NOVINKY :
.
Kontaktní e-mail : mikyhorozumy@seznam.cz
Dopředu ovšem upozorňuji, že NEPOSKYTUJI MAGICKÉ SLUŽBY, ANI PORADENSTVÍ A NEBUDU NA PODOBNÉ ŽÁDOSTI REAGOVAT. Děkuji za pochopení - Miky. Usmívající se

OBŘADNÍ MÍSTA SOUČASNÝCH POHANŮ - 17.DÍL

25. července 2013 v 18:56 | Miky |  POSVÁTNÁ MÍSTA
SVANTOVÍTOVO OBĚTIŠTĚ





Po velmi dlouhé pauze tu máme nové, v pořadí už sedmnácté, pokračování seriálu o obřadních místech současných pohanů. Fotografie svého obětiště mi tentokrát poslal rodnověrec Tomy z Vysočiny. Tomy má své posvátné místo přímo u svého domu na zahradě. Podobně to má například také Elen, Rushwolf, nebo třeba Liliana. Zbudovat si obětiště na vlastní zahradě je velice praktické a vůbec se nedivím těm, kdo to tak mají. My panelákoví lidé jsme holt odkázáni pouze na domácí oltáře a na posvátná místa pod širým nebem musíme putovat většinou daleko od domu.
Ale zpátky k Tomymu. Ústředním bodem jeho obětiště je 70 cm vysoká pískovcová socha čtyřhlavého boha Svantovíta, kterou si Tomy sám vytesal. Každá ze čtyř Svantovítových tváří hledí svýma očima z polodrahokamů na jednu ze čtyř světových stran. Na západ se Svantovít dívá očima z temně rudého obsidiánu. Na sever hledí oči ze serpentitu. Na jih zelenavé oči z malachitu a na východ oči tyrkysové. Na všech čtyřech hlavách je položeno krevelové srdce, které při doteku vaší levé ruky čte vaše myšlenky a přání.










U paty Svantovíta jsou stále položeny symboly Slunce a koně, jeho posvátného zvířete. Koně jsou zde dva, jeden černý a druhý bílý, Slunce leží mezi nimi. Bílé oblázky ležící u poháru s vodou, který symbolizuje sepětí s Matkou Zemí Mokošou (mokrou, vlhkou bohyní) jsou nasbírány na Moravském poli, které bylo zalito českou krví.




Kousek od místa Tomy vysadil dub a břízu. Dub připomíná božské bratry včetně Peruna, bříza je stromem Vesny - Lady (sestry). Opodál je ještě posvátné jezírko, které je střídavě napájené vodou z nebes od Daždboga a střídavě z podzemí ze studny, tedy z podsvětí sídla Radiegosta, Radegasta, Radhoště...vládce hor a podzemí. Je to symbolické sepětí krve života bohů "vody". Socha stojí na vyvýšenině, ač nepatrné v rámci možností, ale je v tom symbolika...vítr a vánek - děti Striboga stejně jako počasí a nečas, děti Pogody jsou takto se Svantovítem ve větším kontaktu. Jezírko slouží i k jarnímu očistnému rituálu kupaly bohyně Vesny a Jarovíta. Kromě toho je domovem pro spoustu obojživelníků.










 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Myslič Myslič | Web | 25. července 2013 v 21:12 | Reagovat

Moc pěkný idol. A  ty kamínky  z Moravského pole, to potěší srdce vlastencovo :-)

2 Frostík Frostík | 25. července 2013 v 21:12 | Reagovat

Skvělé a praktické. To jezírko závidím. V řece pod kruhem na Rašovce, je na jaře voda krutě ledová. Teď se to dá i vydržet.

3 Tomy Tomy | E-mail | 25. července 2013 v 21:22 | Reagovat

:-D ....chvala vám...

4 Pavel Pavel | 25. července 2013 v 21:25 | Reagovat

Sesbírat něco na bojišti sebou nese velikou možnost, přinést si sebou domů nějaké negace. V případě čtyř bílých oblázků z Moravského pole tomu tak není! Až jsem se podivil... Takže: dobrá práce, Tomy! :-)

5 Elen Elen | E-mail | 25. července 2013 v 21:51 | Reagovat

Socha Svantovíta je moc pěkně udělaná a obětiště i celá zahrada na mě působí krásně. Vše vyzařuje úctou a souzněním s bohy. Chválím a děkuji, že ses podělil Tomy :-)

6 Veleslava Veleslava | Web | 26. července 2013 v 0:05 | Reagovat

Jednoduše výborné :-)

7 Darik Darik | 26. července 2013 v 0:31 | Reagovat

Též se přidávám s chválou, moc se mi to líbí.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama