NOVINKY :
.
Kontaktní e-mail : mikyhorozumy@seznam.cz
Dopředu ovšem upozorňuji, že NEPOSKYTUJI MAGICKÉ SLUŽBY, ANI PORADENSTVÍ A NEBUDU NA PODOBNÉ ŽÁDOSTI REAGOVAT. Děkuji za pochopení - Miky. Usmívající se

DOUBLETHINK PETRA NEČASE

11. září 2012 v 17:30 | Miky |  JINÉ
Na svém blogu se vcelku úspěšně dlouhodobě snažím vyhýbat článkům na politická témata. Jelikož mám ale pod záhlavím už nějaký čas pověšenou výzvu na podporu uvězněných členek ruské punkové skupiny Pussy Riot, cítím dnes potřebu zareagovat na slova Petra Nečase, který na brněnském strojírenském veletrhu prohlásil, že podpora Dalajlamy či Pussy Riot je jen modní politický trend, který škodí naší ekonomice a nemá s obranou lidských práv nic společného. Skupina Pussy Riot pro něj prý není symbolem svobody a demokracie, ale vrcholem nevkusu. Kdyby v závěru svého proslovu náš pan premiér neprohlásil, že "podpora lidských práv nadále musí zůstat klíčovou komponentou naší zahraniční politiky", skoro bych ho pochválil, že konečně upřímně řekl, jak to ti naši politici se svobodou a lidskými právy ve skutečnosti myslí. Takhle se mi z toho chce akorát zvracet a to už jsem se s té střevní chřipky tak pěkně dostával. ;-) Připomíná mi to Orwelův "dublethnik" z románu 1984. ( Doublethink - česky dvojité myšlení. Doublethink je schopnost udržet pohromadě dvě zcela protikladné informace a zároveň oběma pevně věřit.) Premiér nejdříve řekne, že pokud by nás to mělo ekonomicky poškodit, pak je podpora nespravedlivě stíhaných, či perzekuovaných osob nežádoucí, ale hned to klidně doplní závazkem déle podporovat dodržování lidských práv. Ale možná to špatně chápu, vždyť v případě Dalajlamy či Pussy Riot přece o žádná lidská práva nejde.
Zajímalo by mě, jak Petr Nečas hodnotí slavný komunistický proces s naší skupinou The Plastic People of hhe Universe. Trochu se bojím, že by při sledování archivních záběrů z vystoupení Plastiků, došel k tomu, že tam vlastně o žádnou svobodu nešlo a že ty pazvuky a potácivé máničky byly jen vrcholem nevkusu.
Vystoupení skupiny Pussy Riot bylo podle premiéra možná ale ještě o to nevkusnější, že se událo v hlavním moskevském pravoslavném chrámu. Kardinál Dominik Duka dokonce pohoršeně prohlásil, že mu řádění punkerek připomnělo zničení tohoto chrámu Josefem Vissarionovičem Stalinem. No, pane jo! Víte, já sice chápu, že to mohlo pravoslavné věřící urazit a naštvat a vůbec bych jim nevyčítal, kdyby ty holky hnali z chrámu sviňským krokem, ale přirovnat jejich výstup k řádění Stalina, to je tedy opravdu síla.
Pussy Riot jistě nejsou žádné velké umělkyně a to, co dělají určitě každému nesedne. Mohly si možná také ke svému protestu vybrat méně kontroverzní místo a předejít tak zraňování citů obyčejných věřících, to je také fakt. Nicméně, udělat něco podobného v zemi, kde se docela běžně ztrácí nepohodlní novináři apod. určitě vyžadovalo velkou odvahu. Víte, možná jsem naivní, ale pořád si myslím, že v zemích, kde mají politici plná ústa svobody projevu a lidských práv, by za výtržnost v kostele, nebo namalování antének na hlavy politiků na plakátě, nikdo sedět neměl.

 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Tomas Tomas | 11. září 2012 v 18:19 | Reagovat

No, pánové Nečas ani Duka nepatří zrovna k nějakým velkým mozkům nebo lidem hodným obdivu. Co se týče kauzy "pussy riot", nějak jsem to cíleně nesledoval ale z toho co se ke mě dostalo, mám silný pocit, že určitým "západním demokratům" se to velmi hodilo do krámu. Tím, zde nehájím ani Putina či jeho aparát,po pravdě je mi to u  zadku. Myslím si, že v Rusku nemůže fungovat žádný model ve stylu "západních demokracií". Stačí se podívat na státy, ve kterých došlo k americkému osvobození od údajných diktatur(Irák,Lybie atd.)Co se tam dnes děje? Mají se tam obyčejní lidé snad lépe? :-(

2 Miky Miky | E-mail | Web | 11. září 2012 v 18:55 | Reagovat

Jo, to osvobozování od údajných diktatur je další příklad toho, že za lidská práva se bojuje pouze tehdy, když se to hodí do krámu a něco z toho kápne.

3 Tomas Tomas | 11. září 2012 v 19:12 | Reagovat

Přesně tak. Takhle to chodí od počátku věků :-). Myslím, že se to nikdy nezmění, vezmi si, že při každé revoluci je vždy kladen důraz na lidská práva a vyzdvihováni např. pracující. Pak to většinou končí vykonstruovanými procesy a lágry. Lidé se nezmění. Takový komunismus i nacismus mají mnoho společného, myšlenky to v jádru nejsou špatné ale je to stejně utopie. Nejde to nikdy zrealizovat,vždycky to dojede na lidskou hloupost, chamtivost atd.

4 Myslič Myslič | Web | 11. září 2012 v 21:19 | Reagovat

No, googloval jsem si "tvorbu" těch holek a upřímně, připadá mi otřesná. Když neumím hrát a zpívat a přece to zkusím, tak asi budu "punker" :D . Ale o to nejde... Jde o to, že za to, co udělali, měli dostat tak 300 hodin veřejně prospěšných prací (nejlépe u toho chrámu) a né tohle. Protože tím si dvojka Putin-Medveděv vyrobyla protisystémové mučedníky. Ale co mi ještě neštymuje, je to, že u nás jsou naprosto běžně zavíráni členové skinheadských skupin, kteří hrají taky nepohodlnou hudbu a nikdo žádné petice nepodepisuje...
Tak abych to shrnul, svoboda slova je bud' pro všechny stejná, nebo není vůbec.
Tak petici pro ty dámy podepisovat nebudu, ale s tím trestem pro ně taky nesouhlasím. Ale možná, že se nechám zašít na nějakám našem protisystémovém koncertě a jsem zvědavej, jestli potom bude nějaká petice [:tired:]

5 Miky Miky | E-mail | Web | 12. září 2012 v 6:48 | Reagovat

[3]: A začalo to už Velkou francouzskou revolucí, kde volnost, rovnost a bratrství doprovázel břinkot gilotin...

[4]: Souhlasím s tím, že by se mělo měřit všem stejným metrem, ale uznej, že je rozdíl v písni zpívat "Bohorodičko, vyžeň Putina", nebo v nich posílat Židy a Cikány do plynu.

6 vjs vjs | 12. září 2012 v 10:34 | Reagovat

[1]: Naprostý souhlas!!!

7 lomikel lomikel | 12. září 2012 v 10:42 | Reagovat

[5]:
to je hyperbola, pro nastudovani situace politickych veznu v CR doporucuji.

http://paragraphos.pecina.cz/
http://www.k213.cz/

uprime nechapu jak clovek jako vy se muze takto nechat oblbnout a pristoupit na zjednoduseni problemu ve stylu:

to co dela stat v rusku je svinstvo, to co dela u nas je v poradku ?!

8 lomikel lomikel | 12. září 2012 v 11:22 | Reagovat

[7]: spam filter stale odmita prijmou post. tazke ho davem v vykuchane podobe:

Buchticky jsou cilena provokace zapadnich vyzvednych central. proti putinovi uz _provadely cviceni ve dvou_ verejne drive, bez nasledku, tentokrat si vybraly spatne misto ( bylo jim vybrano v ramci pritvrzeni na pilu barevne revoluce).

P Tolokonniková je pomerne odvazna, ze:
http://cyanomod.livejournal.com/41073.html
je _vsak vite jak_ zajimava, dobry matros, neco jako havel s suknich.

suma sumarum, tohle necht si vyridi rusove sami. amikum a israeli se do zabijeni civilistu taky nikdo neplete.
Neni to moje valka.

doporucuji projit clanky na http://www.outsidermedia.cz
vcetne linku na dalsi stranky a udelat si sirci nazor

9 Eva Eva | E-mail | 12. září 2012 v 11:46 | Reagovat

Ahoj,
prosím o radu někoho zkušeného v oblasti run. Vím že tento článek se jiczh netýká, ale v dřívějších letech si něco o runých psal.Chci si nechat tetování na krk ve kterém by měl být nápis ZDRAVÍ, ŠTĚSTÍ, RODINA, LÁSKA na začátku a na konci textu bych chtěla runy..tudíž potřbeuji dvě runy.Nebo nápis či obrazec z run který symbolizují podobné věci.... Mou představou jsou runy, které posilují zdraví a uzdravují. Jelikož špatně slyším, kvůli porušeným nervovým vláskům. Chci aby mi runy alespoň částečně pomohly. Chci se teda zeptat, které runy se k sobě hodí. Runy se totiž vzájemně ovlivňují a tak nechci špatnou volbou runy ovlivnit mé zdravý negativně.
Díky všem za odpověď!!

10 barča barča | 12. září 2012 v 12:10 | Reagovat

Z Pussy Riot se mi chce zvracet - stačí se podívat do jejich historie. Hromadná soulož v muzeu, masturbace se zmrzlým kuřetem v supermarketu a další a další akce. Je to anarchistická skupina. Doporučuji si sehnat informace z jejich minulosti. Ve skutečnosti jsou to užitečné idiotky, připadají si důležité, pro to co dělají. Snaží se šokovat jen čím dál více - v minulosti jim to vycházelo bez problémů - ovšem šáhnout na pravoslavnou církev a tradice Rusů - to už přehnaly - a vybraly si špatné místo. Vůbec se nedivím, že se Putin spojil s církví a tím upevnil svou pozici. Další věcí je to, že kdyby tohle provedly třeba v arabském světě - u muslimů - už by nežily. Tady měli štěstí. Pokud holky myslely svůj protest opravdu vážně - měly by nést důsledky za to, že někomu - tedy věřícím - šáhly na jejich prostor a měly by si odpykat svůj trest. A zase, kdyby to nebylo v Rusku - neštěkl by po této kauze ani pes. Rusko je vnímáno jako velká silná velmoc - která  dosud nesklonila hlavu vůči USA a EU. Největší odsudky paradoxně jdou z těchto oblastí. Jinak v USA jsou velmi přísné zákony - stát se to v USA holky by si opět musely odpykat trest.Jedna z členek má myslím - nebo bude mít i kanadské občanství jako její manžel - tato provokace na mě tedy působí právě i tímto politickým záměrem. Kauza Pussy Riot - je opět jen kamufláž - lidi jsou neskutečně hloupí - předhodí se jim tyto návnady a tím se pozornost lidí odvrátí od skutečných problémů a šedá eminence v pozadí má volné ruce a klid pro své pletichy a plány.

11 barča barča | 12. září 2012 v 12:25 | Reagovat

Vkládám odkaz na článek Jana Schneidera.
Na netu je spousta dalších článků - s širším úhlem pohledu - kdo chce a hledá, najde a udělá si názor na věc sám. PR. je tedy z mého pohledu cílená provokace - rozložit Rusko a Ukrajinu vnitřně - zbořit řád, systém, tradice, morálku a tím oslabit Rusko.

http://www.ceskapozice.cz/zahranici/svetove-udalosti/pussy-riot-clovek-hned-byl-pro-zprosteni-obzaloby-jenze-neco-tu-skripe

12 barča barča | 12. září 2012 v 12:42 | Reagovat

[5]:Miky ta slova v té písni zněla podstatně jinak, než bohorodičko vyžeń Putina. Bylo to ve vulgárnějším výrazu - lejno Hospodina. Byl to kostel, který dal Stalin zrušit. A lidé se na něj znovu skládali - podobně jako kdysi češi na Národní divadlo.
Bohužel česká média informují ne úplně - jen to, co se jim hodí do krámu. Vojna, Femen, Pussy Riot - jejich prasárny se prolínají navzájem - žádnou petici podepisovat nebudu.

13 Myslič Myslič | Web | 12. září 2012 v 15:05 | Reagovat

[5]:Já Ti rozumím, ale tady jde o to, že spousta těch kapel ani nic takového nezpívá, ono jen stačí, když máš tričko jisté značky, která navíc patří Arabovi a ten nějakým "nacistům" nedá z výdělku ani euro a Ty za to triko můžeš jít k soudu. A proto říkám to o té svobodě slova (a nošení čehokoliv), udělejme to jako ve Švýcarsku: Nos si co chceš, zpívej si co chceš, ale dělej to jen na místech, kam to patří. To znamená, že do pravoslavného kostela nesmíš jít vyřvávat, že "Putin je p..a". I kdyby to byla stokrát pravda. Bigbít patří do klubu, ne tam, kde o něj nestojí. Jinak naprosto souhlasím s Barčou. Celé je to neskutečně zmedializované a ty holky prostě museli vědět, že se po nich Systém a Církev sveze a že po nich půjdou, přece nemůžou být padlé na hlavu. Ale jak jsem psal výše, měli jim napařit veřejně prospěšné práce s lopatou a to mi věř, že by to ty "intelektuálky" rychle přešlo...  Když mi bylo devatenáct, taky si přede mnou nebyla žádná popelnice po fotbale jistá a stačilo dostat u města "prospěšku" a bylo po chuligánství...

14 Satja Satja | 12. září 2012 v 17:22 | Reagovat

Myslím si, že tato vláda, už dávno ztratila jakýkoliv kredit mluvit o morálce a charakteru člověka. Nejde o ty holky, ani o jejich charakter ale jde o svobodu projevu a možnost předložit svůj názor jinému, možná trochu provokativnějším způsobem. když normálně to nejde. Tato vláda jinak mluví na veřejnosti a jinak mezi sebou. Jsou to zloději a vrazi myšlenek! Dalajláma je duchovní vůdce milionů lidí půl století. Tak že o nějakém modním výstřelku nemůže být ani řeči. A jestliže to někdo nechápe, tak je mi ho upřímně líto.

15 Jan Jan | 12. září 2012 v 18:09 | Reagovat

Ona je otázka, zda může být dalajláma marxistou, jak o sobě tvrdí ten současný kašpárek.

Neexkomunikuje se samočinně takovýmto zvráceným výrokem?

PS: Pseudoaféra kolem PR je exemplární ukázkou lživé a manipulativní žurnalistiky.

16 lomikel lomikel | 12. září 2012 v 18:48 | Reagovat

[14]:
coz to takhke rozdelit

mame vladu *****.

to ze je necas **** neznamena ze Buchticky nejsou *****

dalajlama je, opet bez ohledu na necase a vladu, slozita figura ze kterou ja bych ruku do ohne nedal. tibet ma imho tu smulu ze z feudalniho otrokarskeho systemu presli primo do statusu kolonie.

svet je slozity k uchopeni, snadny k pochopeni ho dela propaganda.

premisa ze vsichni jsou *****, nez si osobne overim ze je to jnak, ma neco do sebe :)

17 lomikel lomikel | 12. září 2012 v 19:15 | Reagovat

[14]:
jeste

ducnovnich vudcu milionu lidi, dele nez pul stoleni, bude vice ( pokud bereme za platne to ze se cosi(tradice) dedi preskokem). ani s jednim bych nechtel byt v jedne mistnosti, spatne by to pusobilo na moji karmu.

btw. dalajlama mel ze pritele havla - velikana a fain rovneho chlapika, beru to tak, jsme optimista, ze mu bylo receno ze to je nutne, pro dobro tibetu..

:)

18 Miky Miky | E-mail | Web | 12. září 2012 v 21:11 | Reagovat

Vezmu to zkrátka :
1/ Konspirační teorie o tom, kdo Pussy Riot ze skrytu řídí a jaké tím sleduje cíle mě nechávají chladným.
2/ Hrubost a sprostota, která je na akcích PR přítomna mě také nevykolejuje. Jsem odchovaný Elenem Ginsbergem, Patti Smith a Ivanem Martinem Jirousem "Magorem", takže jsem na ledacos zvyklý.
3/ Souhlasím s Mysličem. Holky měly dostat veřejné práce a byl by klid. Dvouletý trest je neadekvátní a udělal z PR akorát mučednice. Kdyby dostaly od věřících přes hubu, nebo musely zametat ulice, řekl bych, dobře jim tak, s tím holt musely počítat. Skončily ale za katrem a to je špatně! Je to samozřejmě pouze můj názor a nemusíte s ním souhlasit. ;-)

19 Miky Miky | E-mail | Web | 12. září 2012 v 21:29 | Reagovat

[9]: Evi, jsem rád, že to tu vracíš k nějakému rozumějšímu tématu. Budu se pro příště snažit dodržet svůj závazek a o politice nepsat, protože mě pak tyhle diskuse unavují a otravují. :-P
Ke štěstí, rodině a lásce se hodí např. runy Wunjo, Sowulo a Othila. Zdraví výborně posiluje Uruz, ale konkrétně sluch určitě více Algiz.
Osobně bych byl ale s tetováním run opatrný. Runy jsou silné a pokud s nimi neumíš zacházet mohou se obrátit proti tobě. Osobně používám runy raději krátkodobě a jednorázově, dlouhodobé působení bych asi neukočíroval.

20 Elen Elen | E-mail | Web | 12. září 2012 v 21:47 | Reagovat

[18]: ...a Pelcem, Henry Millerem, Jackem Kerouacem, zvrácenýma básničkama Charlese Bukowsiho, o muzice ani nemuvím.... podepsala jsem to holkám :-) s trestem nesouhlasím a jsem ráda, že se o tom mluví :-)

21 Albert Albert | E-mail | 13. září 2012 v 11:08 | Reagovat

Nebudu Pussy Riot rozebírat, kdo chce jejich činnost vidět v diskusi pod petičním archem tuším ad 24 je/byl záznam z muzea a ze supermarketu, nebudu rozebírat ani Allana Ginsberga, kterého jsem měl docela rád a který něco vytvořil ani svůj negativní vztah k "Magorovi", kterého jsem jednou nahatého v hospodě zažil, na rozdíl od antikizujících efébů to byl dost hnusný neestetický pohled - raději si představuji něžnou Elen, jak čte Henry Millera, ale dosti toho všeho, úsměvné totiž je, že na Slovensku a u nás by mohly dostat i 4 roky, pokud by v případě toho činu v muzeu již dostaly podmínku, kterou v Rusku ještě nedostaly :-D Leccos by se také dalo napsat o dalajlámovi, příteli kontroverzních maniaků, kolaborantů a udavačů (to jsou fakta), o povstání v Tibetu, skutečně organizovaném CIA vycvičením lupičského ikmene Khampů, nedávno o tom vyšla kniha i v češtině Buddhovi bojovníci - je také dost dobře známo, to nejsou konspirativní teorie, že v Urumči vyvolali nepokoje jejich předáci z USA. Shrnuto, milý Miky, jestli Ti mohu poradit, skoro otcovsky, drž se svého dobrého, celkem oblíbeného blogu, jednoho z nejlepších a "nezasviňuj siů ho prosím politikou. pak nebudeš ani otrávený ! :-D

22 Albert Albert | 13. září 2012 v 11:21 | Reagovat

Aby se hodný,ale naivní Satja nepohoršoval, upřesňuji: v Indii po útěku vítal dalajlámu jeho přítel J.Riviere-Marqués, který měl ve Francii "za Vichy" na svědomí cca 500 lidí, které udal a tedy na smrt - a dále známý pomatenec Miguel Serrano, když se u nás halasně promítalo Sedm let v Tibetu, také se moc nevyprávělo, kdo byl vlastně autor toho příběhu. A prý je je dalajláma jasnozřivý, takže by mohl vědět kdo je kdo. :-D

23 Catalessi Catalessi | 13. září 2012 v 13:53 | Reagovat

A tak o Harrerovi se vcelku i mluvívalo:
http://www.neaktuality.cz/zahranici/zemrel-heinrich-harrer-horolezec-a-autor-romanu-sedm-let-v-tibetu/
Nehysterizovala bych to, byl prostě Němec a tak musel narukovat, v opačném případě by ho zastřelili.

24 Miky Miky | E-mail | Web | 13. září 2012 v 14:12 | Reagovat

[23]: Já bych to také nehysterizoval, jestli není Dalajláma starej dobrák, tak pak už nikdo. On je známý tím, že se dokáže bavit s papaláši a gaunery, stejně jako s poslední uklízečkou či vrátným. Tato vlastnost mi připadá spíše obdivuhodná, než zavrženíhodná.

25 Myslič Myslič | Web | 13. září 2012 v 14:44 | Reagovat

[19]: Tady souhlasím s Mikym, s tetováním run opatrně. Mám toho poobrázkováno na těle docela dost a dost dlouho (první tetování jsem si pořídil v jednatřiceti letech) jsem o tom přemýšlel. Pokud chceš tvořit slova z run, tak si to dobře rozmysli, protože jinak se to vyslovovalo a psalo ve Staroseverštině a jinak v dnešní Dánštině, Islandsšt'ině, Faerštině, Švédštině, Norštině nebo Frísšt'ině. A už vůbec nekombinuj latinku a runy, nejenom, že to příšerně vypadá, ale může to fungovat vyloženě rušivě. [:tired:]

26 Myslič Myslič | Web | 13. září 2012 v 15:07 | Reagovat

[23]: Co se týká Harrera, byl sice členem SA, ale to byl v Německu v té době kdekdo, třeba i otec Arnolda Schwarzzeneggera. SA měly i sportovní oddíly, třeba horolezecké a letecké. Pokud tedy chtěl někdo v té době být horolezcem, bylo běžné, že byl v SA (nebo SS). Je to stejné, jako když vyčítáme někomu u nás, že byl v Lidových Milicích, SSM nebo ve Svazarmu.
Ohledně Harrerovy výpravy do Tibetu, neplést prosím s touto výpravou: http://knihy.heureka.cz/himmlerova-krizova-vyprava-pravdivy-pribeh-o-nacisticke-expedici-do-tibetu-v-roce-1938-christopher-hale/specifikace/#section , tu sponzoroval přímo Himmler a byla pně v režii SS. Jinak tu knihu doporučuju!

27 Albert Albert | 13. září 2012 v 17:41 | Reagovat

Nu, já myslím, že použití slov o hysterii bylo zbytečné, jde přece jen o doložitelná fakta, ale dobře, o Harrera mně ostatně šlo až na posledním místě, bez ohledu na to, že byl v SA, pak i v SS a v NSDAP, a v SA měl hodnost, nakonec byl mladý a později prohlásil, že to byl ideologický omyl.
Je možno to opravdu srovnávat, jak píše Myslič, tedy s členstvím ve straně a LM, se SSM a zejména Svazarmem asi ne, podotýkám, že jsem v nich nebyl, ale ty na rozdíl od SA,SS a LM "nikoho nebili".
Možná je tedy dalajláma starej dobrák,  starší než třeba Miky :-D Mně hlavně šlo o to, že naše sdělovací prostředky velmi často zase politicky učelově zkreslují skutečnost a v tom se tady shodlo více lidí. A Tibet je jedním z nejčastějších předmětu této  dezinformace.

28 Pavel Pavel | 13. září 2012 v 20:29 | Reagovat

[24]: Byl jsem pryč a teď jsem zase tady. Už dva dny sleduju tyto komentáře. Bez komentáře!
To, co jsi v tomto bodě (24) napsal, Miky, jsi napsal i za mě. Díky!

29 Miky Miky | E-mail | Web | 14. září 2012 v 7:42 | Reagovat

[27]: Tak, účelově zkreslit se dá všechno a já nepochybuji o tom, že to sdělovací prostředky dnes a denně dělají. Desetitisíce zabitých a umučených Tibeťanů, množství zbořených klášterů a Dalajláma v exilu jsou ale těžko popríratelné skutečnosti. Např. obsazení Československa armádami Varšavské smlouvy v roce 1968 bylo proti tomu procházkou v růžové zahradě. Docela mě mrzí, že když dnes někdo řekne, že to, co se stalo v Tibetu je špatné, tak je hned obviňován z módních politických trendů a účelového zabarvování skutečnosti.

30 lomikel lomikel | 14. září 2012 v 11:31 | Reagovat

nejak se to zamotava, od kundicek k tibetu, pate pres devate.

tibet je okupovany to je zle, ma to nejakou vnitri spojitos s tim jestli je nebo neni dalajlama dedecek hribecek ?

Jak hodny byl stalin proto ze nemci okupovali rusko, mala nadsazka :)

budu trosku osobni, vazim si tve prace na tomto webu - povazuji ho za nejlepsi v CR v tehle oblasti - ctu ho, bez komentare :), uz dlouho, proc jsme zacal reagovat je ze tenhle clanke, zdrejme nezamerne dezinformuje.

Takze moje posledni reakce v tomhle vlakne je, zeptej se na to svych duchovnich pomocniku, pokud ty reknou ze nekecas tak kecam je.

hezky den

31 Miky Miky | E-mail | Web | 14. září 2012 v 12:25 | Reagovat

[30]: Ty nevidíš souvislost mezi okupací Tibetu a Dalajlámovým exilem?
Ne, opravdu se to tu zamotává a na podobné články se příště vykašlu. Politika je složitá věc a já si rozhodně nemyslím, že všemu rozumím a chápu veškeré souvislosti. Dalajlámu ale intuitivně vnímám pozitivně, četl jsem pár jeho knih a rozhovorů s ním a ten chlap mi sedí. Svých duchovních pomocníků se ptát nebudu, nevidím důvod. Něco mi ale našeptává, že se tu v komentářích opět objevil pan Mnohojmenný. ;-)

32 Albert Albert | 14. září 2012 v 12:48 | Reagovat

Ano, přiznej si poctivě, že sis nadrobil, když sem dáváš (a proč ?) tato složitá politická témata, k nimž navíc nejsme celkem nikdo kompetentní.
Můj kamarád tam byl (v obou zemích) a co mi vyprávěl, nasvědčuje tomuto mému nynějšímu přesvědčení. Nakonec obě tato témata jsou nepochybně politicky (sprostě)využívána a zneužívána a jeden by se jim tedy měl vyhnout, jinak se dostává do vleku něčeho, co je proti jeho bytostným zájmům - a nakonec chcete z Tábora a okolí reformovat Čínu a Rusko ? Ale protože jsem přátelsky nakloněn Tobě i celkem tomuto webu, docela s mě "dožral" zase, když své pochybení pak začneš svalovat na poněkud paranoické "šepty" o  Mnohojmenných. Vím, co máš na mysli, trochu jsem to tady vše četl. Paranoické bylo již přemýšlet, že těch asi 15 osob byla jedna, to je k smíchu, jak mi potvrdil i můj přítel psycholog. Teď patrně jsem já totožný s Lomikelem. jiná neznámá jména tu nejsou. Tak se vzpamatuj, já opravdu nejsem Lomikel a on není já. Prostě sis zadělal už tou peticí a tím vším, co následovalo. Budiž Ti to poučením, že se nemáme hrabat do toho, čemu nerozumíme, to platí pro nás pro všechny. Přeji lepší náměty - a méně světoborné, ono by se někdy mělo přemýšlet i o tom, co vlastně člověka vede k tomu, že musí svá libovolná moudra trousit  na jakémkoliv webu, to je ta dnešní mánie, že kdejaká puberťačka si tady "vykecává pentli" a ono se už to málem rozšířilo i do zralého věku. Nechci Tě shazovat, mně se leccos i líbí, ale všechno má také své meze a přirozené rozměry, za chvíli by kdekdo mohl "opisovat z novin", komentovat je, ale to už bude asi o něčem jiném ?! O_O

33 Albert Albert | 14. září 2012 v 12:56 | Reagovat

Něco mi nedá, abych nedodal: tak si tady vyhlaš 10 příznivců, kteří zde mohou psát, s tím, že ostatní jsou nežádoucí, zejména pokud kterýkoliv z nich je vlastně cca 10-15 dalších, popř. že každý jeden z nich je vlastně ten samý ?? :-D

34 Zdenka"ren" Zdenka"ren" | 14. září 2012 v 14:29 | Reagovat

[32]: Tak to tady čtu od počátku,ale teď už tedy reaguju. Milý Alberte, TOHLE JE MIKŮV BLOG, a poučovat ho, co sem má psát, nebo nemá, do toho ti s prominutím nic není, a můžeš s tím stokrát nesouhlasit. Víš co? Právě pro tuhle nesnášenlivost je svět takový jaký je. A nevím,jestli jsi něco četl od Dalajlámy,nebo jeho rozhovory, přednášky, soudím,že asi ne. On totiž, přesně jak to Miky píše, lidi nesoudí,jestli je to Petr,nebo Pavel.

35 Satja Satja | 14. září 2012 v 15:03 | Reagovat

Kdybych si ale mohl vybrat mezi vládou P. Nečase a nebo být v Tibetu pod vládou Dalajlamy, rozhodně bych si vybral to druhé. Dalajláma nemůže za to, kdo všechno se prohlašuje za jeho přítele.
Lomikale ta sprosté slovo bych řekl sem nepatří.
Dvojité myšlení je u nás zakořeněné už dost dlouho a vymýtit ho zcela je  nadlidský úkol.

36 lomikel lomikel | 14. září 2012 v 15:13 | Reagovat

spam filter to zariz

takze zkus si satjo dat

http://www.slovnik.cz/
english to czech
prelozit slovo p*s*s*y, budes prekvapen.

jinak jsme ji prolezli vsichni takze jake sproste slovo ?

37 lomikel lomikel | 14. září 2012 v 15:15 | Reagovat

btw. jedes v nejakem kultu, rek bych.

zkus se nechat deprogramovat, tohle neni utok ale rada.

hezky den

38 Miky Miky | E-mail | Web | 14. září 2012 v 15:34 | Reagovat

[32]: Alberte, jo trochu jsem si nadrobil, protože jak jsem řekl už v komentáři [19]:, tyhle bezbřehé politické diskuze  mě nebaví a otravují. Podlehl jsem prostě emocím a když jsem v médiích zaznamenal výroky Petra Nečase, na blogu na ně hned zareagoval článkem. Reformovat z Tábora Čínu a Rusko nehodlám, ale za to, že jsem k těm věcem vyjádřil svůj postoj a že jsem podepsal tu petici se nestydím. Plastici, či další političtí vězni bývalého režimu byli také vděční za každou vyjádřenou podporu ze zahraničí. A že se nemáme hrabat do toho čemu nerozumíme? Nesouhlasím. Ačkoli samozřejmě nemohu vyvrátit zde vyřčená podezření o tom, komu Dalajláma či Pussy Riot slouží, nebo kým jsou zneužíváni, Dalajláma je představitelem porobených Tibeťanů z nichž mnozí v něj skládají svoji naději a Pussy Riot sice nejsou žádné světice, ale dva roky kriminálu si prostě nezaslouží. To je můj osobní náhled a nikoho nenutím, aby to viděl stejně.
Jinak nechápu tvůj výrok, že své pochybení svaluji na šepty o Mnohojmenných. Na koho, co svaluju? Také jsem nikdy nemluvil o tom, že bys byl tady na blogu nežádoucí, že by paranoia?
Pokud jde o moji paranoiu s Mnohojmenným, tak věř že jí se mnou sdílí mnoho mých přátel a čtenářů tohoto blogu. S některými jsem o tom mluvil osobně, jiní mi psali soukromé e-maily a všichni jsme došli k tomu samému. Několik komentujících s různými jmény (15 jich nebylo) zde psalo jako podle kopíráku. V komentářích se objevovaly tytéž motivy i slovní obraty. Někde to mohla být náhoda, ale všude ne. Ten psycholog o kterém mluvíš by to jistě poznal také, kdyby byl co k čemu. A ty Alberte, mluvíš opět v tom samém stylu. Radíš mi “otcovsky”, mluvíš o “něžné Elen“, chválíš můj blog, jako jeden z nejlepších, ale radíš mi co a jak dělat, abych si to zbytečně nekazil apod., a z toho pramení ta moje paranoia. Pro mě jseš pan Mnohojmenný, osoba podivná, nikoli však nežádoucí. Pokud se pletu, tak mi to odpusť. Pokud tě to štve, tak choď číst a komentovat někam něco jiného.

39 Satja Satja | 14. září 2012 v 15:57 | Reagovat

[36]: V nějakém kultu jedu, to máš pravdu. Jmenuje se Satja. Jsem duchovní, vegetarián, humanista, pacifista, filozof, atd. Dalajlama je jeden z mých mnoha vzorů, tvůj také? P.Nečas to rozhodně nikdy nebude! Zrovna dnes budu mít meditaci na nebeskou matku Kuan Yin, nechceš se připojit? :-)

40 lomikel lomikel | 14. září 2012 v 16:13 | Reagovat

ne ,dekuji.
at se dari :)

41 lomikel lomikel | 14. září 2012 v 16:18 | Reagovat

pro paranoiky (jako ja)

nejsme demon! jsme jako vy (teda skoro), mam telo, pokud to bude potreba mozno overit pohmatem na Mystice.

:)

42 Miky Miky | E-mail | Web | 14. září 2012 v 16:53 | Reagovat

[41]: Neboj, vohmatávat tě nebudu. ;-)  :-D

43 Ruis Ruis | E-mail | Web | 14. září 2012 v 17:01 | Reagovat

No, Je dobré říci že Pussy Riot není punková skupina ale používají punk jako prostředek k prosazování svých cílů, je to součást anarcho-feministické skupiny Vojna.To co dělají  je znovuzrození tradice nihilismu a dekadence devatenáctého století. Jako Libertarián jsem pro propuštění ač z jejich myšlenkami a ideologií zásadně nesouhlasím ale držím se hesla tvá svoboda končí na špičce mého nosu.Z přirovnáním ke kauze z Plastikama nemůžu souhlasit protože PPU nedělali svou hudbu z jakýmkoli politickým záměrem a myšlenkou jen dělaly to co je baví.

44 Miky Miky | E-mail | Web | 14. září 2012 v 18:08 | Reagovat

[43]: Tak s těmi Plastiky máš určitě pravdu, u nich to nebyla propaganda nějaké konkrétní ideologie, jen víra v to, že je normální, když člověk svobodně a bez cenzury dělá to, co má rád. Už toto samo připadalo ovšem tehdejším mocipánům jako nebezpečný politický postoj a Plastici to dobře věděli. Pussy Riot je trochu jiný případ, ale ta paralela s uvězněnou kapelou, která šlape režimu na kuří oko se přímo nabízí. Mě to tedy naskočilo okamžitě a protože tu dobu Plastiků ještě dobře pamatuji, dost se mě ta aféra kolem PR dotkla.
Ta druhá věc, jako že PR není punková kapela, ale punk používá jenom jako prostředek k prosazování svých cílu, jde trochu mimo moji logiku. Ačkoli punk a anarchismus není totéž, mají k sobě velice blízko a já znám celou řadu punkových kapel, které jsou zároveň anarchistické. Punkáči, které znám já buď na všechno kašlou a chtějí si podobně jako Plastici žít po svém, anebo jsou to přesvědčení anarchisti, feministi, bojovníci za práva zvířat apod.

45 Ruis Ruis | E-mail | 14. září 2012 v 19:31 | Reagovat

[44]: No já to myslel tak že pokud založím punkovou kapelu tak hraju hudbu a i když mám politické v tomto případě anarcho texty tak je to pořád jen kapela ale v případě PR je punk je jedna z mnoha forem jak na sebe nebo spíše na VOJNU upozornit a šířit její myšlenky.....

46 Satja Satja | 14. září 2012 v 20:32 | Reagovat

[40]:Proč mne to nepřekvapuje? Pro tebe jsou ženy asi k. a p.
Jinak zvu ke společné astrální meditaci na dálku ostatní kdykoliv ve 21.00.Napojením se na nebeskou cestu zvýšíme duchovní energii Země.

47 Myslič Myslič | Web | 15. září 2012 v 0:08 | Reagovat

[46]: A to mě mrzí, že jsem to prošvihnul... Zrovna v tu dobu mě stihla ta nehoda, že jsem seděl v nádražní restauraci a pil jedno pivo za druhým [:tired:] Tak až se bude příště konat nějaká meditačka za univerzální "Pravdu a Lásku" nebo něco takového, doufám , že my, uctívači Dyionýsa o tom budeme včas zpraveni a budeme moci vypít na solidaritu něco dobrého :-D

48 Miky Miky | E-mail | Web | 15. září 2012 v 4:33 | Reagovat

[45]: Rozumím, ale i takových kapel je víc. U nás, pokud vím, například anarchopacifičtí W.A.P., ze zahraničí mě napadají třeba Antiflag, nebo velký levicový aktivista, bývalý frontman skupiny Dead Kenedys, Jello Biafra...

49 Albert Albert | 15. září 2012 v 11:07 | Reagovat

(34) Milá "ren" na co to rozhořčení, myslím, že jsem skutečně neříkal Mikymu, co má či nemá psát, nevím, jestli jsem ho "poučoval", jen jsem vyslovil názor, že je možná škoda sem tato politická témata zatahovat, jiní tady vyslovili energičtější názory a to nikomu nevadilo, patrně proto, že nebyli podezříváni, že patří k nějaké klice trolů. Jinak tě mohu ujistit, že jsem četl řadu buddhistických pojednání, nejen dalajlámu a pro stručnost, celkem nic proti němu nemám, jen jaksi nechápu, když je to osvícená bytost, proč se vytrvale stýkal s "esoterickými nacisty" typu Serrana, vysvětlení, které podal Miky mě úplně neuspokojuje, ale na druhé straně je mi to jedno, ať nám Satja vysvětlí, jestli Hitler nebyl "velký avatar současnosti", mé duchiovní znalosti na to nestačí. Mně šlo spíše o to, že téma Tibetu nejen pro pana Nečase (jehož nejsem zbožňovatelem) je opravdu protivně módní, o jiných postižených zemích se nemluví, proč asi, že ano, a to je mi protivné, ale chceš li milá "ren" podepisovat nějaké petice a vyvěšovat tibetské vlajky, opravdu Ti v tom nehodlám vadit. Ale když už jsme u té četby, přečti si ještě něco jiného, tedy jak to vypadalo v Tibetu před příchodem Číňanů, přečti si Buddhovy bojovníky atp. A jeď se tam podívat. nejlepší je, když třeba v Bechyni vyvěsí tibetskou vlajku a o poměrech v zemi dříve, nyní atd. neví zhola nic. Z toho ovšem nevyvozuj, že přehlížím to, co tam Číňané dělali, na druhé straně je otázkou, zda dělali něco podstatně odlišného od toho, co my Evropané kolonialisté jsem v koloniích dělali také také, proto nemám rád to pokrytectví a ty falešné petice, které navíc sice mohou potěšit, ale jinak jsou k ...., mnozí Číňané, jak se přesvědčil můj kamarád sotva vědí, kde ta ČR je a to myslím středoškoláky a jinak se podivují, že máme 10 miliónů, tedy jako obyvatele Velkého Pekingu. :-D Přeji Ti jinak stálé zdraví.

50 Frostík Frostík | 15. září 2012 v 11:26 | Reagovat

[47]:Tak to já jsem meditoval s tebou Mysliči, léčil jsem si chřipajznu lipovým čajem s rumem (ještě vidím) až jsem se rozveselil. V té chvíli jsem byl naplněn všeobjímací láskou. :-)

51 Albert Albert | 15. září 2012 v 11:29 | Reagovat

(38) Tak jsem si dal trochu práce, abych se na ta srovnání podíval. Těch trolů je skutečně asi 15, včetně "sousedního" blogu. Protože jsem také svého času učil stylistiku, mohu to porovnávat, je pravda, že několik těch "vyjádření" je dost podobných, ale několik také jen zdánlivě. Jestli to není tím, že určitá část, kterou bych si i označil, nebyla nějaká skupina, možná že to stylizovali i společně, třeba to byl opravdu nějaký výzkum ?
Jiná vyjádření se však vymykají, jsou tam i jakési "profesorské obraty", které známe z VŠ. S Vendou mě doufám neztotožňujete ? Ne že by mě to uráželo, ale můj kamarád psycholog, kterého bych, Miky, nepodceňoval, nemám čas to tady rozvádět, vtipně opáčil, jestli to není "maskovaný profesor kulturní antropologie", se kterým se svého času setkal a který prý teď přednáší v Mannheimu.Protože jsi, Miky, sám jednou docela vtipně zmínil, jestli to není nějaký blázen, bylo by "holt" těch bláznů víc. Můžeme se přece zasmát, znám také jednoho psychiatra (pozor je to můj spolužák ! ne lékař, zatím),aby se nezbláznil, je veselý, rád se směje a tvrdí, že relaxuje na těchto blozích (sám nevím, jak se to skloňuje) a že prý bláznů je tam dost, doslova řičel radostí, když si kdesi přečetl nějakou tu polemiku o tom "globalistickém hadovi", protože prý měl pacoše (on je totiž z Moravy), který tvrdil, že země je plochá deska, spočívající na čtyřech slonech... a když mu namítl, že jel kolem světa a že to nezjistil, pacoš ho "utřel", že to je přece v astrálu. Už nebudu unavovat,jestli jsi měl pocit, že jsem Tě příliš poučoval, myslel jsem to v dobrém, možná že je to trochu "profesionální úchylka", všichni jsme nějací, nepopírám, že jsem byl učitel, jinak se jmenuji Albert Tichý a bydlím v Opatově, "ohmatávat" mě jezdit nemusíte, jsem i lechtivý :-D

52 Satja Satja | 15. září 2012 v 14:47 | Reagovat

Mysliči a Frostíku děkuji za přízeň. Jinak meditace se konají každý den, ve stejnou dobu. Pokaždé na jinou bohyni-matku. Dnes to bude matka měsíce Diana.
Miky, myslím si, že Albert a Lomikal patří asi také k mnohajmennému ( Venda, Bachtič).

53 Satja Satja | 15. září 2012 v 15:59 | Reagovat

Milý Alberte, musím tě zklamat. Nemyslím si opravdu, že by Hitler byl velký avatar současnosti, kterého lidstvo "nepochopilo". Někdo by možná namítnul, že i Hitler byl vegetarián. Ale chtít argumentovat v dnešní době Hitlerem, zdá se mi poněkud přehnané, až hysterické. Záleží na tom, co nám v našem duchovním růstu náš vzor přinese, kam nás posune. Slovo módní v souvislosti s dalajlámou nemám rád, protože utrpení v Tibetu trvá  půlstoletí. A musí se neustále připomínat, abychom na něj nezapomněli. Říká se, že opakování je matka moudrosti, v tomto případě to platí více než stoprocentně. Řada lidí tvrdí, že podobné akce vyvěšování vlajek a kulturní programy pro Tibet nemají význam, protože o nás v dalekém Tibetu nevědí. Jeden malý, bezvýznamný ptáček měl v hnízdě dvě mláďátka. Jedno z nich mu spadlo do oceánu a utopilo se. Ptáček neváhal a okamžitě se v duchu rozhodl, že sám vypije celý oceán. Ihned se proto rozletěl k moři a začal vodu nabírat do svého malého zobáčku. Oceán a ostatní zvířata, která to viděli, se mu pochopitelně na místo pomoci začala smát. Dozvěděl se to ale král všech ptáků obrovský orel Garuda, který létá vesmírem. Přistál na břehu oceánu a pohrozil mu, že okamžitě vypije. Oceán sepjal ruce a ze strachu před mocným Garudou, vydal mrtvé mládě ptáčkovi. Garuda pak mládě oživil a to se vrátilo zpět do rodného hnízda. Chtěl jsem tím jen říci, že i malá pomoc, je dobrá pomoc. Buddhovi bojovníci měli za úkol chránit obyčejné lidi a duchovní před agresori. V Bechyni jsem vlajku Tibetu nevyvěsil, protože jsem začínal v Indii. Jméno Satja pochází ještě z té doby a bylo součástí duchovního zasvěcení. Jinak také věřím, že Země není kulatá, ale placatá a na jejích okrajích stojí čtyři sloni, kteří symbolizují čtyři prvky, ze kterých byl svět stvořen Matkou vesmíru.Obtočená je hadem, který si drží ocas, jmenuje se Uroboros. To vše je samozřejmě na duchovní, astrální úrovni.

54 Myslič Myslič | Web | 15. září 2012 v 19:21 | Reagovat

[50]: Frostíku:
Načínám novou várku domácí medoviny, jestli jedeš na Mystiku, tak tam nějakou vezmu a můžeme ještě s ostatními souvěrci velkého Dionýsa řádně zameditovat :-D

55 Miky Miky | E-mail | Web | 15. září 2012 v 19:21 | Reagovat

[51]: V pohodě, Alberte. Pokud jsi to prosudoval pořádně, pak se asi nedivíš, že tě podezřívám. Jestli tě moje podezření neuráží klidně to tu čti a komentuj dál, já to ustojím. ;-)

56 Miky Miky | E-mail | Web | 15. září 2012 v 19:23 | Reagovat

[54]: Frostík bude za řidiče, takže meditovat budu moci pouze já. :-P

57 Miky Miky | E-mail | Web | 15. září 2012 v 19:26 | Reagovat

[55]: Chtěl jsem napsat "prostudoval", ale "prosudoval" je ještě hezčí, takové Dionýsovské. :-D

58 Myslič Myslič | Web | 15. září 2012 v 19:35 | Reagovat

[56]:No co, tak se bude aspon' dívat :-D
JInak na výrobě medoviny nic moc složitého není, pokud to bude lidu chutnat, mohl bych na příští rok na Sluneční zátoku dovalit kanystr [:tired:]

59 Pavel Pavel | 15. září 2012 v 20:09 | Reagovat

Pasáže Mysliče a Frostíky jsou mi velice blízké a sympatické.
Jinak je to stále stejné - je mnoho jedinců, kteří se snaží vlastně prosadit svůj názor. A tak argumentují a argumentují a argumentují. A nic tím nedosahují...
Je lepší se tomu vyhnout - číst si a smát se - a s Mysličem a Frostíkem, potažmo Mikym - popíjet. Jsem pro a hlásím se do této party!

60 Frostík Frostík | 15. září 2012 v 22:26 | Reagovat

[59]:Fajn, je třeba se srazit (u nás s Fíbou vám to ukážem) a užít si to.
Bacha na mě, Mysliči, v medovně se vyznám a tak ti jí ochutnám na začátku. ;-)

61 Myslič Myslič | Web | 15. září 2012 v 23:18 | Reagovat

No, tak budeme chválit Dionýsa tou medovinou :-D , Dyt' je to nápoj předků, po tom neoslepnem. I když je pravda, že Zeus Kronovi jednou namixoval tak ukrutnou várku, že Kronos vyblil Háda, Poseidóna, Héru, Hestii a Persefoné a návdavkem ještě šutr, co do mu dala zbaštit Rheia místo malého Dia [:tired:], ale to se nám nemůže stát :D

62 Albert Albert | 16. září 2012 v 19:15 | Reagovat

(55)No tak díky. Já jsem si to skutečně prostudoval, já se nyní dokonce domnívám, že jsem i někoho poznal, např. doc. Bachmanna, ten učil svého času i na pedagogické fakultě a zabýval se vším možným, trochu se divím, že i pohanstvím. Klidně mohu vyslovit jeho jméno, protože je  zase někde v Rakousku, snad ve Štyrském Hradci, jako byl "pryč" už opakovaně dříve, není to "čistý Moravan". Měl myslím dost žáků, kteří se také o religionistická či podobná témata zajímali. Má to i nějaké další studijní souvislosti, o kterých nevím, tak nebudu spekulovat.
(53) Satjo, myslím, že´s mně úplně nepochopil, ale nemám Ti to za zlé. Já se jen trochu bojím, že Ty jsi natolik gandharvovská bytost, že mám přímo strach, abys jednoho dne přes ten okraj "ploché desky" nepřepadl, věř mi, že to myslím upřímně ! Ale Ty si často nenecháš poradit, ačkoliv by třeba zase někdo mohl říci, že Tě poučuji.
(59)Proto nemám za zlé ani Pavlovi, že v jeho knihách je také spousta názorů a tvrzení a že teď na to trochu zapomíná a nebo si to už ani neuvědomuje. :-D

63 Pavel Pavel | 16. září 2012 v 19:42 | Reagovat

[62]:Jsem spoluautorem jedné jediné knížky.
Čestné pionýrské :-D
Byl jsem v něm tuším čtrnáct dní... [:tired:]
Takže si mě nejspíš s někým pleteš,Alberte ;-)

64 Hawaii Holiday Hawaii Holiday | E-mail | Web | 18. září 2012 v 11:08 | Reagovat

Ahoj, podívejte se na náš RPG blog Hawaii Holiday více na:
http://hawaii-holiday.blog.cz/
Těšíme se na vás,
s pozdravem Hawaii Holiday

A jinak váš blog je vážně super. Moc se nám líbí. :-)

65 Satja Satja | 18. září 2012 v 14:03 | Reagovat

[64]:Nic moc

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama