NOVINKY :
.
Kontaktní e-mail : mikyhorozumy@seznam.cz
Dopředu ovšem upozorňuji, že NEPOSKYTUJI MAGICKÉ SLUŽBY, ANI PORADENSTVÍ A NEBUDU NA PODOBNÉ ŽÁDOSTI REAGOVAT. Děkuji za pochopení - Miky. Usmívající se

WÓTANOVO KOPÍ

26. května 2012 v 8:35 | Miky |  JINÉ


Během minulého týdne jsem dokončil výrobu Wótanova kopí, jehož hrot jsem si dovezl ze Sluneční zátoky. Nikdy mě nenapadlo, že bych si kopí pořizoval, ale od chvíle kdy mi Frostík ten hrot daroval, mi připadá, že vhodnější magický nástroj pro své rituály bych nevymyslel. Násadu jsem vyrobil ze dřeva stromu, který v germánské mytologii reprezentuje osu světa, tedy z jasanu. Při průzkumu jasanů v okolí mého bydliště jsem ke své nelibosti zjistil, že budu muset podetnout mladý strom. Větve starších stromů jsou totiž většinou zoufale pokroucené. Pokud jsem chtěl, aby bylo kopí alespoň trochu rovné, nezbylo mi než použít kmínek mladého stromku. Snažil jsem se vybírat tak, abych způsobil co nejmenší škodu. Nalezl jsem nakonec místo, kde pod třemi velkými jasany vyrůstalo několik mladých jasánků, tam, zdálo se mi, bude stromek nejméně chybět. Kmínek jsem zbavil kůry, seřízl ho na potřebnou velikost a rydlem do něj z obou stran vyryl runovými znaky nápis GUNGNIR (Klátivý), neboť tak se Wótanovo kopí jmenovalo. Znaky jsem zvýraznil černou barvou. Rozhodl jsem se také, že kopí vyzdobím havraním peřím, na počest Wótanových havranů Hugina a Munina. S tím jsem neměl větší problém, neboť v našem městě jsou dvě havraní kolonie a stačí se projít pod hnízdy a peří nasbírat. Kopí tak teď zdobí 24 havraních per, je jich tedy tolik, kolik je runových znaků v klasické futharkové sadě.
Představu o tom, jak budu kopí ve své rituální praxi využívat, jsem měl ještě dříve, než jsem se do jeho výroby pustil. Na začátku obřadu jím vyznačím kolem sebe kruh a poté ho zasadím do předem připravené hromady kamenů uprostřed kruhu. Jasanové kopí stojící ve vertikální poloze bude symbolem Yggdrassilu, stromu jež prorůstá a drží po hromadě celý vesmír. Podobným symbolem světového stromu byl u starých Sasů dřevěný zdobený sloup zvaný Irminsul, který stál v jejich hlavní svatyni. Tento sloup nechal v roce 772, po vítězném tažení proti Sasům, porazit císař Karel Veliký. Poražení Irminsulu mělo symbolizovat konečné vítězství křesťanské víry nad vzpurnými pohany.


Irminsul



Kopí, které zasadím do středu svého posvátného prostoru bude tedy představovat osu světa a jeho hrot bude symbolicky směřovat k severní hvězdě (Polárce, Severce), kolem které se otáčí celá hvězdná obloha. Nigel Pennick k tomu píše : "Jak napovídá samotný název, severská tradice je založena na zkušenosti lidí ze severní Evropy, podle jejichž náboženských představ je nejposvátnější částí oblohy severní nebeský pól. Neviditelná osa hvězdné klenby, kolem níž krouží další hvězdy, měla mnoho poetických názvů - kenningů : up north, střed měsíční síně, Ódinovo kopí (northunbrijská runa Gar) a vrchol sloupu světa Irminsul."
O méně známé runě Gar, která je v textu zmíněna, píše Pennick na jiném místě : "Třicátou třetí a poslední runou nortumbrijského systému je Gar. Znamená doslova kopí, v užším smyslu Ódinovo kopí Gungnir s jasanovou rukojetí. Na rozdíl od ostatních 32 run není Gar zařazena do žádného ze čtyř aettů, ale má funkci středu, k němuž se všechny ostatní runy vztahují. Jako Ódinovo kopí je symbolem Yggdrassilu, stromu, který tvoří osu runového kruhu."

Runa Gar

V této souvislosti je zajímavá i runa Tiwaz, runa předního starogermánského boha oblohy Tyra, která svým tvarem připomíná kopí a nebeskou klenbu nad Irminsulem. Paul Rhys Mountfort upozorňuje v knize Nordické runy, že anglosaská runová báseň hovoří o runě Tiwaz, jako o symbolu nebo znamení, které nedovolí zbloudit ani v temnotě noci. To by podle Mountforta mohlo naznačovat, že byl kdysi Týr reprezentován i nějakou hvězdou nebo souhvězdím a nabízí nám k úvaze Mars, Polárku a hvězdy Aldebaran, Betllegeuse a Rigel, které tvoří dohromady formaci šípu. Já se přikláním k té Polárce, protože právě ona byla po staletí používána jako orientační bod, který pomáhal nočním poutníkům a mořeplavcům nezabloudit.


Runa Tiwaz


Mám vymyšlena i slova, která při zasazení kopí do země pronesu : " BEZ POČÁTKU I KONCE JE YGGDRASSIL A POSVÁTNÝ IRMINSUL OPĚT STOJÍ ! "



















 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Myslič Myslič | Web | 26. května 2012 v 23:21 | Reagovat

No, je to moc pěkné kopí a jistě ho zdárně užiješ!

2 Lady Rovena Lady Rovena | E-mail | Web | 27. května 2012 v 12:50 | Reagovat

Paráda :o) tomu se říká Ldotáhnout něco do konce" ... pokud jde o Yggdrassil ...četla jsem, že to mohl být i tis, protože neopadá. Co si o tom myslíš?

3 vjs vjs | Web | 27. května 2012 v 15:41 | Reagovat

Moc pěkné, užijte ho ve zdraví. Vjs

4 Elen Elen | E-mail | Web | 27. května 2012 v 20:39 | Reagovat

To je radost! :-)

5 Miky Miky | E-mail | Web | 27. května 2012 v 21:38 | Reagovat

[2]: Myslím si, že to bylo na různých místech a u různých kmenů rozdílné. Někde byl Yggdrassil jasanem, někde tisem. Sibiřské národy často zase ctili jako strom světa modřín nebo břízu, u Slovanů to prý byl možná dub.

[3]: Pokusím se. Už mě napadlo, že budu muset dávat velký pozor, abych to kopí vždy ve středu kruhu pořádně upevnil. Kdyby na mě totiž během rituálu spadlo, mohlo by to dopadnout zle, je to opravdu zbraň.

6 Herdis Herdis | 28. května 2012 v 8:24 | Reagovat

Kéž bych byla také tak zručná. ;-) Btw. nelze opomenout, že runa Teiwaz má tvar šipky, což je v současnosti zprofanovaný, běžně používaný symbol. Šipka směřuje energii tam, kam ukazuje. Proto se může např. kreslit za/před/nad/pod/etc. jiný symbol pro usměrnění jeho energie.

7 Myslič Myslič | Web | 28. května 2012 v 15:52 | Reagovat

[6]:Mimochodem, k té runě Tyrově-šipce: podobnou šipku až do šedesátých let dvacátého století používalo jako svou značku britské Královské námořnictvo. Koncem devatenáctého století britští vědátoři doslova loupili ve velkém památky v Egyúptě, Řecku a Turecku. Rozebrali kdejaký chrám a ruinu.... A včechny kusy, které byly připraveny k nalodění na válečné lodě, označili marin'áci právě "Tyrem" :-D . Jenže kolikrát se stalo, že nebylo místo a tak nenaložili všechno...  No a když pak jiní vědátoři zkoumali ty zbytky, které jejich starší kolegové nestačili ukrást, našli všude vyrytou onu "šipku" :D ....  Dost dlouho jim trvalo, než zjistili, co ten tajemný symbol vlastně znamená [:tired:]

8 Sarin Sarin | E-mail | 28. května 2012 v 20:19 | Reagovat

Krásně dokončené kopí,šikovný jsi...
A také krásné povídání okolo!!

9 Lady Rovena Lady Rovena | E-mail | Web | 28. května 2012 v 22:16 | Reagovat

teda když tak nad tím přemýšlím, tak bych si asi udělala hůl ... ty zbraně mi nějak ke mně nepasují :o)

10 Miky Miky | E-mail | Web | 29. května 2012 v 4:32 | Reagovat

[9]: Já jsem o holi už nějakou dobu uvažoval, to kopí mi ale nakonec vyhovuje vzhledem k té symbolice ještě více. :-)

11 Satja Das Satja Das | 29. května 2012 v 10:24 | Reagovat

Wotanovo kopí. Nemá to něco společného s kopím osudu? Nebo míchám hrušky a jablka dohromady?

12 Pavel Pavel | 29. května 2012 v 21:51 | Reagovat

Ahoj,nejsem si jistej, jestli jsem v reále. Snad bylo řečeno že kopí je Frostíkova práce - jo je to zdá se moc pěkná práce!!!
Lady Rovena - ani já nemiluji jakékoliv zbraně -nicméně jako symboliku bych to snad bral :-)
Myslič - to jsou zajímaé zprávy, cos uvedl!
---
Těším se na energii Čech, kam se vracím v neděli večer.
Pozdrafšem...
Tam je mé  D O M A !!! :-D

13 Miky Miky | E-mail | Web | 30. května 2012 v 7:44 | Reagovat

[11]: Satjo, to je trochu něco jiného. Kopí osudu je zbraň, kterou římský voják probodl bok Ježíše Krista, když visel na kříži. Wotanovo kopí je kouzelná zbraň, jež nikdy nemine cíl, kterou vyrobili trpaslíci.

[12]: Hrot je Frostíkova práce, násadu jsem vyráběl já.

14 Vlčice Vlčice | 30. května 2012 v 10:04 | Reagovat

[13]: Stále mi přijde zajímavá ta podobnost kdy Odin i Ježíš viseli na stromě ( Ježíš "pouze" na dřevě ) probodnuti kopím a sami sebe obětovali.

15 Adonis Adonis | E-mail | 30. května 2012 v 12:48 | Reagovat

[14]: Podle apokryfů byl kříž zhotoven ze dřeva rajského Stromu života...

16 Satja Das Satja Das | 30. května 2012 v 14:22 | Reagovat

[13]:Asi máš pravdu Miky. Ale stejně se mi ta podobnost zdá zvláštní.

17 Myslič Myslič | Web | 30. května 2012 v 15:03 | Reagovat

[14]:No, Odina s údajným Jehošuou nelze míchat. Odin se nevzdal. On prostě něco potřeboval a musel za to zaplatit.... Údajný Jehošua (osobně si myslím, že pokud žil - očemž nejsem přesvědčen, tak šlo o pomateného židovského proroka-vzor Jan Křtitel, jakých tehdy byla plná Palestina)se vzdal (tedy pokud existoval) a byl ukřižován jako nepřítel Impéria (Římané křižovali jen nebezpečné rebely), protože se údajně chtěl obětovat za lidstvo. Odin se za lidstvo neobětoval ani náhodou! On myslel hlavně na sebe, což mu naprosto nezazlívám. Tyhle dva jedince rozebíral už Jung a onen rozbor pro Jehošuu nedopad nijak dobře... :-D

18 Miky Miky | E-mail | Web | 30. května 2012 v 16:51 | Reagovat

[17]: Toho Junga jsem nečetl, ale každému, kdo trochu zná Ježíše i Ódina, musí být jasné, že tady jde o dost rozdílné osobnosti. Ježíš učil nastavovat druhou tvář a Ódin byl zuřivým bojovníkem.

19 Frostík Frostík | 31. května 2012 v 9:19 | Reagovat

[18]:Opět dva krajní extrémy

[17]: Římané ho nechtěli ukřižovat. To si vynutili židovští farizejové.

20 Frostík Frostík | 31. května 2012 v 9:25 | Reagovat

[12]:

[13]: Teprve Miky stvořil kopí. Bez něj to byl jen bezduchej hrot. Jsem zvědavej jak v něm poroste síla.

21 Pavel Pavel | 31. května 2012 v 18:25 | Reagovat

[20]:Když to tak čtu tak přemýšlím,jestli bych nějakou enrgii v kopí našel a kam bych ji dle svého zařadit.
Nicméně věc druhá je, že mohu určité energie do věcí vložit - především vysoce ochranné. To pouze se souhlasem "shora" a se souhlasem majitele.

22 Miky Miky | E-mail | Web | 31. května 2012 v 19:23 | Reagovat

[20]: Bezduchej hrot? To je trochu přehnané, určitě jsi do něj při výrobě také něco vložil. :-)

[21]: Já myslím, že vkládáme energie do věcí i mimoděk.

23 Frostík Frostík | 1. června 2012 v 14:18 | Reagovat

[22]:Já vím, proč jsem to psal, veř mi. ;-)

24 Pavel Pavel | 1. června 2012 v 17:23 | Reagovat

[22]:Souhlasím s oběma body, ale dá se vložit i cíleně - záleží kdo a co vkládá. Můžeš dostat dárek a mít z něj životní polízanici - a opačný dárek, který tě ochrání. Takže si dávám pozor!!! Mohu to špatné zrušit a i dobré dát

25 Pavel Pavel | 1. června 2012 v 17:26 | Reagovat

[23]:Osobně dávám za pravdu Mikymu. Musel by ses asi silně vynulovat, aby z tebe nic do toho hrotu nepřešlo. Snad je to možné, nevím, sám jsem to nezkoušel.

26 Pavel Pavel | 1. června 2012 v 17:29 | Reagovat

Vím, že kameny, které postavím, nemají stejnou energetickou - jak to říci - hodnotu (?) - jako kameny, které postaví kdokoliv jiný a to přesto, že do nich vědomě nic nevkládám!!!

27 Frostík Frostík | 1. června 2012 v 21:09 | Reagovat

[25]:Nepochopils mě. :-) Hrot jsem koval bez toho, že bych mu plánoval účel. Ten mě napadl až, když jsem ho držel v ruce vyrobený. Měl jen mojí tvořivou energii + tu při předávání. Zato kladivo jsem od začátku utvářel jako rituální symbol a dar pro Mikyho a bylo úplně hotové. A to je znát. Jinak ten výron pozitivní energie, když se obdarovaný raduje, ten stojí za to. ;-)

28 Myslič Myslič | Web | 2. června 2012 v 0:21 | Reagovat

[27]:To zní jako ta legenda o sochaři, kterému kdosi chválí sochu...  Sochař odpoví: "Ta socha už tam byla. Já jen odstranil přebytečný materiál". Takže rozumím (myslím) tomu, co píšeš. Já taky ten kamenný kruh v "Ullově háji" vlastně nevymyslel. Ty kameny byly prostě připraveny a nachystány. Já je tam jen odtahal na hřbetě. To místo si o to prostě řeklo, já je tam jen postavil....

29 Frostík Frostík | 2. června 2012 v 8:43 | Reagovat

[28]:Správně, nemusíš přemýšlet jak, to přichází samo. Hrot byl jen technickou hříčkou. ;-)

30 Miky Miky | E-mail | Web | 2. června 2012 v 22:16 | Reagovat

Je to hrozně zvláštní. Frostík ten hrot vyrobil a nevěděl proč, já ho dostal, aniž bych ho kdy chtěl a přitom to kopí zapadlo do mojí rituální praxe, jakoby tam od počátku patřilo. Nikdo z nás to nezamýšlel. Chtělo to snad to kopí samo? Chtěl to tak snad sám Wótan?

31 Frostík Frostík | 3. června 2012 v 12:17 | Reagovat

[30]:Jelikož s Wótanem nejsem moc kamarád, musel mi to nenápadně podsunout. To by to i vysvětlovalo. ;-)

32 Pavel Pavel | 4. června 2012 v 11:38 | Reagovat

[27]:No, nepochopil, jenže ty mě také ne. To ale nevadí, díky tvému vysvětlení lépe chápu tvůj náhled - na ten svůj bych potřebovat asi mnoho slov - takže také - třeba až se potkáme - Dávný kamarád Houla říkaval - Někdy, někde... :-)

33 Frostík Frostík | 4. června 2012 v 14:10 | Reagovat

[32]: :-)Ale pochopil. Všechno může nést energetický otisk. Miky ho pozvedl tím co do něj dal. Jako součást kopí se hrot stal duchovním nástrojem a to jsem měl od začátku na mysli. Připadá mi, Pavle, že říkáme oba dva jinými slovy totéž. ;-)

34 Pavel Pavel | 4. června 2012 v 19:31 | Reagovat

[33]:O.K. Je-li to tak - je to prima ! mezi námi dvěma to na válku nevypovídá [:tired:]  :-D  ;-)

35 Kresca Kresca | E-mail | 6. června 2012 v 14:21 | Reagovat

Hezký den. Přijde mi někdy docela zvláštní, že dnešní člověk, který zarytě odmítá uvěřit ve vzkříšení a smysl desatera(podle mého názoru vrytého do každé DNA) hledá svou duchovní cestu v obřadech věnovaným bytostem, které mají za něj vyřešit věci svědomí, lásky k bližním(lidem, tím nechci opomenout flóru a faunu)úspěch v práci a podobné. Mám ovšem jediný dojem z toho všeho, když vidím jak se znovuobjevují čarodějové a čarodějnice, šamanové a woo doo, menhiry a jiné mocné amulety. Zřejmě se opravdu blíží ono Velké vyúčtování. A tam nesmí nikdo chybět. A neměl by u toho chybět ani smysl pro humor.

36 Pavel Pavel | 6. června 2012 v 21:37 | Reagovat

[35]:Promiň, Kresco, ale tvojí řeči vůbec nerozumím.
Vzkříšení opominu. DNA - to je pro mě něco, co je dané každému tělu, tedy fyzické schránce.Ne duši. Já jsem duše v nějakém těle a podle svého momentálního stavu vnímám, nebo také ne to desatero o kterém píšeš.
Žádná bytost za mě nic nevyřeší - ani fyzická a ani jiná. Ani Ježíš Kristus ne!!! To záleží na každém jedinci. Ti ostatní mě mohou pomoci radou, ale konečná fáze rozhodnutí je na mě.
Pěkný večer ti přeji.

37 Miky Miky | E-mail | Web | 6. června 2012 v 22:57 | Reagovat

[35]: Kresco, to, co jsi napsal je opravdu dost zmatené, ale pochopil jsem, že jsi křesťan a že věříš, že křesťanství je jediná správná víra a desatero máme dokonce všichni zakódováno i ve své DNA. Pro nás, kteří tomu zarytě odmítáme uvěřit je připraveno velké vyúčtování a peklo, kde bude pláč a skřípění zubů.
Možná bych tě měl poslat do háje, ale mám pro tebe pochopení, kdysi jsem si myslel totéž. ;-)

38 Frostík Frostík | 7. června 2012 v 16:38 | Reagovat

[37]: Nesplet si se? Nechtěl si napsat "do ráje" ? Do hájů chodíme přece MY! ;-)

39 Miky Miky | E-mail | Web | 7. června 2012 v 21:43 | Reagovat

[38]: Původně jsem chtěl užít slovo začínající na P. :-P

40 Jája Jája | Web | 7. června 2012 v 23:53 | Reagovat

[39]: :-D  ;-)  :-D

41 Moderní čarodějka Moderní čarodějka | 17. června 2012 v 14:12 | Reagovat

To kopí se mi opravdu líbí. Je vážně super!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama