NOVINKY :
.
Kontaktní e-mail : mikyhorozumy@seznam.cz
Dopředu ovšem upozorňuji, že NEPOSKYTUJI MAGICKÉ SLUŽBY, ANI PORADENSTVÍ A NEBUDU NA PODOBNÉ ŽÁDOSTI REAGOVAT. Děkuji za pochopení - Miky. Usmívající se

MYSTICA 2012

25. září 2012 v 7:36 | Miky |  JINÉ


V sobotu pozdě v noci, nebo spíše už v neděli brzy ráno, jsem se vrátil z dalšího ročníku Mysticy. Festival se po dvou letech přesunul ze Smíchova na jižní okraj Prahy do prostor školy SPMP Modrý klíč a docela mu to prospělo. Oproti podzemnímu Ateliéru na Strakonické ulici, bylo ve školní budově rozhodně více světla a vzduchu. Slabší už to bylo s nabídkou nápojů a jídel. Kvůli jídlu jsem ale na Mysticu nepřijel, takže mě to zas nějak zvlášť nevadilo.
Letos poprvé jsem se nezúčastnil pouze jako divák, ale měl jsem tu také přednášet. Měl jsem trochu obavy, jak se se svým povídáním vejdu do plánovaných pětapadesáti minut, ale nakonec jsem díky změnám v programu dostal hodinu a půl a stihl jsem říct a ukázat takřka všechno, co jsem měl nachystané. V přednáškové místnosti byla kvůli promítání zavřená okna a bylo zatemněno, takže se s postupem času, čím dál hůř dýchalo. Lidé to ale zvládali statečně a snad se jim mé povídání i líbilo. Většina z nich se totiž se v průběhu mé přednášky usmívala a po skončení mě přišlo i několik lidí pochválit.
Během přednášek, které jsem letos navštívil, jsem si tentokrát nedělal žádné poznámky, takže to, co napíšu dále, berte více než kdy jindy spíše jako útržky mých dojmů, než nějakou řádnou reportáž. Potkal jsem tu spoustu známých a přátel a s některými novými lidmi jsem se seznámil. Poprvé jsme se naživo viděli s Elen, která přijela z daleka a jen na chvíli a také s Wolosem, se kterým jsem byl často ve sporu na stránkách Pohanského kruhu. Opět jsem se přesvědčil, že zatímco na internetu vám komunikace s některými lidmi často drhne, v reálu je to úplně jinak. Wolos na mě působil, jako milý, inteligentní a skromný člověk a mrzelo mě, že jsem nemohl zůstat i na neděli a vyslechnout jeho přednášku. Podobný efekt se myslím projevil i v "kauze Kojot". Z nedávné internetové přestřelky na Stezkách pohanství by se dalo odvodit, že setká-li se Kojot s některými pohany tváří v tvář, pak to patrně nepřežije, a vidíte přežil. Lidé, kteří si šli na netu ještě nedávno po krku se tady docela dobře snesli.
Nyní pár postřehů z přednášek. První čeho jsme se s Frostíkem a Elen zúčastnili, byly Čarodejnické a šamanské rituály Latinské Ameriky v podání Sonii Guerrery. Na Soniu jsem se těšil. Viděl jsem jí už loni a její rázná povaha a profesionální čarodějnický um na mě udělali velký dojem. Letošní Soniin seminář byl také velmi dobrý, ale s některými jejími výroky jsem se nedokázal ztotožnit. Sonia například říkala, že léčitel, který si nenechá za své služby zaplatit, si vlastně nevěří a jistí se proti případné reklamaci. Když za ním pak někdo přijde a stěžuje si, že mu procedura nepomohla, může takový léčitel snadno říct : "Nic jsem si od vás nevzal, tak co byste chtěli." Neříkám, že to tak v některých případech nemůže být, ale určitě bych nezevšeobecňoval. Pokud vím tak například vynikající český léčitel pan Paseka na zaplacení netrval a přesto bychom o něm těžko mohli říci, že si nevěřil, nebo, že léčil špatně. Podobně se nám s Frostíkem moc nezdálo, když Sonia říkala, že ohňová magie je výhradně doménou žen. Je to prý tím, že zatímco muži se dříve courali někde na lovu. Ženy doma udržovali oheň a vařili na něm, takže ho mají dokonale zmáknutý. No, nevím. Mám za to, že muži na lovu zase museli dokonale zvládnout techniku rozdělávání ohně a vařili si na něm taky. Frostík, který se živlovou magií dost zabývá, říká že dobré zvládnutí toho či onoho živlu závisí na docela jiných věcech, než na našem pohlaví, a já jsem téhož názoru. Ale dost už kritiky. Sonia je skvělá praktička. Možná nesouhlasím se vším co říká, ale bezezbytku věřím všemu co dělá. Vidět ji v akci je opravdu zážitek.





Potom jsme se s Frostíkem rozdělili. Zatímco on šamansky putoval za vlkošedou bestií s Brothrjus Wulfe, já jsem poslouchal Mysličovo povídání o Tetování v pojetí starých evropských národů. Přednáška byla fajn. Vždycky se mi líbily Mysličovy články a nyní jsem směl poznat, že Myslič je nejenom dobrý pisatel, ale také vynikající řečník. Přednáška byla svižná, výborně proložená vtipem a pro mě dost zajímavá, protože o tetování nevím takřka nic. Velmi jsem oceňoval, že se Myslič nepouštěl do žádných spekulací. O spoustě symbolů, které jsou mezi dnešními pohany oblíbenými tetovacími motivy, otevřeně prohlásil, že jejich původní význam vlastně nikdo nezná. Když nám například ukazoval severský symbol zvaný Valknut, který známe z mnoha runových kamenů, tak někdo z publika řekl, že význam Valknutu je Devět světů. Myslič to vtipně okomentoval slovy : "Ano, Devět světů, anebo možná taky, Šel jsem na ryby". Přiznám se taky, že jsem byl docela šokován tím, že za vytetovaný symbol tzv. Černého slunce, známého ze starogermánských šperků a keramiky, můžete v Německu dostat šest let vězení. Černé slunce je totiž znakem, který zdobí podlahu na Himmlerově hradě Wewelsburg a proto je počítáno mezi neonacistické symboly. Já teda neonacisty zrovna nemusím, ale nad tímhle mi zůstává rozum stát. Ještě že neměl Himmler na stropě třeba pentagram.
Dalším programem, kterého jsem se zúčastnil bylo povídání o novodobých kmenech s názvem Odkaz psanců, v podání Bratrstva vlků. Bratrstvo vlků (Brothrjus Wulfe) je nejstarším a patrně také nejoriginálnějším pohanským uskupením u nás. Bratrstvo dorazilo na Mysticu i svými československými vlčáky, kteří vypadají jako opravdoví vlci, ale koukají stejně nevině jako naše "pouliční směska" Ťapina. BW jsou opravdu "jiní", nezapadají do běžných škatulek a ačkoli jim někdy tato jinakost způsobuje problémy, docela si na ní zakládají. Mě je ta parta (kmen), velice sympatická a tak mi nebylo úplně jasné, co z nich vlastně dělá ty psance a čím jsou s běžnou společností v konfliktu. Když ale Adrian vyprávěl o tom, jak jeden jejich člen žije v nějaké chatrči a snaží se žít z toho co dá příroda a domácí zvířectvo, pochopil jsem, že ortodoxně přírodní styl Bratrstva a možná i jejich vzhled může dráždit běžnou společnost podobným způsobem, jako např. komunita bezdomovců. Přednáška byla taková "free", chvilku mluvil ten a chvilku zas onen a mezi nohama posluchačů se přitom stále pohybovalo štěně vlčáka a malá, tak dvouletá holčička, nejmladší z kmene Vlků. Povídání bylo příjemné a oproti minulému roku vzbuzovalo mezi posluchači daleko méně vášní.





Potom jsem si dal pauzu. Vyvětral jsem se trochu venku a pokecal si u čaje s několika přáteli. Hodně jsem se těšil na Juana Brauna a jeho přednášku o Haitském vúdú, šamanismu a léčení. Frostík tuhle věc vynechal, protože ho vúdú moc nezajímá, ale myslím, že udělal chybu. Nebyla to totiž nakonec ani tak přednáška, jako spíš vyprávění o Juanově životní cestě za jeho šamanským posláním. Poslouchat Juana Brauna bylo stejné, jako přečíst si pěkný, dobrodružný a mystický životopis. Juan, který vyrostl v Argentině nemluvil úplně dobře česky, ale rozumět mu bylo a cizí přízvuk jeho řeči působil roztomile. Vyprávěl pomalu a celou dobu se u toho usmíval. Juan říkal, že dokáže člověka pomocí magie uzdravit i zabít a že není dobré být jeho nepřítelem, ale působil tak vlídně, že si jen těžko dovedu představit, že nějaké nepřátelé vůbec má. Na závěr svého vyprávění si zájemci dokonce směli vyzkoušet zabubnovat na jeho šamanský buben, pomocí kterého vyvolává duchy, což mě dost překvapilo. Já osobně totiž nesu dost nelibě, když se někdo nepovolaný dotýká mých magických předmětů a vím, že to tak prožívá i spousta dalších praktiků. No, asi holt jiný kraj, jiný mrav.












Posledním bodem programu byl pro nás s Frostíkem Rituál rovnodennosti, který celebrovala Linda Dragonari. Rituál byl velmi působivý. Linda a její dvě kolegyně do sebe povolaly tři Norny, přadleny osudu severské mytologie a pak postupovaly od jednoho účastníka k druhému a předávaly mu jeho osobní věštbu. Urd, nejstarší z Noren, kroužila kolem účastníků ostrým nožem, naznačovala podříznutí hrdla a probodnutí srdce, Verdandi je konejšila, jako matka své děti a Skuld, každému pošeptala do ucha tajné osobní poselství. Poselství, které jsem obdržel já, nebylo příliš optimistické, ale protože byl celý rituál doprovázen bubnováním, využil jsem v jednu chvíli zvuku bubnu k šamanské cestě a poprosil jsem Norny o bližší vysvětlení. Potom jsem byl už klidnější.
Účastníků rituálu bylo asi 60, takže se celá věc protáhla na takřka tři hodiny. Bylo to náročné pro všechny, ale nejnáročnější pro ženy, které představovaly Norny a zůstávaly po celou dobu ponořené v tranzu. Po skončení rituálu byly zralé skoro na kolaps. Obrovský výkon podal také bubeník, který celé tři hodiny vytrvale bubnoval. Organizátoři mohli této vyčerpávající seanci samozřejmě předejít tím, že by předem omezily počet účastníků, nechtěli ale asi nikoho odmítnout a tak jim tímto skládám velkou poklonu a za všechny děkuju.
Na závěr musím říci, že Mystica mě opět nezklamala. Je to vynikající akce a všechny nedostatky jí odpouštím. Mrzelo mě, že nedorazil Cody s Najou a že tu letos chyběl prodejní stánek LuciJe. Nu což, nemůžu mít všechno. Děkuju taky Frostíkovi, že mě vzal na akci autem, protože nebýt jeho, určitě bych přišel o rituál a možná i o Juana Brauna.








.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Elen Elen | E-mail | Web | 25. září 2012 v 8:53 | Reagovat

Mě se i to málo, co jsem viděla moc líbilo, všechny jsem vác moc ráda poznala, Tobě Miky i Mysličovi musím přenášku pochválit - dověděla jsem se mnoho nového a zvládli jste to skvěle! Děkuju!
Taky musím Mikymu pochválit jeho runové karty, které už dovezl kompletní a jsou skutečně krásné! :-)

2 lomikel lomikel | 25. září 2012 v 10:24 | Reagovat

Dovolim se sem dat obecne hodnoceni.

Na Mystiku jsem sel s dvema zamery

1. Podivat se jak to delaji jini, to se povedlo spise v oblasti inspiracii k strukturovani vlastniho pristupu nez presentace uceleneho pristupu.
Ja jasne ze cas a format muze tema hodne omezit, ale preci jen jsem ocekaval mene akademicky pristup. Uz proto ze oblast Mystiky je zcela neexaktni ( a neakademicka :) a bez naznaceni osobni pristupu k jejich ziskani
ztraci informace na relevenci, jen tak vysi v prostoru.

2. Videt fyzicke manifestace entit z bloguu, splneno na 100%.

Jako neocekavany pridavek me potesila energie kterou me to nakoplo, projevilo se to az v pondeli rano na Mystice jsem si chvilema pripadal dost hotovy, bylo osvezujici byt po docela dlouhy cas mimo normalni spolecnost.  

Uroven prednasek byla ruzna, poradatelum bych doporucil pozadovat dopredu osnovu a podrobnejsi abstrakt.

Napadli me dva namety k posileni interakce:

1. Diskuse na tema. Na zacatku predstavi 2-3 lide svoje nazory v nejake (velmi konkretni a prakticke) oblasti, na poradatelich je aby vybrali lidi znale a schopne se ovladnout v projevu. Pak by nasledovala diskuse
kde by publikum melo moznost konfrontovat prednesene nazory a trosku je povarit.  

2. Dilna na overeni/prohloubeni "Gnose" v predem definovane oblasti - napr. Slovansti Bohove jako patroni;  Mapovani silovych mist a prace s nimy; Runy v kazdodennim zivote atd.
Vstup do aktivni casti je pro ty kteri jsou ochotni na zacatku o sobe a sve praci pohovorit, publikum sedi a vnima :)

3 Satja Satja | 25. září 2012 v 14:23 | Reagovat

Docela mne mrzí, že jsem tam nebyl. Mohl jsem se alespoň potkat s Elen a nabídnout něco ze svého cateringu. :-)

4 Myslič Myslič | 25. září 2012 v 15:38 | Reagovat

Pěkně to Miky sepsal :-) . Ještě ted' vyhodnocuju všechny možné informace, které jsem tam získal. I když kté Lomikelově poznámce o tom "akademickém" přístupu: No, mě zase přišlo, že tam všichni, které jsem stihl poslouchat, naštěstí mluvili po lidsku a omezili slova typu: "explicitní, implicitní" a podobně, takže tomu rozuměl i nevysokolšsky vzdělaný člověk. Juana Brauna jsem na jeho přednášce neslyšel, ale zato si knaší společnosti, již mírně ovíněné, večer přisedl a moc pěkně jsme pokecali o všem možném. Je to fakt nesmírně zábavný pán s vizáži alá Juraj Jakubisko a byla s ním radost posedět.
Ještě taková legračnůstka: Rowlana na té fotce tady vypadá, jako když má jen jednu nohu :-D

5 Miky Miky | E-mail | Web | 25. září 2012 v 15:55 | Reagovat

[4]: No a to ještě nevíš jak jsem vyfotil tebe. Jak jsem to bral proti světlu bez blesku, vylezla z toho jen tmavá silueta tvé postavy. Původně jsem chtěl tu fotku zveřejnit a napsat pod ní : Myslič - temná postava naší pohanské scény." ;-)  :-D

6 Miky Miky | E-mail | Web | 25. září 2012 v 16:01 | Reagovat

[1]: Elen, my jsme tě také moc rádi poznali. I naživo jsem z tebe cítil stejně vlídnou energii, jaká vždy čiší ze tvých článků a komentářů. :-)

[3]: Satjo, tak třeba za rok. Pokud Frostík pojede, určitě tě rád po cestě přibere do auta. :-)

7 Herdis Herdis | 25. září 2012 v 16:04 | Reagovat

Ano, rituál rovnodennosti byl skutečně působivý. ;-) Díky nornám a kněžce s jejími společnicemi se mi dostalo nezapomenutelného zážitku.

8 Miky Miky | E-mail | Web | 25. září 2012 v 16:09 | Reagovat

[2]: Rozumím ti, Lomikeli. Já mám ale trochu probém s tím, že svůj osobní přístup nerad prezentuji, právě proto, že je "osobní". Jinak tvé návrhy určitě nejsou od věci, ale měl bys je směřovat spíše k Dávnému obyčeji, než ke mě. Nemám s organizací Mysticy nic společného. ;-)

9 lomikel lomikel | 25. září 2012 v 16:40 | Reagovat

jo, taky si pripadem blbe kdyz mam nekomu vysvetlovat co delam. navic mam dojem ze to tim trochu degraduji.

ale kde jinde by mely lide mit pochopeni nez na Mystice. je to slozite, tohle trebas tem vlkum docela zavidim :).

snad si to prectou, zadne auditko na tema Mystika 2012 aftermatch jsem na davnem obyceji nenasel :).

a u kojota jsem to davat nechtel, pac to tam vzalo divny smer :)

10 Catalessi Catalessi | 26. září 2012 v 9:19 | Reagovat

Díky, Miky! Je to první komplexnější zpráva, ze které se mi podařilo udělat si představu/dojem o tom, co se dělo. Fakt mi to letos nějak nevychází, kvůli té "implicitně explicitní" akademické práci, co musí dofinišovat. ;-)

11 Satja Satja | 26. září 2012 v 14:30 | Reagovat

[6]:Díky Miky za nabídku. Snad to vyjde. Jinak nabídka cateringu platí na jakoukoliv akci. Chtěl jsem se ještě zeptat entita Lomikel existuje? Nepatří do říše bájí a pohádek? :-)

12 Arnošt Sebul Bělohlávek Arnošt Sebul Bělohlávek | 26. září 2012 v 14:44 | Reagovat
13 Ruis Ruis | E-mail | Web | 26. září 2012 v 18:05 | Reagovat

Super report, příští ročník vyrazím snad už také, a k tomu černému slunci dodám že symbolů které v počátcích zrodu celé hitlerovy sebranky bylo nespočet víc a né jen germnských ale také i ty pentagramy a jiná okultní symbolika která se v ariosofii pěstovala, zajímalo by mně zda je také "bílé slunce " trestné nebo se na to nebere ohled ...Super report, příští ročník vyrazím snad už také, a k tomu černému slunci dodám že symbolů které v počátcích zrodu celé Hitlerovy sebranky bylo nespočet víc a né jen germánských ale také i ty pentagramy a jiná okultní symbolika která se v ariosofii pěstovala, zajímalo by mně zda je také "bílé slunce " trestné nebo se na to nebere ohled ...

14 Miky Miky | E-mail | Web | 26. září 2012 v 20:07 | Reagovat

[11]: Lomikel určitě existuje a s panem Mnohojmenným nemá nic společného, ale který z těch posluchačů to byl opravdu nevím.

15 Miky Miky | E-mail | Web | 26. září 2012 v 20:08 | Reagovat

[13]: Ruisi, pro tebe platí to samé co pro Satju. Pokud Frostík příště pojede, určitě tě rád vezme. :-)

16 Miky Miky | E-mail | Web | 26. září 2012 v 20:11 | Reagovat

[10]: Catalessi, líp by mohl o akci určitě ještě poreferovat Myslič (a možná poreferuje), ten byl přítomen od začátku až do konce. :-)

17 Myslič Myslič | 26. září 2012 v 20:25 | Reagovat

[13]:"Černé slunce" je pojem, který nacisté vůbec nepoužívali. A ani to na té Himmlerově podlaze není černě, ale zeleně. Nacisté to mimo tohoto vzoru na dlažbě vlastně nikdy nepoužili. Tenhle název používají někteří autoři až asi od devadesátých let. Na starověké keramice a dalších nálezech v árijském prostoru byly nalezeny různé varianty tohoto symbolu, s různým počtem paprsků. Podle všeho jde prostě o slunce, jako takové. Vrcholem demagogie je příručka pro Policii ČR, kde je "Černé slunce" popsáno jako zástupný symbol "naciufologie". Bozi vědí, co tím autoři myslí. :-D

18 Grím Grím | 26. září 2012 v 22:32 | Reagovat

Ano Satjo, zapomínají, že Mnohojmenný je
především jejich Pán a to on dobře ví. :-(

19 Frostík Frostík | 27. září 2012 v 6:12 | Reagovat

[18]:Nepochopil jsi něco špatně? Asi jsem tupoun, ale nechápu tvůj komentář. :-?

20 Miky Miky | E-mail | Web | 27. září 2012 v 6:57 | Reagovat

[19]: Já to taky nechápu, takže jsme tupouni asi oba.

21 lomikel lomikel | 27. září 2012 v 9:26 | Reagovat

[20]:

satan, imho mysli satana :)

sem ten vousatej, do zelena oblecenej so se furt na neco ptal :o)

22 Satja Das Satja Das | 27. září 2012 v 9:44 | Reagovat

[21]: Lomikeli omlouvám se, že jsem si myslel, že jsem si myslel, že jsi mnohojmenný. Tomu komentáři jsem také zpočátku nerozuměl. Ale asi je to narážka na to, že pohanství je dílem satana. Kdo je zase Grim? Znám seriál Grimm.

23 lomikel lomikel | 27. září 2012 v 10:37 | Reagovat

K tomu satanovi a satanistum

myslim ze celi koncept je ujety, satan i Buh (ten jeden) jsou jedno paradigma.

jsou neoddelitelni. stanisti se napojili na energii. je se ji snazim vyhybam v te i v te forme.

24 Catalessi Catalessi | 27. září 2012 v 13:24 | Reagovat

[10]:Tak to doufám, že se toho Myslič řádně zhostí :-). :-D

25 Satja Das Satja Das | 27. září 2012 v 14:33 | Reagovat

[23]: Já bych spíš řekl, že Architekt je čiré dobro. Kdežto zlo si vytváří člověk sám. Máme svobodnou vůli si vybrat mezi dobrem a zlem. Dobro chápu jako pojem duchovní a zlo jako pojem ateistický.

26 Myslič Myslič | 27. září 2012 v 16:03 | Reagovat

[24]:No, zkusím to, ale ....  nevim, nevim. Bylo to dost hektické :D

27 Miky Miky | E-mail | Web | 27. září 2012 v 21:43 | Reagovat

[22]: Grím, nebo též Grímni je jedno ze jmen, pod kterým vystupuje v mytologických příbězích Ódin. Tato přezdívka je tedy slovní hříčkou, komentujícího z kom.[18]: a může být narážkou na Ódina, nikoli na satana.
Komické ovšem je, že ten komentující (Grím) je ve skutečnosti dalším klonem našeho pana Mnohojmenného. :-?

28 Miky Miky | E-mail | Web | 27. září 2012 v 21:46 | Reagovat

[21]: Jeden vousáč z mé přednášky mi v paměti utkvěl, jestli jsi to byl ale ty, to nevím. Příště už si opravdu musíme tu ruku podat. :-)

29 Miky Miky | E-mail | Web | 27. září 2012 v 21:53 | Reagovat

[25]: Tady musím sohlasit s Lomikelem. Čiré dobro (Bůh) a čiré zlo (Satan) to je dost ujetý koncept ve kterém nejedu.

30 Fishman Fishman | 28. září 2012 v 13:40 | Reagovat

Ahoj, píšu sem poprvé. Tyto stránky pročítám asi pul roku a jsou mi velkou inspirací. Také proto jsem se dozvěděl o Mystice. Miky super přednáška. Myslíč mě taky pobavil. Zajímaly mě hlavně runy  tak jsem kromě těchto přednášek většinou chyběl. Píšu to proto že jedna z posledních př se run týkala. Vedl to Xaltotun a ja jsem dost introvert tak polil mě pot když chtěl aby jsme společně cvičili runy a zpívali jejich názvy. Měl velké plátno s runovym kruhem a č.sluncem uprostred kde stal on a my okolo.Cvičila se runa hagal asi 5x na potřetí to zacala byt dost sila a zážitek.  Sory za sloh

31 Miky Miky | E-mail | Web | 28. září 2012 v 15:57 | Reagovat

[30]: Fishmane, díky za tvoji krátkou reportáž. Kdybych mohl, určitě bych se té runové přednášky také zúčastnil. :-)

32 Catalessi Catalessi | 28. září 2012 v 17:41 | Reagovat

[30]:Introvert? No ještě že vás nenutil dělat runové postury složené z více lidí, kteří se vzájemně musí dotýkat. Mohlo být hůř... ;-)

33 Pavel Pavel | 28. září 2012 v 21:33 | Reagovat

Píšeš, Miky o šamanském bubnu, Juana Brauna, že ses divil, že ho půjčuje do rukou jiným lidem. Když má někdo možnost do nějaké věci vložit ochrannou energii, tak to není problém. Když ne, je lepší asi nepůjčovat.
Pak píšeš o Nornách. V Čechách jsou to tři sudičky a u Tuatha de Danann mají jména: Erin, Banba a Fódla.
A k výroku Mysliče o runě Valknut přidám:" Ano, devět světů, a nebo také Šel jsem na ryby a nebo také jak z devítky udělat šestku" :-D  [:tired:]  O_O

34 Miky Miky | E-mail | Web | 29. září 2012 v 7:31 | Reagovat

[33]: Jde o to, že ty předměty slouží k nějakému konkrétnímu účelu a nemělo by s nimi být zacházeno bez úcty. Já bych svůj buben, chřestidlo, athame apod. třeba svým dětem na hraní nepůjčil. Zvláště u toho bubnu mě to překvapilo. Juan říkal, že ho dostal darem od nějakého afrického šamana a že ho používá k přivolávání duchů. Mnoho šamanů považuje takové bubny za živé, krmí je apod. V některých kulturách je šaman se svým bubnem natolik svázán, že když zemře, pozůstalí buben proříznou a položí mu ho na hrob. Juanovo : "Kdo chce, pojďte si zkusit zabubnovat." mě opravdu hodně překvapilo.

35 Pavel Pavel | 29. září 2012 v 8:50 | Reagovat

[34]:Ano rozumím ti.
V podstatě se to říci tak, že všichni mají pravdu. Tedy podle možností a úrovně, na které jsou. :-)

36 Satja Satja | 29. září 2012 v 13:58 | Reagovat

[29]: Miky dovolím si nesouhlasit. Člověk je spojen s hmotou, i když má v sobě duchovní jiskru, která hmotu oživuje. Když se ale člověk dotkne boha, nebo stvořitele, pocítí okamžitě povznesení, osovobození nad tuto hmotnou exitenci a stane se duchovní bytností. Jinak souhlasím, že Grim je asi také klon. V případě Lomikela tomu asi tak nebude.

37 Miky Miky | E-mail | Web | 29. září 2012 v 14:20 | Reagovat

[35]: Tady nejde o to, kdo má pravdu. Já se s Juanem nepřu, ten určitě věděl co dělá. :-)

38 Miky Miky | E-mail | Web | 29. září 2012 v 14:23 | Reagovat

[36]: Satjo, tohle je stará písnička. Duch proti hmotě, dobro proti zlu... V tomhle se patrně nikdy neshodneme. :-)

39 lomikel lomikel | 30. září 2012 v 7:04 | Reagovat

[30]: runove cviceni

je to zalozene na tomhle
http://frabato.cz/viewtopic.php?f=20&t=371

dalsi odkazy pri hledani " bardon runy"

jedna vec je ze Bardon urite vedel.
Druha vec je ze sada tech run je ponekud novejsi a lehce provarena.

cviceni zpocivalo v prodychani, mantrovani ( hlubsi, vyssi; jen samotne s dalsi hlaskou) a mantrovani s otacenim doprava na miste. postup run byl tusim - hagelaz, naudis, manaz (podle pozice, v tehke sestave se jmenuje jinak) isa, teivas, aldis ( zase se jmenuje jinak), gebo (pet jine jmeno). postupne se realizoval hagelas dle futhorku * , zakladni matrice ? sveta.

vytvarel se vir energi, cviceni v skupine to nepochybne mocnilo. citil jsem se uvolnen a energetizovane.

pro me velmi zajimave spojeni runoveho cviceni ( zvuk, vizualizace, pozice) s pohybem.

trosku jsme se tim zabyval a radi s Bohy a PRO MNE si cviceni upravil

nejprve vytvorim misto kruovyhm polozenim
24 run me sady s vokalizaci a vizualizaci a pouzitim runovych pozic (konotaci) vis vyse, a krapet jinym zamerenim celeho cviceni ( prunik mne a run, sloup spojeni se 9 svety, ochranou je mi Odin a Freya).
PRO MNE je to dostatecne odstineni.

40 lomikel lomikel | 30. září 2012 v 7:15 | Reagovat

jeste k runam,
resil jsem takovy problem.

jak zkloubit 24 runovy futark s
  Anglo-Saxon Futhorc  Ravena Kaldery
http://www.northernshamanism.org/shamanic-techniques/runes/the-futhorc-runes.html

24 ma propracovane, a v sobe ucelene, vyznamy a uziti (zvlaste pro divinaci), nezdalo se mi vhodne tam ASF jen tak prihodit, na druhou stranu jsem o ASF nectel prijit. Je tam spusta energie a je tam presah za 24ku.

No final je ze mam ve svem vacku 24 run a jeste jeden mensi vacek s 9 runamy ASF. to PRO MNE to zcela vystihuje situaci - vacek universum, obsahuje vse, pohledy ze vnitr (vacku) se ruzni.

hezky den

41 Catalessi Catalessi | 30. září 2012 v 9:29 | Reagovat

[39]: Ad. galdr a runové postury, tak jsou mnohé metody jak cvičit - na youtubu např. je chlapík, který dělá runové postury na bázi tai-či, že přechazí plynule z jedné runy do druhé. Něco podobného, co popisuješ, děláme v Runové gildě v rámci sebeiniciace  galdrem a otevření devíti světů. Jenže to jsou cvičení, která mají člověka doslova impregnovat, magický výcvik, a to se nestane během jednoho odcvičení, ať už jsou pocity jakékoliv. Lidé, které osobně považuju za machry a mistry (a to se zabývám runami 25 let, takže mě hned tak někdo nesebere) základ odcvičili během roku a něco. Já osobně jsem se dostala do jedné třetiny a to díky tomu, že se mi věnoval Flowers.
[40]: S ASF dobře pracuje Ian Fries ve svém Helrunaru.

Já osobně si myslím, že dnešní postmoderní přístup, kdy je celá řada metod a člověk jich chce používat víc, spočívá na tom hledat nové cesty, více variabilnější. V poslední době se mi zadařilo používat hypnagogické postupy dle A.O.Sparea, kdy člověk využije fáze usínání a nechá si podvědomím promítnout nějakou runu nebo jiný obraz, a ten si zapamatuje (nebo se probudí a nakreslí) a následně se jimi může zabývat podle více či méně tradičních výkladů. Ale pytlíčky s runama nebo kartičky mám taky, samozřejmě ;-) .

42 lomikel lomikel | 30. září 2012 v 14:03 | Reagovat

[41]:
Runova gilda, mate web ?

No ja se nechlubil ze jsem zvladl cviceni za 20 min :). reaguju na post 30.

energii cviceni jsme si, neskrome :), jisty. jak pisu , bylo to skupinove a lektor uz to nejaky patek cvicil.

imho moc nedam na cviceni ktery je treba cvici 25 let aby neco (vetsinou vejm energeticke kvality a kvanity, kontakt s jinym vedomim, prolinani), zivot je kratky, cas delim mezi rodinu, praci a to co me udrzuje v chodu. takze zkousim a vybiram, a jdu tam kde je citi sila.

tady byla, zbyla je urita vystraha, nesedi mi nemecky (nemecky <> germansky) pristup z prelomu stoleni, teosofie, jmena bohu napsana v kruhu atd.

---
Helrunar, myslis tohlle ?

http://www.sailtrain.co.uk/scifi/zimmer-56-1869928903

-----
Spare, spanek - jojo lektor [30]: doporucoval cvicit pred spanim.

Btw. beres runy jako postmoderni mag, takze jedes na sebe a svou energii, oladani, vule, (sebe)sigilizace atd. ? Me to takhle nesedi, clovek kolikrat s bydou ovladne sverace :), tazke pratelsky vztah z duchy a bohy mi pripada lepsi.

----

pytlicek - no ono ta byla takova napul metafora, pytlicek v pytlicku vjadruje jak jsem si to poskladal v hlave.

43 Catalessi Catalessi | 30. září 2012 v 15:05 | Reagovat

[42]: Pokud to bylo pochopeno tak, že jako s 25-ti lety machruji, tak to vůbec ne. Spíše hledám shodné zkušenosti, na kterých lze stavět porozumnění. Otevírání bran Ygdrassillu není na 25 let, to bylo špatně pochopeno, 25 let se táhne má vědomá runová gnóze :-). Otevírání bran vyžaduje čas, vědomou práci, vedení galdrsbóku, kde si člověk kontroluje své postupy a vytrvalost v praxi atd.
RG web má, nicméně diskuse je věc neveřejná a pro nečleny nepřístupná. Není to žádný internetový řád a jeho ospravedlněním je vykonávaná osobní praxe.

Helrunar - Ian Fries - ano, přesně tato kniha. Mne osobně hodně v jistou dobu inspirovala.

Ad. postmoderní přístup - přijde mi, že je potřeba hledat cesty, jak umožnit starým praktikám vstoupit do současného světa, aby se současně nestaly uniformními historickými praktikami, ale živou realitou. Jelikož i já mám rodinu, přátele, syna, práci co mne živí, druhou práci co mne baví, studium, také musím využívat čas efektivně. Dříve jsem bohy do své runové práce moc nebrala a pojímala to více esotericky a v tom duchu, že právě prací s runami realizuji svůj Ódhinský potenciál v sobě, nicméně za posledních pár let se můj postoj posunul směrem k Ásatrú, ačkoliv se tak úplně nevnímám, tedy ve smyslu fundamentalistrického Ásatrúera. Ad. sigila, tak vlastně sigilická runová magie je původní islandská praxe, starší než Spare a kdokoliv z chasmágů, např. zde: http://www.galdrasyning.is/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=5&id=18&Itemid=60
PS: na krvavé mlíko a jak zlomit koni nohu jsou favoriti (ironie) :-D

44 Miky Miky | E-mail | Web | 1. října 2012 v 7:28 | Reagovat

Tak v porovnání s Catalessi jsem runový nováček. Hlouběji se runami zabývám teprve 3 roky. :-) Pracuji s nimi vlastně na bázi jednoduché sigilické magie a občas si zavěštím metáním kamenů na plátýnko. Můj přístup je takový dřevní, šamansko-čarodějnický, do vysoké magie se moc nepouštím, ale zajímají mě veškeré typy práce s runami a rád se kdykoli poučím, mám-li příležitost.

45 Catalessi Catalessi | 1. října 2012 v 7:45 | Reagovat

[44]: Miky, ty máš zase výtvarný talent, který já nemám :-) a mnohem delší "pohanskou" praxi, narozdíl od té mé magické. Vzhledem k tomu, že Ti tady zapleveluju diskusi a to já nerada a omlouvám se za to, a vzhledem k dalším skutečnostem přemýšlím, že bychom časem mohli vytvořit nějakou diskusi o runách a o pracovních či obřadních způsobech práce s nimi.

46 lomikel lomikel | 1. října 2012 v 10:07 | Reagovat

[43]:
v pohode, tak jsme to nebral, spise me napadlo ze by si nekdo mohl myslet jak moc velky jsem odbornik kdyz jsem ochoten popsat sve uvahy a postupy ;).

dekuji za komentare, pisu sem hlavne kvuli zpetne vazbe.

47 Miky Miky | E-mail | Web | 1. října 2012 v 11:19 | Reagovat

[45]: Já myslím, že nic nezapleveluješ, jsou to přece komentáře k jedné části programu na Mystice. Speciální diskusní web o runách v češtině by ale nebyl vůbec špatný. :-)

48 Xaltotun Xaltotun | 28. října 2012 v 16:05 | Reagovat

Vážení,

V pátek 2. listopadu od 18 hod se bude konat druhé setkání znovuobnoveného Volného sdružení pracovníků okultních. Protože se stále pracuje na optimálním místě, tentokrát se na pozvání našich amerických okultních příznivců bude setkání konat v Alchymistické vinárně a kavárně Kellyxír v Domě U osla v kolébce na Jánském vršku 8 (nad Malostranským náměstím na Praze 1), kde sídlí i Muzeum alchymistů a mágů staré Prahy. Máme zde rezervován privátní salónek - takže kdo přijdete, nechte se do něj zavést.

Volné sdružení badatelů okultních existovalo na začátku dvacátých let 20. století a zaměřovalo se především na studium hermetických věd. Postupem času se z neformálních setkávání jedinců v něm vytvořila prvorepubliková společnost Universalia. Její předválečná a válečná činnost je považována dodnes za vrchol bádání v tomto směru u nás. Mnozí to považují za vrchol nepřekonatelný, já a někteří další (často s více než 15 letou praxí v hermetických vědách z různých hermetických řádů a skupin i nezávislí badatelé) jsme se shodli, že se dá dojít dál - na činnosti předků vystavět další stupně. Po vzoru skupin z 1. Československé republiky, kdy se na různých místech v kavárnách a restauracích Prahy pravidelně každý měsíc setkávali alchymisté, mystikové, hermetici, zvolili jsme znovu tuto koncepci, nespokojeni s průběhem většinou anonymních a mnohdy zbytečně útočných diskusí na netu.

Na tomto druhém setkání budou lazeny detaily témat pro úvodní přednášky dalších schůzek, kterou vždy přednese jeden z organizátorů. Protože se toto na první schůzce rozdělit nestihlo, bude přednesena krátká (cca 10 min) přednáška na téma: "Odkaz mágů Atlantidy hermetikům Zemí koruny České a Slovenska". Úvodní přednášky slouží především k zaměření určitého tématu, které však není pro večer povinné. Minule se podařilo dohodnout a postupně dát dohromady modlitbu na egregora skupiny s vazbou na naší zemi, prožívající jednu z nejhlubších fází úpadku v naší tisícileté historii. Budou uvedeny detaily a možná už stihneme i ukázku i spoužitím pozic rukou-muder a znamení.

Je evidentní, že cíle Kefera a universalistů - vybudovat zasvěcovací a mocenské středisko světového významu, nebyly naplněny. Naopak byla prakticky rozdrcena činnost skupin v tomto směru. Jsou zváni zájemci z jakýchkoliv oblastí nejen esoterních věd, ale i jim blízkých tzv. "konspiračních teorií" a podobných hnutí. Cílem je mimo jiné pracovat na systému, který dá občanům naší země daleko více síly do života a schopnosti měnit vše k obrazu svému. Člověk má především žít obrazem ráje svými zájmy a ne v potu tváře ztrácet spoustu energie v soudobém otroctví fyzickém a duševním. Diskuse příznivců mají být vedeny o většině závažných paradigmat naší doby a vhodnosti jejich případné změny, pokud už přestaly sloužit spokojenosti jejich adresátů.

Setkávání budou probíhat vždy 1. pátek v měsíci od 18. hod. Zatím to vypadá na podnik Kellyxír, popsaný výše. Neznámí příznivci, kteří jsou zváni z kterékoliv části Zemí koruny České a Slovenska - pokud budou zrovna v Praze, jsou zváni do privátního salónku.

Pokud máte známé, kteří chtějí také rozšířit své poznání a setkat se s lidmi s dlouholetou zkušeností v těchto oblastech, informujte je.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama