NOVINKY :
.
Kontaktní e-mail : mikyhorozumy@seznam.cz
Dopředu ovšem upozorňuji, že NEPOSKYTUJI MAGICKÉ SLUŽBY, ANI PORADENSTVÍ A NEBUDU NA PODOBNÉ ŽÁDOSTI REAGOVAT. Děkuji za pochopení - Miky. Usmívající se

MALÁ ÚVAHA NAD BOHY A BOHYNĚMI

3. prosince 2012 v 22:59 | Miky |  ZAMYŠLENÍ
Temná místnost je osvětlena pouze slabým světlem pronikajícím dovnitř oknem z několika pouličních lamp a jedinou svící, která hoří na oltáři. Ve vzduchu je cítit vůně několika bylin, které se pálí v hliněné nádobě na žhavém uhlíku. Beru do ruky chřestidlo, přivírám oči a začínám rytmickým pohybem zápěstí vyluzovat zvuk, který mě pomalu unáší jinam… Brzy se ocitám u mohutného dubu, rostoucího na malé pasece na vrcholu zalesněného kopce. Byl jsem tu už mnohokrát. To místo je stále stejné a přitom pokaždé jiné. Nikdy předem nevím jestli bude u dubu ráno, poledne nebo noc, jestli bude mít korunu plnou listí, rašících pupenů, nebo jen holé větve. Hodiny i roční období zde plynou docela jinak než v našem běžném světě. Tentokrát je tu podvečer a podle listí na stromě a rostlin v trávě bych tipoval, že probíhá pozdní léto. Obcházím kmen dubu zleva, abych měl lepší výhled k lesu a doufám, že se Njörda objeví. Při svých prvních cestách jsem ji musel většinou nějakou dobu hledat a volat, nyní tu bývá většinou už dříve než já a vypadá to, že o mém příchodu ví předem a čeká na mne. Už vidím, že je to tak i tentokrát. Njörda stojí v trávě, zhruba napůl cesty mezi dubem a lesem. Tentokrát je bez pláště, pouze v šedých splývavých šatech a jako vždy má obličej skrytý za závojem. Popojdu k ní blíž a zdravím ji lehkou úklonou hlavy. Potom jí sdělím důvod své dnešní návštěvy. Mám otázku, která mě už nějakou dobu trápí a doufám, že by mi na ni Bohyně mohla dát odpověď. Njörda mě vyslechne, pak se otočí a kráčí k lesu, pokynem hlavy mi naznačí abych ji následoval…

S bohyní Nerthus jsem se setkal poprvé na podzim v roce 2011 během svého Mabonového rituálu. Během několika následujících šamanských cest jsem s ní navázal vztah, který trvá dodnes. Bývá ke mně neobyčejně laskavá a trpělivě odpovídá na mé otázky, někdy slovy, jindy tím, že mě někam zavede a něco mi ukáže. Náš vztah je přátelský, ale uvědomuji si zároveň, že Njörda není, jak se říká "Hej, nebo počkej" , ale Bohyně s velkou mocí a autoritou. Jednou jsem se jí ptal, jestli mám důvod bát se Boha Wótana a ona mi řekla : "Máš důvod bát se i mě."
Každý praktikující pohan už se jistě někdy zamyslel nad tím, co jsou ti naši Bohové vlastně zač. Jaká je jejich podstata? A jaké jsou jejich motivy pro spolupráci s námi? A napadají nás i další otázky. V diskuzích pod několika mými nedávnými články, jsme například filosofovali nad tím, jestli jsou bohové se stejnými atributy a vlastnostmi, ale pocházející z rozdílných panteonů, jednou a toutéž bytostí, nebo jestli tu máme několik různých Hromovládců, několik měsíčních Bohyní a Bohů apod. Ať už dojdeme ve svých úvahách k čemukoli, můžeme si být jisti tím, že naše pochopení těchto věcí bude vždycky omezené a nepřesné a pravděpodobně také velmi zabarvené tím, co jsme se kde dočetli a jakou duchovní historii máme za sebou. Střežme se toho, kázat ostatním nějaké univerzálně platné duchovní Pravdy. Zážitky z našich šamanských cest, vizí, snů a meditací jsou jistě autentické a reálné, jejich interpretace je ovšem často složitá. Bytosti, které k nám promlouvají, zřejmě využívají naší osobní vnitřní symboliku a přijímají takovou podobu, která je pro nás nejsnáze uchopitelná. Setkání s jednou a tou samou Silou, mohou proto různí lidé interpretovat různě. Lomikel v jednom komentáři řekl, že podle jeho názoru tu Bohové a Bohyně nebyli vždy. Vždy tu prý byly a jsou Síly a z nich se Bozi a Bohyně rodí, za účasti nás lidi. A tak nějak to asi bude. Dobře to koresponduje s názorem chaos-mága Patricka Dunna, který říká Bohové mají sice svojí vlastní nezávislou existenci, ale naše uctívání jim poskytuje podobu a strukturu. Z mého pohledu je tu tedy například pouze jediná Síla hromů a blesků a ta přijímá takovou podobu, jaká je jí v té, které oblasti a těmi, kterými lidmi připisována. To je ovšem opravdu pouze můj osobní pohled na věc, který nechci nikomu vnucovat.
Nevíme přesně co jsou Duchové, Bohové a Bytosti vlastně zač a nevíme ani, jaký užitek mají ze spolupráce s námi. Možná nás mají rádi a to, že k nim obracíme svoji pozornost je těší a možná sledují své vlastní cíle, které nám zůstávají skryté. Vztah mezi pohanem a jeho Bohy by měl být ale každopádně výhodný oboustranně. Nejsme tu proto, abychom byli otroky bohů. Diana L.Paxová ve své knize Základní kniha germánského pohanství uvádí, že staré severské ságy mluví o vyznavačích Bohů jako o jejich přátelích. Např. Thórolf z Eyrbyggjasagy byl nazýván "Thórovým blízkým přítelem" a Thórgrim z Gisliho ságy, byl zase označen za "Freyova přítele". Paxová dále říká, že stejně jako všechny ostatní vztahy, vyžaduje i přátelství s Bohy vzájemný respekt a pozornost. Při práci s Bohy je důležité zachovat si vlastní vůli a vlastní rozum. Jednejme s nimi s úctou, nesnažme se jimi manipulovat, ani nenechme je, aby manipulovali s námi. Bohové, po nás mohou chtít lecjaké zvláštní věci, ale pokud vyžadují naší bezmeznou poslušnost, jsou mi krajně podezřelí. Nejpodezřelejší je mi ten takzvaně "žárlivě milující Bůh" ze Starého Zákona, který vyžadoval po svých stoupencích veškerou čest, moc i slávu a posílal je vyvražďovat okolní národy, které ho neuctívali. Tenhle Bůh na mě vážně nepůsobí jako vznešený Stvořitel všehomíra, který je nad věcí, ale spíše jako zakomplexovaný sadistický parchant a takový malý Hitler mezi Bohy. Prosím dobré křesťany (možná se nějaký takový mezi čtenáři najde), aby se na mne za to nezlobili. Takový je prostě můj dojem. Ostatně křesťané také rádi našim bohům nadávají do démonů a ďáblů, takže si snad tohle rejpnutí můžu na oplátku dovolit.
Na závěr přidávám pro pobavení krátký animovaný film Sága o Biornovi, na který mě před nedávnem upozornil Fíba. Film je o starém vikingovi, který tak dlouho usiluje o hrdinskou smrt v boji, aby se dostal do Valhaly, až se nakonec dostane do křesťanského nebe.Usmívající se



 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (128)
Zobrazit starší komentáře

101 lomikel lomikel | 15. prosince 2012 v 14:46 | Reagovat

dik!

nasel jsme puvodne tuhle knihu a asi jsem se nesplatl :), stranky jsou pekne.

http://www.databazeknih.cz/knihy/saturn-novy-pohled-na-stareho-dabla-55768

102 lomikel lomikel | 15. prosince 2012 v 15:35 | Reagovat

neco jsem od "Vas" uz asi cetl:

http://www.amazon.com/Aegishjalmur-Dragon-Runes-Michael-Kelly/dp/1456513850/ref=la_B0045FHLZI_1_1?ie=UTF8&qid=1355581596&sr=1-1

A curriculum of runic study which uses the myth of Sigurd the Volsung to awaken the powers of the Northern Dragon within the psyche of the student. Uses the same highly effective and transfromative pattern of Draconian Initiation first developed in the author's previous book 'Apophis', here adapted exclusively to runic lore.

Apophis je jeho dalsi kniha

practical handbook of Draconian Left-Hand Path Initiation. The Primordial Serpent lurks in the deepest, darkest roots of human consciousness. Each of its seven heads embodies a power which may be awakened within the psyche. 'Apophis' outlines the transformative process whereby the human Initiate becomes something much more than human. It provides the weapons necessary to win the war of consciousness against conformity. It openly teaches the means of immortalising the Self.

ta prvni je docela zajimava pro praci s runama, posledni post

http://moje-kniha-stinu.blog.cz/1205/aegishjalmur-helma-desu

i kdyz imho si autor krapet honi triko co se svych pokroku tyce.

103 lomikel lomikel | 15. prosince 2012 v 15:37 | Reagovat

souvysi saturnska gnose s astrologii? dik

104 Catalessi Catalessi | 15. prosince 2012 v 18:38 | Reagovat

Děkuju, CT jsou už mrtvý projekt, ale možná někdy znovu ožije... Saturnská gnóze - je to spíš o práci s archetypem, takže astrologický Saturn je někde trochu jinde než náboženský nebo okultní. Ale pokud to někdo vnímá takto, není problém. Ale spíše jsme se setkávali s takovými reakcemi, kdy 29-letý muž naříkal, že za rok dle horoskopu nastoupí do jeho života Saturn a co on si jenom počne. Tak takový přístup nám přišel značně nesaturnský :-D . Stejně tak jsme se Sat identifikovali Ódhinovu temnější stránku, která nám příliš nevadila.
Doufám, že nevadí, že probíráme něco trochu jiného, co souvisí jenom volně s původním článkem. Kdyby jo, tak můj nick má stejnojmenný mail na seznamu.

105 lomikel lomikel | 15. prosince 2012 v 19:31 | Reagovat

snad ne :), i kdyz si myslim ze to s tematem v podstate souvysi.

Pokud tedy jeste mohu :), rad bych si ujasnil deleni na saturnske, jupitersske, neptunovske a jine entity. To mi prijde zajimave - neco jako rastr pro jiny zpusob trideni Bytosti nez ted pouzivam.

Neni nejaka knizka, bez omacky, o tehle archetypech ? Omackou myslim, v tomhle kontextu, vse co jde nad popis archetypu ( snazim se mijet v praxy jak Jahveho, Krista tak i Satana a spol, Yog-Sothoth etc..:)

mam trebas
http://www.tarzan.cz/astrologie-magie-horoskopy-tajemstvi-zahady/21079_-_raven-kaldera_-_myty-a-astrologie/

ale chyby mi tam ten zakladni popis typologie

---
K te astrologii, mysle jsem ze to z ni vychazi - sfery atd., dale pak jak jsi prisla k tomu ze budes pracovat zrovna se saturnskym archetypem, opet jsem myslel (fuj, fuj:) ze skrze horoskop ?

diky

106 Miky Miky | E-mail | Web | 15. prosince 2012 v 21:02 | Reagovat

[104]: Catalessi, to že se tu probírá Saturn vůbec nevadí, alespoň se tu něco děje. ;-) Nemám teď na blogování moc času, když nějaký čas je, snažím se ho zase trochu věnovat Runám.

107 lomikel lomikel | 15. prosince 2012 v 23:19 | Reagovat

z astrologicko-psychologickeho konce,
clanek doporucuji, je delsi ale stoji za to.

http://timah.ic.cz/psy%20Grof.html
PSÝCHÉ A KOSMOS
Holotropní stavy, archetypální psychologie a transity v astrologii
Stanislav Grof, M.D.

..Astrologické myšlení ve svém jádru počítá s existencí archetypů, nebo-li prapůvodních principů, které  tvoří prazáklad struktury hmotného světa, jíž také prostupují a formují...

... že můj popis fenomenologie čtyř perinatálních matricí, jenž se zakládá na pozorováních, která jsem prováděl zcela nezávisle ještě řadu let předtím, než jsem vůbec o astrologii něco znal, se úžasně podobá popisu astrologických archetypů, který se přiřazuje čtyřem vnějším planetám sluneční soustavy....

....v holotropních stavech docházelo k prožitkové konfrontaci s těmito matricemi pravidelně v obdobích, kdy se konkrétní jedinec zrovna nacházel pod vlivem důležitých tranzitů odpovídajících planet....

108 lomikel lomikel | 15. prosince 2012 v 23:55 | Reagovat

Saturnismu na CT, nenasel jsem tam zakladni popis referncniho archetypu se kterym se pracuje ( a obevuje v konkretnich mytech, Bytostech), cilu pro praktikujiciho a metody/postoje.

co me udivilo:

* exaltovanost
* mixovani ze vsech mytu, je to gulas :)
* prekmit od boha k satanovi, vymezeni se skrze anti. setrvavani v krestanskem videni sveta, teosofie, jeden bez druheho nemuzou byt.

chapu li dobre saturnismus jako praci se stinnu strankou archetypu  v sobe a jedne z Bytostii se kterou jsme ve vztahu + odlozeni nekterych zabran, tak mi to prijde svazujici.

neber to prosim jako kritiku na Tebe :), jen se v tom snazim zorientovat.

109 Catalessi Catalessi | 16. prosince 2012 v 7:45 | Reagovat

Uff - je toho hodně k reakci. Na CT je především magická či okultní práce s entitou, pro kterou není podstatné, jestli se používá Set, Sat(an) nebo Ódhin. Proto ten komparativní rozptyl. Exaltovanost třeba najdeš v temné Ódhinově tváři, kdy je znám jako Bouřlivák. Temný saturnský mýtus hovoří o tomto bohovi také tak, že pojídá své děti, o tom např. výmluvně beze slov hovoří Goyův obraz. Nebo tady máme dance macabre, exaltované šílenství kultu mrtvých. Karnevalu vládne maska smrti. Vidíš, už zase používám komparaci, a to přesně k tomu, abych popsala, o co mi jde, jistého magického vědomí a poznání.

Také je potřeba vycházet z toho, že je tam naše práce v průběhu několika let a že se jednalo o osobní vize minimálně 3 lidí, pokud nepočítám inspiraci v literatuře jiných. Postupem času jsme si z toho každý rozpracovali svou část. V počátcích třeba v mých věcech byla značně patrná Theléma, také mne velmi ovlivňovalo absolvování enochiánských aethyrů. Dnes bych to již takto neděla a i já se snažím vyhnout Jahvemu. Ale na druhou stranu mohu říct, že jsem ráda, že jsem si tato období absolvovala, poněvadž i pseudožidovské a pseudokřesťanské praktiky v sobě zahrnují snahu opustit rámec, ze kterého vzešly.

110 Catalessi Catalessi | 16. prosince 2012 v 8:03 | Reagovat

Jinak planetární dělení je v praktické magii poměrně běžné, považuje se to za jakési sféry vlivů a působností - někteří autoři jsou blíže směšování s astrologií, jiní (jak mágové, tak astrologové) zase striktně odmítají. V klasickém rozdělení měly tyto planety své génie a své antigénie. Moderní magické práce udávají možnost chápat to jako popis nějaké zkušenosti (trochu odbočím, ale jak jsme se výše bavili o magickém výcviku, já sama jej chápu jako schopnost strukturovat mysl, aplikace sefirot, aethyrů, planet, klifot, run, devíti světů je pro mága významná v tom ohledu, že mu pomůže takový pracovní rámec vytvořit jako vzorec - a pak záleží na něm/ní, jestli vyvine něco vlastní modifikaci nebo to přeskupí úplně jinak). Magická práce se od mystické liší tím, že magie tyto stavy cíleně vyvolává a zaměřuje. Proto například lidé s magickou praxí v severském proudu spíše většinou upřednostňují galdr před seidrem - i když to není přesné, mám vysledováno, že seidr je brán jako hůře ovladatelná mystická cesta, podrobení se něčemu. Záměrné vyvolání vizí a techniky k tomu určené v současné magii však do jisté míry kopírují techniky seidru.

111 Catalessi Catalessi | 16. prosince 2012 v 8:16 | Reagovat

Goyův obraz: http://eeweems.com/goya/saturn_large.html

Ad. ještě míšení sata vs. saturn, jsme vycházeli z toho, že každá sféra má své génie a antigénie, což je klasické okultní pojetí, a že jenom znalost obojího vytváří komplet. Ale mnohem více nás vedlo pochopení toho, že zavržení staří bohové se stávají démony. Například v Goetii Astaroth, Beliál apod. Okultismus s tím takto dokáže pracovat, náboženství nikoliv.

112 lomikel lomikel | 16. prosince 2012 v 18:08 | Reagovat

aha!, na obrazku je Kronos

Saturn alebo Saturnus bol starorímsky boh roľníctva, úrody a času. V starovekom Grécku bol boh času Kronos, s ktorým bol Saturn neskôr stotožňovaný>

chudak Saturn k tomu prisel jako slepy k houslim :), vidi to tak i Raven Kaldera, on s nim nejspis i mluvil :)

nasel jsem ucelenejsi popis Saturna - Kronose.
http://www.neptunica.cz/chvaacutela-saturna.html

zhustene z jineho astorologickeho zdroje: Stařec, ochránce tradic, Strážce prahu, symbol zákonů času a prostoru, konečnosti a pomíjivosti všeho pozemského. Je to něco (či někdo), co (nebo koho) nelze obejít, co se nám stále vrací, co nás tlačí k tomu, abychom vyvinuli schopnost soustředění, plánování, časování. Pokud to odmítáme, pak se obyčejně točíme v bludném kruhu stereotypu a opakování stále stejných chyb.
Symbolizuje také obezřetnost, disciplínu, soustředěnost, hloubku nebo zatrpklost, opakování se a ustrnulost, koncentraci, redukce, omezení, úspory, zralost.

Lze tedy rici ze S-K v CT je besovska cast bytosti + upominka na konecnost existence a smrt ?

-----

jadro pudla imho je v tom ze ja chapu Bytosti jako jedinecne entity s historii vyvoje, ktere sdileji urcite aspekty sve identity ale nejsou zamenitelne. Pak me mate kdyz >se používá Set, Sat(an) nebo Ódhin. <.

Pro me se jedna o ruzne Bytosti se kterymi muzu a nemusim byt ve vztahu.

Derivovat jejich silu na podkladovy aspekt za ucelem pouziti v ritualu mi neprijde vhodne pro kultivaci toho vztahu ( muj nazor). Mel bych pudovy odpor ho michat s Satanem nebo Setem.

BTW. s fibou jsme tu meli diskusi na tema protoindoevropsky panteon a identita napr. Dia, Thora, Peruna, Taranise v Deuspiterovi, tohle mi pripada podobne zvrhle ( nic ve zlem :)

----

V krestanskem paradigma chapu potrebu nicitele radu pro zachovani urcite volnosti, ktera je ale imho pofiderni, v danem paradigmatu jedineho boha. La Vey je pro me stejne verici krestan jako svaty Augustin.

Hermetismus ma velky problem jak se vyporadat s vsemohoucim a vsevedoucim a zachovat Maga s jeho Vuli. Nemyslim ze se mu to prilis dari.

----

To za ma Odin besovsky apekt je evidentni. Mozna jeste lepe receno ma v sobe silu Jotuna ( primarni sily) a lstivost  civilizace. To se IMHO tyka skoro kazdeho Boha(ine), jsou nebezpecni i kdyz je bereme jen jako egregor, mozna tim vice protoze jsou jen prunikem nasich besuu.

Jak ho - saturnsky aspekt Odina, pokud to neni moc osobni dotaz, pouzivas v magii ?

Citis ten aspekt i v sobe ? Vnimas ho v astrologickem pojeji ?

---

Bohove jsou demoni, jde jen o uhel pohladu. Ty asi myslis to ze novejsi Bohove, nebo spise jejich uctivaci, tak ty stare oznacuji.

---

S nabozenstvim je problem, je to soci-kulturni lidsky vynalez pro praci s masami bez osobniho kontaktu s duchovnem ( az uz to duchovno je co chce). Problme na druhou je pak monoteisticke nabozenstvi.

Okultismus ma imho problem ten, jak uz jsem psal vyse ze je zcela zasazen do krestanskeho paradigmatu, tj. musi resit nabozenstvi a jedineho boha.

Me nejlepe vyhovuje paradigma samanisticko-animisticke.

113 Catalessi Catalessi | 16. prosince 2012 v 19:17 | Reagovat

Ano, Kronos je jedním z aspektů Saturna. Nevím, co povídá Kalderovi, když se mu zjevuje, ale např. autor známe knihy Planetary magic Rankin s tím problém nemá a já už vůbec ne.
Víš, neber si to osobně, ale objevuješ z našeho pohledu Ameriku. Já a mí přátelé se tím intenzivně zabýváme víc jak deset let a samozřejmě popisy Saturna, které uvádíš, jsou nám dávno známé - nic ve zlém. Adam Gregg to vyjadřuje na CT tak, že existuje Saturn a jsou blízké sféry. Tím je řečeno vše. Běsovská část není to hlavní, důležité je nalézt tam aspekt, který by člověku dokázal pomoct a o to v magii jde.
Navíc ani s tím římským Saturnem to není tak jednoduché, prodělal značný posun od pouhého rurálního božstva až po božstvo saturnálií, jak jej popisuje Macrobius. Vzhledem k tomu, že jej řekové nazývali Phainon=zářící, není ani problém ztotožnění s tím Luciferem, demiurgem.
Pokud ti dělá problém výraz okultismus, je možné jej překládat jako magie. Mnozí okultisté byli sami ke křesťanskému paradigmatu v opozici a riskovali své krky nebo svou pověst - prostě museli pracovat s těmi prostředky, které měli k dispozici a byli stejnými dětmi své doby, jako jsme my dnes. Myslím si, že v dnešní době to nelze neřešit, dokonce i pohané víc než co řeší právě monoteismus vs. polyteismus, jak jsem si všimla.
O běsovské části jsem mluvila v kontextu tom, že ti neseděla exaltovanost. Například tradiční němečtí Fraternitas Saturni byli příliš exaltovaní do té zrůdičkovské/vampírské podoby (Nosferatu), a to se nám zdálo nepraktické, proto jsme tento (sebe)destruktivní prvek nepřijali.
Ad. Ódhin a Saturn - nejde o vyvolání běsů, pokud už člověk dosáhl takového stádia, že už je zná. Já osobně znám své vlastní běsy, nejsou pro mne neznámé a ať chci nebo ne, musím s nimi nějakou cestou pracovat. Spíše se mi za důležité jeví, že saturnská magie je magií lidí, kteří již museli v životě udělat nějaké vážné rozhodnutí, nic pro děcka.
Animisticko-šamanské paradigma mně osobně nevadí, nicméně původní šamanismus nikdy nebyl samoúčelný - šaman byl sice značně nekonformní postavou, ale zcela socializovanou, tedy že tam nebyl v tom kmeni pro nic za nic - což se bohůmžel nedá říct o valné většině dnešních "šamánků" bez kmene - opět to není mířeno na Tebe, jenom jsem tak trochu naštvaná na lidi, kteří se za šamanství schovávají.
Já osobně ráda vystřídám víc paradigmat, přijde mi to praktické. Žijeme v době, kdy se světy prolínají, nebo existují paralelně vedle sebe, a tak můžeme pracovat s tím, co nám víc vyhovuje, nebo je prolínat nebo střídat. Někdo mezi těmito světy cestuje snáze, jiný hůř.
Co se týče Saturna, trochu teď nechápu, kam míříš - máš stejné možnosti jako my: můžeš jej invokovat a pracovat s ním, toužíš-li po tom. ;-)

114 Catalessi Catalessi | 16. prosince 2012 v 19:44 | Reagovat

Ještě ad. článek (kromě některých detailů velice slušně napsaný) - ta poslední věta mne však docela rozesmála. Saturn chrání lidi před sebou samými? Tak, jak jsem je poznala já, učí člověka odpovědnosti sama za sebe, žádné vodění za ručičku. V mých nejrannějších vizích mi saturnská entita řekla: "Ale ano, můžeš, jdi a udělej to. Ale následky si pak nes sama." Což je vlastnost samotné magie - člověk sice může dělat nějaké ochranné rituály a banishingy, ale pokud něco pokazí, musí se s tím vypořádat opět jenem on sám... Strážce prahu má dvě funkce, nejenom nevědomé držet v bezpečných vnitřních prostorách, ale také pustit ven do neznáma ty, kteří si to přejí. ;-)

115 lomikel lomikel | 16. prosince 2012 v 23:14 | Reagovat

mas pravdu ze objevuju co uz vite, zajima me to jako jeden z autentickych lokalnich ( v cr) proudu. dik moc za vysvetleni vaseho pristupu.

----

jinak R. Kaldera opravdu pise o archetypu saturnu jako o zemedelskem bozstvu a panu hnoje  - Myty a astrologie str. 237.
:)

116 Catalessi Catalessi | 17. prosince 2012 v 8:54 | Reagovat

Toho Kalderu mám objednaného a prostuduju, zrovna toto dílo jsem nečetla. Mám takovou všetečnou otázku, u astrologie tedy nevadí, že obdobně jako okultní vědy vězela po celá tisíciletí v rukou křesťanů? 8-)
Otázka byla jen rétorická, ve filmu "Maso a krev" hloupý křesťanský ranhojič odmítá provést arabskou léčbu dýmějového moru, poněvadž je "pohanská". Přičemž kapitánovi pustí po křesťansku žilou a ten se zachrání jen tím, že si léčbu aplikuje sám.

117 lomikel lomikel | 17. prosince 2012 v 10:55 | Reagovat

[116]:
:) na astologii si delam nazor teprve, tazke ted nemuzu rict jestli to nakonec
bude pro me nebo ne. Tohle zjistim pozdeji, az neco nactu, vyzkousim a pak to proberu s sprizenymi Bytostmi.

zatim se zda ze by bylo lze to uzit jako (sebe)analitycky nastroj zapadni provinience ve smyslu popsanem zde:
http://dokumenty.johannes.cz/UVOD%20DO%20ASTROLOGIE/uvod03.htm
http://dokumenty.johannes.cz/UVOD%20DO%20ASTROLOGIE/uvod04.htm

proto me zaujal ten saturn a pak jak jsem uz psal, zajimaji me puvodni ceska hnuti.

---

U Krestanstvi (verse husitska) a Hermetismu (pan Papus, pan Veseli, pan Bardon etc.) uz jsem si to kolecko udelal, a ztratil na tom dost casu a chuti. Neni to pro me, nebo lepe receno
neni to pro me ted, narodit se v jine dobe s jinimi informacnimi zdroji, tak bych na to koukal jinak.

S krestany nemam problem jako clovek s clovekem, ale nepovazuji tohle paradigma ( a ani z nej vyhazejici, to je o cem se ted asi bavime) za vhodne k implementaci do sveho HW. Je to rekneme spise metodicky problem, mam rad otevrene systemy a Velky duch ve sve neurcitosti :) mi staci pro vztazeni se k, rekneme, maximalnimu bozkemu principu.

S nabozenstvim, bez rozdilu, problem mam, protoze je to silova struktura k ojebavani lidi. Tady nevidim duvod si brat servitky :).

Co se tyce moru, je rozdil mezi konkretni technikou a prijetim systemu ( paradigma). Jinak z meho pohledu je islam a krestanstvi prast jako uhod, i kdyz ted je dynamictejsi ten islam a proto i nebezpecnejsi.

118 Miky Miky | E-mail | Web | 17. prosince 2012 v 11:36 | Reagovat

[117]: Lomikel : "S naboženstvím, bez rozdílů, problém mám, protože je to silová struktura k ojebávání lidí"

- Ano, jen bych doplnil "S institucionalizovaným náboženstvím". Jakmile totiž dáme své spiritualitě vnější formu (provedeme např.rituál), vytváříme tím také náboženství. Proto nemám averzi k náboženstvím, ale spíše k těm dogmatickým institucím, které se snaží náboženství ovládnout.

119 Catalessi Catalessi | 17. prosince 2012 v 12:30 | Reagovat

Co se týče náboženství institucionalizovaného, jsme zajedno. Nicméně to s tím oltářem co jsem nedávno vyčetla (kdo ho nemá a neklaní se aspoň jednou denně, není pohan) svědčí i o jistém dogmatismu stran pohanů (doteď mám potřebu se tím zabývat, nejsem čistě "oltářní typ", oltář si sestavuju dle potřeby). Magie existovala snad v rámci každého náboženství, ať už jako jeho komponenta nebo jako jeho protiklad. Tudíž lze považovat magii za univerzálnější.

Ad. okultismus (esoterika, magie), tak většina současných praktiků v několika zemích, co osobně znám, jsou vlastně ateisté (pár je skutečně křesťanů, ale také i hinduisti) a berou to jako výše načrtnuté techniky, obdobné těm lékařským. Např. v démonologii lze velice snadno odbourat JHVH, ať už se týče kruhu nebo zaklínání se jeho jménem. Ovšem stejně jako u chaosmagie, nezodpovězenou otázkou 21. století zůstává, zda lze vyučovat "učení" bez obsahu, nebo zda je učení sepjaté s obsahem, který má za úkol naučit (a stejně tak magie). Můj názor je, že část je nevyhnutelně sepjatá, a z toho zas jenom část jenom s daným a nezastupitelným tématem, a část je univerzální a přenositelná.

120 lomikel lomikel | 17. prosince 2012 v 13:22 | Reagovat

ale vetsina tech demonu nejak sovysi (nebo byli reshapovani do jhvh paradigamtu) a vlasne i celkkova koncepce nuceni demonu k nejake cinnosti, s vecmi kolem JHVH takze si nijak nepomuzu. spise naopak - vzdam se toho klacku.

Je obtizne rozlisit do jake miry jsou Bohove autenticni (sami o sobe) a do jake miry jsou spoluvytvareni spolecnenskym (pod)vedomim ( a tudis maji svou historii a meni se i ted) a dokresleni mym vlastnim podvedomim tak aby interakce byla co nejsnazssi . Z funkniho hlediska ( magie, ritualy) je to asi jedno, ale ma to urcite dopady na miru fantismu ktery jsem ochoten do toho vlozit.

V podstate cim dale mene verim, na co si nesahnu ( obrazne receno), to nechavam stranou. Takze ten ateismu, jak o nem pises, chapu takhle.

--
oltar vnimam jako ohnisko, prostredek k usnadneni propojeni se, mam jen velky kamen prirozene miskovity ktery jsme dostal od Peruna a Dubu.

vyrabim si i ruzne talismany s podobnym cilem, jen presneji cilene na konretni Bytost. V realu to ale sluzi spise vlozeni me energie a pod/vedome praci se sebou pri priprave. Kdyz je dobry den, staci jen zavrit oci a zavolat, tj. je to vice o me psychicke a fyzicke pohode nez o tom predmetu. Kdyz je mi blbe, a nejvic bych potreboval pracovat na sobe tak to jde tezko s i bez.

121 lomikel lomikel | 17. prosince 2012 v 13:26 | Reagovat

[118]:
ja ti nevim, kdyz provadim ritual tak se jen snazim dostat do kontaktu se silami a Bytostmi. Nejsem si jisty jestli bych to nazval nabozenstvim.

122 Catalessi Catalessi | 17. prosince 2012 v 14:22 | Reagovat

[120]:Aha - neznáme Crowleyho. Aleister Crowley se k tomu vyjádřil (tuším to bude v Magii bez slz nebo v Magii v teorii a praxi, ev. Liber IV), že démoni reagují nevraživě jako lidé, když jim někdo zazvoní o půl dvanácté v noci na zvonek. Čili je to hodně o tom přístupu, jak s nimi člověk (ze své celé mysli, nikoliv navenek) jedná, takovou odezvu dostává - nicméně jsou entity, které i tak mohou být plíživě či okamžitě nebezpečné.

123 Miky Miky | E-mail | Web | 17. prosince 2012 v 16:21 | Reagovat

[121]: Snaha lidí dostat se do kontaktu se Silami a Bytostmi. - To je z mého pohledu velmi přesná definice náboženství. :-)

124 Catalessi Catalessi | 17. prosince 2012 v 18:37 | Reagovat

[123]:Já bych spíš řekla, že náboženství je uctívání těchto sil, jinak by byla prostá evokace náboženstvím.

125 Miky Miky | E-mail | Web | 18. prosince 2012 v 7:02 | Reagovat

[124]: Jo, máš pravdu, asi to zas tak přesná definice není. Kontaktovat bytosti se dá určitě i nenábožensky. Můj pohled je ovlivněn tím, že moje vlastní praxe a kontaktování bytostí, ten punc náboženství nese (projevování úcty, přinášení obětí apod.) ;-)

126 lomikel lomikel | 18. prosince 2012 v 8:50 | Reagovat

rek bych ze ja sam vim nejlip co delam :-D

127 Miky Miky | E-mail | Web | 18. prosince 2012 v 9:04 | Reagovat

[126]: No, to doufej. ;-)  :-D

128 Jochánan Jochánan | 8. února 2013 v 20:31 | Reagovat

Děkuji za toto video, upřímně jsem se zasmál :-D. No snad nikoho nepohorším když řeknu že smích je nejrásnější a nejmocnější magie ze všech :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama