo škole. Vono dneska je to zase moc uvolněný, vono se řekne Kytko, aby profesor byl kamarád a jednal s rovnými, ale ten bordel , co tam na těch školách je a jak tam vopisujou a kradou si, autorita musí bejt. Moje matka studovala eště v Maďarsku, učitele měli rádi, ale co se jich namlátil rákoskou, když byli vzpurní, no a tenhle přece řekl, že by ti vlásku nezkřivil. Malý Arpád vod ségry přišel domů a řekl, že učitel je debil, to ho i ségra zhvízdala. To je můj názor a nevnucuju vám ho.

135 Venda Venda | 8. května 2012 v 10:31 | Reagovat

Vo tom Wotanovi. Tak už je mně jasný, že mimo těch nacionálně socialistickejch wotanovců, co taky honili moji ségru Aranku, protože vona je tmavší než já a vypadá docela jako cigánka, ale ona umí moc rychle utíkat a voni měli takový pupky, že sotva dejchali, tak sou tedy takoví jako vy a vy si to nenechte ani vod těch čarodějek kazit, i když sou to třeba dobrý holky. Pak se do vás navážejí ti profesoři a je to zbytečný. Moje ségra taky studovala, ale pak toho nechala, má dobrý flek u jedný firmy, má peníze a teď mě došlo, včera, že vlastně jezdí do toho Bajrojtu za Wotanem, jako tam sice jezdil Hitler, ale ten taky za tou Frídou, co zdědila ten barák i s divadlem, myslím Wagnerovou. Vona moje ségra úžasně zpívá, chtěla dělat operní zpěv, ale tehdy to nešlo. Taky mi zpívala ty Kytčiny chanty, není to špatný, ale Wagner je Wagner, mně se to taky líbí, to O du majn líbr abendštern, já německý pravopis neznám, ale kdybyste ségru slyšeli. No a ta mi vyprávěla, jak tam v tý opeře byla na nějakým moderním představení, Wotan tam jezdil výtahem dolů a nahoru, jako těmi germánskými světy a do toho hulili bílej kouř, prej to bylo úžasný. To tady ve státní opeře běhal ve fraku po jevišti a valkyra měla plesovou róbu, to se ségře nelíbilo, vona ta valkýra prý taky dost ječela a nebylo to vono, a stálo to hrozný prachy, myslím lupeny. Z New Yorku dávali Wotana v TV, to byl zase černoch, to by se Hitler vobracel v hrobě, kdyby prej neshořel, ale dobře mu tak, voboje. Takže teď ty souvislosti asi chápu. A Mysliči, co to je za lidi tam na těch fotkách, to jsou taky wotanisti, br ? Ta ženská potetovaná má bicepsy jako u nás na jarmarku krotitel hadů a ta zmalovaná, z tý de Pavle vopravdu strach, i když ty by ses jí rozhodně nebál. Von tam kamarád motorkář u takovejch byl, voni mumlali jak říkal něco v nějaký gotičtině, já jsem se na to díval do slovníku, ma to bejt gotština, von říkal, že to je jejich teurgický jazyk, tedy podle slovníku liturgicky, jako ňáká mše, doufám, že ne černá, von je takovej moc zvědavej, jako ti profesoři a tak se jich ptal, esli tak mluví i neliturgicky a kolik znají slov, voni mu málem dali do držky a hnali ho lesem. Mně pak jeden učitel říkal, že stejně nikdo neví, jak se to vyslovuje a že tak mluvili ti Góti, co si kdysi užívali na Krymu, když tam Rusové eště nebyli a že je odtud vyhnal Atila. Tak se divím, že rači nemluví jak jim zobák narost. Tak sem vám to tady napsal ale nechci s tím votravovat, člověk si rád poklábosí po těžký práci. Mně taky napadlo, voni to tak dělaj poliši, že jeden je zlej a druhej hodnej a pak zaplatíš stejně pokutu, ale esli tady třeba ten profesor nebyl ten jako zlej a nevím ovšem kdo je ten hodnej a esli nedělali nějaký psychotest, jako když mě ten psycholog dělal testy při profizkouškách a říkal, to se nechlubím, že mám dost originalni názory. Tak esli třeba tu Lilku neprovokovali schválně, aby z ní dostali něco vo tom čarodejnictví. Nu kdyby byli vod polišů to by bylo horší, ale to snad ne. tak pudu sedět s Mysličem a pomůže nám ten Ron, jak Myslič říká. A nebo Pavle, co myslíš, možná ten profesor ani neexistuje a je to nějaký převtělený  Wotan, který zkouší svůj lid, dyť jsem četl, jak se proměňuje, ale my sme toho profesora neviděli, esli není třeba jednooký, to ses vopravdu Lily měla podívat do toho zrcadla, my bychom ho vodhalili. Tak už toho necham, aby Miky se mnou neztratil trpělivost, musím si eště přečíst, co zase napsal.

136 Pavel Pavel | 8. května 2012 v 11:00 | Reagovat

[135]: Skoro bych řekl, že máš, Vendo, profesorské znalosti :-D  [:tired:]  :-D

137 Venda Venda | 8. května 2012 v 11:31 | Reagovat

Ty si Pavle ze mě děláš srandu, ale to můžeš. To víš, já furt někde po domech a bytech dělám pro různý lidi a leccos mi řeknou, oni sou dost hovorní, protože sou taky dost osamělí. A pak pokud mám volno si všechno čtu ale mám v tom často zmatek. Moje ségra je vzdělanější. Kdybych se moh stýkat třeba s tebou, tak bych věděl víc, ale nemuselo by to být o UFonech, rači třeba o Danajcích, to je moje oblíbené. Mám taky pomerně dobrou paměť. Ale to víš, je toho moc.

138 Miky Miky | E-mail | Web | 8. května 2012 v 12:59 | Reagovat

[135]: Vendo, trpělivost s tebou neztrácím. Tvé komentáře se čtou moc hezky. Jseš takový "šašek" v tom dobrém slova smyslu. Je vidět, že toho hodně víš a hodně ti toho dochází a ještě to umíš podat takovou tou "bláznovskou" formou. Chci jen říct, že tady moc pravověrných wótanistů asi nediskutuje. Já jsem poloviční wiccan, Mysliče přitahují Římani a Fíba je spíš Indoevropan. Tu gotštinu moc nepoužívám, blbě se mi to učí a bohové mi rozumí i česky. ;-)
Jinak jsem pochopil, že fotografie o kterých mluvíš jsou asi ty z liturgického semináře Armwartneru a ta  potetovaná ženská s bicepsy bude nejspíš, čarodějka a kněžka Linda Dragonari.

139 Satja Das Satja Das | 8. května 2012 v 13:49 | Reagovat

Vendo, rozhodně není důvod k tomu aby jsi se nějakým způsobem podceňoval. Objevují se zde občas tací, kteří si myslí, kdo ví jak nejsou sečtělí a oduševnělí. A přitom chodí do hospod a jejich mluva je někdy až vulgární a agresivní. Dvojdomek bych s nimi tedy sdílet nechtěl. Tvůj přístup je sympatický a určitě stojí za to abys vydržel na svojí cestě. Pohanská cesta, pokud se na ni chceš vydat je otevřena všem bez rozdílu. Třeba i pro tvoji sestru, jak píšeš. V naší cestě záleží především na praxi, než na intelektuálských řečech.
Já bych tě nikdy "šaškem" nenazval.

140 Venda Venda | 8. května 2012 v 15:09 | Reagovat

Díky za pochopení. Já myslím umím naslouchat, tak hodně slyším, když dělám pro ty lidi, pak o tom přemýšlím a čtu ty knihy, mně ty inteligenti zase hodně knih normálně dali,  škoda, že neumím jazyky, moh sem mít tak 100, vopravdu, knih ! Voni zase jak furt vyučují, když je člověk chvíli poslouchá, tak šíří pak ty vědy, přestanou být mourosi a pedanti, někdy vyporávějí takové historie co zažili, to byste se divili ! Moh sem mít krásné německé knihy vo Římě, na křídovým papíře, se spoustou vobrázků. To sem nevěděl, že Myslič je Říman, teda že se vo to zajímá, to asi ne úplně dlouho. Mám eště letos dělat u jednoho spisovatele, kerý mi slíbil dost knih o Římě, o tom náboženství. Ty čarodějky mě tedy nevzaly, ale nebudu to rozviřovat, už s tím bylo srandy dost, článek Mikyho je asi výstižný. Já jsem si vzpomněl, proto bude mít asi pravdu s tím rodovým založenim, že teta cosi vyprávěla o lidových čarodějkách z puszty, doma sme měli nějaké poznámky o tom, třeba to najdu, ten spisovatel to náramně chtěl do svýho románu nebo co, zeptám se ségry. Ségra má po předcích z čarodějek strach, ta by na to nebyla, vona je wagneriánka, jak jsem řekl a uctívá Panenku Mariu a vona moc vo sobě nemluvívala, voni ji furt považovali za cigánku, ale teď když vidí, jak čtu, hodně mi vypráví. Vona je vo dost starší, i když má teď i malého Arpáda. Já prostě ty profesory a učitele normálně "olupuju" vo jejich vědomosti, ale jak sem řekl, voni se moc nebrání. Jeden mi také cosi říkal právě o té "bláznově moudrosti", to je podle ségry také v tarotu a je to celá středověká cesta nebo co. Já hodně chodím mezi lidmi. No vo tý Dragonari sem slyšel od jednoho řezníka hrozný věci, ten jí nemohl přijít na jméno, ta bere všechno a dělá to na kšeft, já sem si pletl její jméno. Voni taky kšeftovali se psy, vo tom bylo na internetu. Gótštinu se neuč, němčina by byla pro tebe dobrá, jeden učitel mi ukazoval i knihy o severu, všechno v němčině. Mě se taky líbí ty různé historky, kerý docela ukazují různé životní situace lidí. Hele Satja Dasi ty se zajímáš vo Indii ? Taky sem dělal u jednoho, tem měl na celý knihovně samý sochy z Indie a tak, vozil si to z poutních míst v Asii, taky vo tom poutavě vyprávěl.

141 Venda Venda | 8. května 2012 v 15:14 | Reagovat

Miky, až to najdu, tak napíšu jak ty bosorky a táltos, nevím jesli je to správně, zeptám se ségry, vyvolávaly délibáb, to je cosi jako fata morgana v pusztě. To je sice rovina, ale byl to starobylý zvláštní kraj eště prej před válkou. tam žili zvlaštni lidi, matka se dycky křižovala, ale stejně vo tom vyprávěla, mayovky s Kara ben Nemsi proti tomu byly čajíček.

142 Myslič Myslič | Web | 8. května 2012 v 15:55 | Reagovat

[139]: Satjo dasi, co je na tom nenormálního, chodit do hospody? To přece dělá každý normální Evropan? :-D  :D  Potřebuješ něco sehnat? Potřebuješ řemeslníka? Potřebuješ něco prodat? Tato instituce je na to všechno nejlepší.... Už staří Řekové a Římané rádi navštěvovali taverny a lupanáry. To je přece naprosto normální [:tired:]
Naopak, kdo nechodí do hospody, je u mne krajně podezřelá osoba, která je patrně úchyl :-P  :D  A říkat místo "h...o" radši "nikoliv", to po proletariátu opravdu chtít nemůžeš :-D

143 Frostík Frostík | 8. května 2012 v 16:30 | Reagovat

[139]:Jadrná čeština slouží k přesnému vyjádření pocitů. To spisovně nevyzní. ;-)

[142]: S tím úchylem jsi to přehnal, chudáci moje děti. :-D  :-P

144 Venda Venda | 8. května 2012 v 17:31 | Reagovat

Hele, Mysliči, Salve ! Je to správně, ne ? Mám pro tebe zprávu, hádanku. Včera jsem slyšel po příchodu z práce v TV, že v Praze v Bubenči vykopali základy dlouhých domů z doby před já už nevím 7 nebo 9 tisíci lety a že to byly domy vietnamský ! Co ty na to ? Hádej, já ti pak řeknu rozluštění. Nebudu tě trápit.

145 Myslič Myslič | Web | 8. května 2012 v 17:36 | Reagovat

[144]: No, já na bednu moc nekoukám, ale jestli to objevil jeden nejmenovaný student archeoologie z Brna, tak se nedivim :D

146 Venda Venda | 8. května 2012 v 17:42 | Reagovat

Bylo to tam ve Vietnamský ulici... je to jednoduchý. Můžeme být v klidu, žádný historický průlomy se nekonají. :-D

147 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 8. května 2012 v 19:07 | Reagovat

Venda: Život je stejně nejlepší škola a učitel :-)

148 Venda Venda | 8. května 2012 v 20:19 | Reagovat

Život sice je velká škola, od života by člověk neměl být odtržený, ale bez vzdělání to také nejde, to stále sám pociťuji a doháním, co se dá, proto jsem rád, že mám ty zákazníky, o kterých jsem již mluvil. Při větším vzdělání má člověk větší rozhled.

149 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 8. května 2012 v 21:16 | Reagovat

Určitě, ideální je správný mix obojího. Ono je pořád co se učit a objevovat. A potkávat lidi, kteří se podělí o své znalosti a zkušenosti, je také důležité.

150 Satja Das Satja Das | 9. května 2012 v 10:35 | Reagovat

[140]: Vendo o Indii jsem se zajímal před asi dvaceti lety, když jsem začínal s jógou. Nyní se snažím propojit pohanskou víru s filozofií východu pro svoji cestu. A docela se mi to v mojí praxi osvědčilo. Knih mám málo, tak že bych něco uvítal. Děkuji.

151 Satja Das Satja Das | 9. května 2012 v 10:49 | Reagovat

Jméno Satja Dás pochází ještě z té doby.

152 Satja Das Satja Das | 9. května 2012 v 10:52 | Reagovat

[142]: Proti chození do hospod mám všechno! Můj otec byl totiž alkoholik a často jsme se jako děti toulali po nocích a spali u cizích lidí. Protože jsme neměli klíče od bytu. Matka byla kdoví kde. Pamatuji se jak ji otec chtěl jednou podříznout. Tak že pokud nemusím tak se hospodám a podobným zařízením raději vyhýbám. To s jakými se stýkáme s lidmi, kultivuje naši osobnost. Dříve nebo později se staneme tím čím jsou oni. Snažím se kultivovat svoji mysl a inteligenci, aby nespadla do nějaké stoky nebo kanálu. Trávím večery raději sám doma, s knihou v ruce. Také by ses mohl zeptat, co mám proti veřejným domům?

153 Satja Das Satja Das | 9. května 2012 v 10:53 | Reagovat

[143]:Frostíku viz moje předešlá poznámka.

154 Pavel Pavel | 9. května 2012 v 11:19 | Reagovat

[152]:Satja Dasi - držím palce veškerému tvému konání.(Tečka)

155 Fíba Fíba | Web | 9. května 2012 v 12:15 | Reagovat

[152]:
Ať je léto nebo zima,
v hospodě je  vždycky prima.

Ale nic ve zlém, špatná zkušenost může udělat své.

Nemám teď vůbec čas to všechno pročítat, moc práce. Takže jenom krátce k tomu co jsem zde zaregistroval a týkalo se mé osoby. Nejsem čaroděj a o magii se vůbec nezajímám. Mám zájem o indoevropskou kulturu, hodně mě zajímá Pobaltí a to z hlediska pohanství a lidové kultury. Zajímá mě domácí předkřesťanská historie a archeologie obecně, tedy od neolitu,přes eneolit, dobu bronzovou, halštat, laténské Kelty, Germány ke Slovanům. Duchovně se ale hlásím k Asatru. I když poslední dobou preferuju hlavně domácí "Tacitovské" germánství. Tím mám na mysli, že už ty bohy tolik nevnímám jako eddické "vikinské postavy", ale skrze nebesa, Slunce, hvězdy, Zemi.... I když samozřejmě nezatracuju bohatou mytologickou látku, pokud jde třeba o malířství na toto téma a pod.

156 Miky Miky | E-mail | Web | 9. května 2012 v 13:47 | Reagovat

[152]: Satjo, vzhledem ke tvé životní zkušenosti jsou mi teď tvé postoje jasnější. Každý extrém má ale vždy tendenci vyvolat protější extrém. Mohl bych uvést příklad ze svého života, ale nechci to tu rozebírat. Chci jen říct, dávej si pozor, abys někoho nezavrhoval pouze proto, že chodí na pivo. Vylil bys s tou vaničkou i leckteré dítě.

157 Myslič Myslič | Web | 9. května 2012 v 17:03 | Reagovat

[152]: Je to, jak ti to napsal Miky. Podívej se na toho  rakouského úchyla Fritzla, to je abstinet, v životě v hospodě asi nebyl a víš co dělal ve sklepě s vlastní dcerou?!  Takže to budeme zavrhovat všechny abstinenty nebo Rakušany?! Nebo pro jistotu obojí?! [:tired:]  Já mám uplně opačnou zkušenost: Největší hajzlové, které jsem kdy potkal nechlastali. A nebudu kvůli tomu napadat někoho, kdo pije Kofolu. Asi tak.

158 Venda Venda | 9. května 2012 v 17:49 | Reagovat

Mysliči, pivo si dáme, ne. Úchylky provozovat nebudem, s vlastní dcerou už vůbec ne, já žádnou nemám. A Satju necháme tak, jak je, je to dobrý hoch, cítím to. Mohl by si dát sómu, o tý sem čet, že ji dělali z muchomůrky a že to byl nápoj bohů. Ale prej to byla síla.

159 Satja Das Satja Das | 9. května 2012 v 18:06 | Reagovat

Děkuji všem za připomínky.I Vendovi. Ale je mi líto, moje životní zkušenosti a eskapády mne naučili obezřetnosti a podezíravosti vůči všemu, co jsem zde předestřel. Do podrobností jsem opravdu zacházet nechtěl.Mrzí mne, že jsem se nechal vyprovokovat. Nerad bych se k tomu vracel. Ale pěkně to zapadá do mojí filozofie. To s čím se stýkáme, nás ovlivňuje. Víc než dokážeme připustit. Má to vliv na naši inteligenci, mysl, vývoj atd. Když se budeme stýkat s lidmi, kteří se o duchovní záležitosti vůbec nezajímají. Je docela dobře možné, že jednou přijmeme jejich mentalitu. A naopak, když se budeme stýkat s duchovně vyspělými bytostmi, tak se může stát, že sami zduchovníme. Proto bychom měli naslouchat duchovním věcem, číst duchovní knihy, navštěvovat poutní místa atd. Aby naše mysl byla přístupná více duchovním hodnotám. Démonští lidé se o duchovní hodnoty nezajímají. Ti chodí do barů, hospod, veřejných domů, zajímají se o hazard, drogy atd. Člověk, který se  vydá na duchovní cestu, by měl mít určitá pravidla a řád a ten dodržovat. Démonští lidé žádný řád a pravidla nedodržují, žijí si podle svého rozumu a podle momentální nálady.Podle toho vypadají i teorie a spekulace o původu světa atd.

160 Miky Miky | E-mail | Web | 9. května 2012 v 20:40 | Reagovat

[159]: Tohle mi říkali ještě jako křesťanovi; čti každý den Bibli, protože pokud tvé myšlení neformuje Boží slovo, bude ho formovat Ďábel. Nezlob se Satjo, ale tohle je typicky sektářské smýšlení. Izolovat se od zlého světa a stýkat se pouze s těmi vyvolenými. Vím, že už jsme tohle téma spolu řešili pod několika články a je to tu zas. Drtivá většina lidí se kterými se v životě stýkám, žádnou duchovní cestou nejdou a přesto jsou fajn. Já svět nevidím tak černobíle, lidi, které znám, nejsou ani démoni, ani světci, jsou to prostě lidi.

161 Fíba Fíba | 9. května 2012 v 21:10 | Reagovat

[160]: Tak, tak.

V předminulé práci všichni chodili každý den na oběd do hospody, nepilo se pivo, ale limonáda. Ale chodil jsem takto do té hospody několik let denně. Jsem tedy nakažen démony a démonskými lidmi? V pátek jdu na plzeňské pivo a budu jich mít několik, přijede mi totiž bratr z Moravy. Budeme zdémonizováni? Myslím, že ne. Nanejvýš si přinesem domů opičku :-) Vím, že mnohé velmi duchovně zklamu, ale nedá mi to :-):
http://www.youtube.com/watch?v=wtAVCVMKpD0

162 Květa-Liliana Květa-Liliana | E-mail | Web | 9. května 2012 v 21:12 | Reagovat

Dobrá společnost určitě člověka posouvá kupředu (nebo výš), na druhou stranu násilné vytěsnění všeho negativního z našeho života často vytvoří velký stín, který nás jednoho dne dožene. Mojí filozofií je přijímat jak světlou, tak temnou stránku světa, snažit se těm "démonům" porozumět, naučit se správné konfrontaci. Už jen proto, že to, co nejvíce odsuzujeme, často najdeme v nějaké podobě i uvnitř nás samých.
Žít podle svého rozumu a momentální nálady zas tak špatné není, pokud se to samozřejmě nepřežene :-) Vedle řádu potřebujeme občas i chaos.

163 barča barča | 9. května 2012 v 21:21 | Reagovat

[159]:Satjo, proč jsi černobílý? proboha kolik ti je let? Vždyť je svět barevný a i od bílé kčerné jsou různé odstíny šedě...Nerozumím Ti. Nerozumím Ti ani z pohledu východních nauk.

Jde o to

žít s bohatstvím a v bohatství, ale nepodlehnout mu

žít s krásou a v kráse, ale nepodlehnout jí

žít s radostí a v radosti, ale nepodlehnout jí

žít s vírou a ve víře, ale nepodlehnout jí

žít se smutkem a ve smutku, ale nepodlehnout mu

žít třeba i s utrpením a v utrpení, ale nepodlehnout mu

žít s lidmi a životě vnějším, ale nepodlehnout jim ......

164 barča barča | 9. května 2012 v 21:30 | Reagovat

Samozřejmě, že jsou v životě věci, kterým podléháme :-)) A dívám se na svět jako všichni zde přítomní, Miky, Lili, myslič, Fíba.....vždy´t je to přirozené.

165 Elen Elen | Web | 9. května 2012 v 21:42 | Reagovat

Jednou, je to už dávno mě kamarádka dotáhla do hospody, kde se s někým potřebovala na něčem domluvit. Mě tenkrát vegeteriánku a abstinentku musela přemlouvat. Tam jsem se seznámila se svým mužem - bavič tamní společnosti. Tenkrát jsme neměli společného pranic. Je to paradox, ale k duchovnu mě přivedl on.

166 Myslič Myslič | Web | 9. května 2012 v 21:57 | Reagovat

[165]:To je nádherná historka :-D TOHLE je prostě dobrá historka. Svět se sice netočí jen okolo "chlastu", ale jeden z mích oblíbených bohů je Dionýsos. Bůh radosti ze života :D http://pohanskykruh.wordpress.com/2012/02/05/dionysos-vesely-buh/

167 Frostík Frostík | 9. května 2012 v 22:29 | Reagovat

[165]:A naučil Tě pít pivo? Já svojí ženu ano. :-D               Ještě pro Satju, víš kolikrát jsem byl letos v hospodě? 1x Ono to s tím alkoholismem u nás nebude tak horký. ;-)

168 Fíba Fíba | 9. května 2012 v 22:40 | Reagovat

[167]: Se mnou :-)
Já chodím tak jednou, dvakrát za měsíc. Mimo jídlo, s tím je to někdy častěji, to ale není popíjení.

169 Fíba Fíba | 9. května 2012 v 23:23 | Reagovat

Myslič: Znáš tu veselou odrhovačku z Wickermana (1973) o hospodského dceři co mnohé potěší?
Jen ten křesťanský policajt tam poněkud nezapadl:
http://www.youtube.com/watch?v=-04rx3I4fcc

170 Elen Elen | 9. května 2012 v 23:31 | Reagovat

[167]: pivo ne, víno, ave Dionýsos!

171 Frostík Frostík | 10. května 2012 v 9:24 | Reagovat

[169]:Pri mojich 10ti lekcích angličtiny mi moc veselá nepřijde. 8-O  nebude to tím, že jim nerozumím? :-D  :-D  :-D

172 Fíba Fíba | 10. května 2012 v 10:06 | Reagovat

[171]: Mám ten film s titulkami, takže vím o čem asi tak zpívají :-)
Jdu si to pustit:

Mnoho už bylo řečeno o dávných nevěstkách,
o spoustě holkách a oplzlých bordelmamá.
Ale já zpívám o ženské, kterou všichni zbožňujeme, o hostinského dceři.
Nikdy nebudete milovat jinou,
i když ona není ten druh holky,
kterou byjste představili své matce.
Její pivo skvěle chutná,
je vařené rozvážně, beze spěchu.
Můžete ho mít kolik chcete,
pokud jím nebudete plýtvat.
Hostinského dcera,
když někdo zmíní její jméno,
část každého muže se postaví do pozoru.
Teď se říká, že celé město rozkvétá,
když si sundavá podvazek.
Svět už není tak hrozný,
když si vyrazím s hostinského dcerou.
Nic nikoho nepotěší tak jako to,
co má mezi svým palcem na levé noze
a palcem na pravé noze.....

Takže tak, mizím něco dělat, už mám zpoždění.

173 Myslič Myslič | Web | 10. května 2012 v 15:09 | Reagovat

[169]:Jo, je to dobrej film :-D  Ten remejk s Kejdžem je hrůůůůůůůůůza [:tired:]

174 Venda Venda | 10. května 2012 v 20:14 | Reagovat

Vo hospodách psát nebudu, to by bylo na dlouhý lokte, ale nechte Satju, já se mu nedivím, že tam potkával ty démony a tys je Fíbo třeba zaklínal, já sem se s nimi dost nadřel, Miky promine, já sem jim musel dávat do držky a mě pak bolely ruce a já potřebuju druhý den tvrdě ruchat a nesportovní manýry boje s démony jako s boxerem nebo nohou vod stolu a půlitren neuznávám. A vono se to hezky řekne, že zase za to můžou křesťani, ale dybyste měli fotra alkoholika, jako kamarádka naší Aranky, kerý je vyháněl do mrazu a mlátil je jako blázen, protože seděl celý večer v hospodě a pak si na nich hojil opici démona, tak byste se taky neradovali a měli k tomu odpor.

175 Miky Miky | E-mail | Web | 10. května 2012 v 20:49 | Reagovat

[174]: O tom nepochybuju a Satjovi rozumím. Říkám jen, že ho jeho špatná a nezávidění hodná zkušenost žene do opačného extrému a že ne každý kdo pije pivo a občas utrousí nějaký ostřejší výraz je démon.

176 Venda Venda | 10. května 2012 v 22:39 | Reagovat

Barčo, Satja není černobílý, ani šedivý, ty mu nerozumíš, to se divim zrovna u tebe. A co to ani z hlediska východních nauk ? Čet jsem knihu od toho cestovatele do Asie, tedy von mi ji pučil a tam bylo, že Vivekananda do hospody ani nepáchl a přece to byl velký miláček Bohyně. Bych se divil, že zrovna ty bys byla nějaká milovnice hospod. A pak bys byla barevná. A ta báseň mi připadá taková divadelní, k tomu dost přepísklá, leda bys tam eště dodala: žít s chlastem a nepodlehnout mu. Ale nemusíš se pro to zlobit. :-D  :-D  :-D

177 barča barča | 11. května 2012 v 8:29 | Reagovat

[176]:Vendo, nezlobím se.:-) Ano, Satju nechávám v klidu. Věřím, že není černobílý, ale v tom svém komentáři tak působil. Nehodnotím Satju jako člověka - vždy´t ho neznám. Vyjádřila jsem se jen k tomu jeho postoji.
Jen jsem prostě chtěla říci, že není všechno na první pohled špatně. Ten kdo chodí občas do hospody - nemusí být špatný. Východní nauky nejsou o odříkání - naopak užívat toho co máme, ale s mírou,prostě nezblbnout z toho :-) A jak píšeš - pít alkohol, ale nepodlehnout mu. Mít rád dobré jídlo, ale nepropadnout obžerství...A pak jsou věci, kterým podléhám úplně - láska a tak... :-)

178 Satja Das Satja Das | E-mail | 15. května 2012 v 17:08 | Reagovat

Tak jsem po čase dostal odvahu a zavítal opět na tyto stránky. Byla to fuška si to přečíst, moc se mi do toho nechtělo. Ale stálo to za to. V obojím slova smyslu. Děkuji všem příznivcům i nepříznivcům za reakce. Hlavně Vendovi, ten pochopil o čem to je. Není tak jednoduchý, jak se na první pohled možná zdá. Barčo, kdybys mne poznala na první pohled, tak bys možná utekla. Ostatní asi taky. Myslím tím samozřejmě svoji nemoc, která se projevuje navenek. Ale na tom jak člověk vypadá, asi nezáleží, by asi řekl každý. Ale pokaždé jsem se setkal s opakem. Proto jsem se obrátil dovnitř a vydal na duchovní stezku, kterou se zde snažím nastínit. Je to cesta o lásce především k přírodě, ke všemu živému a pozitivnímu. I když to tak možná někdy nevyzní. Nejdříve to byla jóga, spojená s védskou filozofií, kterou jsem studoval v ášramu pod vedením duchovního mistra. Pak jsem poznal kouzlo pohanství, které mne uchvátilo natolik, že jsem mu podlehl. Ale nechtěl jsem se vzdát ani východní filozofie, která je o odpovědnosti ke všemu co konáme. O odpovědnosti ke své osobě, ke společnosti, k práci jakou vykonáváme, ale hlavně ke svojí vlastní osobě. O tom jaký bude náš příští život. Západní člověk má především tendenci být tak trochu lehkomyslný, bohorovný a nechat vše osudu nebo koňovi. Tato koňská filozofie mi moc nevyhovuje. Východní filozofie se zase snaží být odpovědnější. Není jim jedno, co po nich zůstane. Snaží se aby po nich zůstalo především to pozitivní. Snažím se přijít na to, jak východní moudra a filozofii trochu přenést sem na západ. Jinak pokud by to některé z vás zajímalo, píši právě přednášku o Božských a démnonských povahách a Etické a morální zásady v duchovním životě.

179 Elen Elen | Web | 15. května 2012 v 17:43 | Reagovat

[178]: Satjo, držím pěsti, zevnitř jseš krásnej!

180 Elen Elen | E-mail | Web | 15. května 2012 v 17:45 | Reagovat

[178]: Přenášku si moc ráda přečtu,když mi ji pošleš až ji dopíšeš. :-)

181 barča barča | 15. května 2012 v 19:45 | Reagovat

[178]:Satjo, neutekla bych, neboj ;-) Vím, jak vypadají nemocní lidé. Přeji Ti, abys našel co hledáš - v sobě, v ostatních, v okolním světě. Souhlasím s Tebou, že východní filosofie a nauky jsou orientované na uvědomování si člověka a jeho propojenosti se vším. To znamená právě i to, uvědomování si svých činů, nesení následků v tomto světě, za každým naším konáním. To samotné uvědomování si zároveń v nás posiluje a prohlubuje cítění všeho se vším. S pohanstvím se to rozhodně navzájem nevylučuje. Z pohledu východních nauk není "dobré a zlé" Je jen to, že se to děje.Příčina - naše konání - následek. Vnímání dobrého a špatného je subjektivní pocit. Neboli, není všechno apriori dobře a špatně. Záleží, co s tím člověk provede.

182 Satja Das Satja Das | 16. května 2012 v 16:25 | Reagovat

Děkuji oběma dámám za odpověď. Elen právě, že je to jen zevnitř. Jinak přednášky měli být hotové do konce týdne. Pak je mohu e-mailem rozeslat.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama