NOVINKY :
Kontaktní e-mail : mikyhorozumy@seznam.cz
Dopředu ovšem upozorňuji, že NEPOSKYTUJI MAGICKÉ SLUŽBY, ANI PORADENSTVÍ A NEBUDU NA PODOBNÉ ŽÁDOSTI REAGOVAT. Děkuji za pochopení - Miky. Usmívající se

HORY A KOPCE OPŘEDENÉ TAJEMSTVÍM - Jan A. Novák

11. února 2014 v 9:06 | Miky |  KNIHOVNIČKA
Koncem minulého roku se na trhu objevila kniha s názvem HORY A KOPCE OPŘEDENÉ TAJEMSTVÍM a lákavým podtitulem Horské svatyně, obětiště a sídla bohů v České republice. Novinář a publicista Jan A. Novák nám v knize představuje 37 českých hor a kopců, které mohou být zajímavým cílem výprav leckterého turisty, milovníka záhad a samozřejmě i pohana. Některá ze zmiňovaných míst jsem už navštívil, o některých jsem věděl, ale jsou zde i kopce, které zatím unikaly mojí pozornosti. Autor u každé hory zmiňuje místní pověsti, archeologické nálezy, historické souvislosti a zajímavosti. Pro ty, z nás, kteří bychom chtěli popisovaná místa navštívit i v reálu, jsou na začátku každé kapitoly uvedeny GPS souřadnice a na konci i možnosti autobusových a vlakových spojů.
Pro člověka, jako jsem já, který se rád toulá po vlastech českých a vyhledává přírodní zajímavosti a místa s možným napojením na pohanskou minulost, je tato kniha další cennou pomůckou při plánování cest.

CO V KNIZE NAJDETE :

1. Bacín, 2. Blaník, 3. Boreč, 4. Boubín, 5. Branická skála, 6. Burkovák, 7. Kazín,
8. Kleť, 9. Kobyla, 10. Komorní hůrka, 11. Kotouč, 12. Kozákov, 13. Krudum, 14. Ládví,
15. Manda, 16. Milešovka, 17. Obří hrad, 18. Petrovy kameny, 19. Petřín, 20. Plešivec, 21. Praděd, 22. Radhošť, 23. Rovina, 24. Říp, 25. Slánská hora, 26. Sněžka, 27. Svatá hora, 28. Šárka, 29. Šibeniční vrch, 30. Tetín, 31. Trosky, 32. Vítkov, 33. Vysoká Roudná, 34. Vyšehrad, 35. Závist, 36. Zbiroh, 37. Železná hůrka.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Pavel Pavel | 11. února 2014 v 17:37 | Reagovat

Na knížku jsem také koukal, ale nekoupil. Na většině jsem byl a na zbývajících jsem nic nenalezl pro mne zajímavého.
Na jednu jistojistě nepůjdu - pokud nebudu muset a to je Bacín.
jednu zajímavou jsem si tady ale přece jen našel. A tak sháním info o Vysoké Roudné.
Díky Miky

2 Miky Miky | 12. února 2014 v 7:27 | Reagovat

[1]: No vidíš, a mě by Bacín zrovna dost zajímal. A to i přesto, že Frostík tam byl a moc ho to nenadchlo. :-P

3 Frostík Frostík | 12. února 2014 v 10:56 | Reagovat

[2]:Já za to nemůžu. Nevěděl jsem, kde ta obětní puklina je. Máš to v té knize?

4 Miky Miky | 12. února 2014 v 13:57 | Reagovat

[3]: Ne, to v knize není. Možná tu puklinu archeologové schválně znovu zasypali, aby se v ní nikdo nehrabal.

5 Miky Miky | 12. února 2014 v 14:47 | Reagovat

[3]: Našel jsem orientační plánek. Není moc podrobný a ta puklina s kostmi je v místech, kde je na mapě křížek. http://nd06.jxs.cz/827/095/3376d526f5_96944436_o2.jpg

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.