NOVINKY :
.
Kontaktní e-mail : mikyhorozumy@seznam.cz
Dopředu ovšem upozorňuji, že NEPOSKYTUJI MAGICKÉ SLUŽBY, ANI PORADENSTVÍ A NEBUDU NA PODOBNÉ ŽÁDOSTI REAGOVAT. Děkuji za pochopení - Miky. Usmívající se

INGLINGOVÉ A PÁTER DIJ - ZHOUBA SLOVANSKÉHO RODNOVĚŘÍ

22. ledna 2015 v 9:30 | Miky |  ZAMYŠLENÍ
Každý, kdo dnes zaslechne "volání rodu" a začne se hlouběji zajímat o předkřesťanskou kulturu svých slovanských předků, se bohům žel, dříve či později setká s tzv. slovansko - árijskými védami. Úmyslně říkám "bohům žel", protože tyto novodobé falzifikáty, které se snaží tvářit jako pravé historické texty, matou hlavy mnoha upřímných, ale naivních hledačů svých kořenů. Bylo by tedy určitě dobré si o těchto textech i o jejich šířitelých, sektě tzv. starověrců - inglingů a jejím hlavním představiteli Alexandru J. Chinivečovi, něco málo říci.

Tzv. Slovansko - árijské védy se dělí do čtyř základních částí. První část se nazývá "Kniha Perunovy moudrosti", druhá "Kniha světla", třetí část se skládá ze dvou knih "Ingliismus - symbol víry inglingů" a "Slovo moudrosti volchva Velimudra" a poslední čtvrtá část se jmenuje "Pramen života". Přestože jsou o těchto textech šířeny legendy, že byly opsány z runového písma vyrytého do zlatých plastik, vytvořených před více než 40 000 lety, apod., žádné důkazy pro to neexistují a texty jsou zjevně smyšlené a místy inspirované např. staroislandskou Ságou o Inglinzích, taktéž vymyšlenou Knihou Mormon, francouzskými legendami o Templářích, dalšími falzifikáty jako jsou Píseň ptáka Gamaju a Velesova kniha a dokonce i ufo-teoriemi Ericha von Dänikena. Prostě děs běs.


Přesto však učení církve inglingů dopadá docela často na úrodnou půdu a např. u našich východních sousedů na Slovensku už mají inglingové poměrně dost následovníků. Toto učení totiž vykresluje Slovany, jako ten nejušlechtilejší a nejlepší národ na světě a to mnozí samozřejmě rádi slyší. Slované prostě všechno vymysleli a všude byli první. Jejich tradiční moudrost a duchovní systém strčí do kapsy všechny ostatní kultury, které od Slovanů všechno opisovali, anebo jim škodili. Následovníci inglingů jsou slepí a hluší ke všem historickým, archeologickým, etnografickým a jakýmkoli jiným argumentům svých odpůrců, neboť žijí v představě o celosvětové proti-slovanské konspiraci, a každý vědec, který tvrdí něco jiného než oni, je tedy automaticky proti nim.

Alexandr J.Chiněvič - Páter Dij.

V čele Staroruské církve pravoslavných starověrců inglingů (jak zní celý název sekty) stojí Alexandr J. Chiněvič, který si nechává říkat Páter Dij - Patriarcha. Jeho následovníci ho bezmezně obdivují a považují ho za nejvyššího žrece a hlavního duchovního vůdce nejen v Rusku, ale také v Bělorusku, na Ukrajině, v Německu, na Slovensku, v České republice a v dalších zemích světa. Chiněvič se narodil v Omsku v roce 1961, ale protože chce zřejmě vypadat starší a moudřejší, tak tvrdí, že se narodil o 10 let dříve, tedy v roce 1951. Logicky vzato musí být i místo jeho narození zvláštní, a tak rovněž tvrdí, že Omsk je postaven na základech starověkého svatého města Ásgardu. Chiněvič má za sebou zajímavou historii. Již před založením inglingů v roce 1992 se s velkou vervou zabýval senzibilstvím, kabalou, okultním křesťanstvím, paranormálními jevy a ufologií. Všechny tyto své zájmy později zakomponoval do učení inglingů. Je to sice úděsný, ale na druhou stranu poměrně precizně zpracovaný guláš všeho možného. Inglingové mají např. svůj vlastní kalendář v němž má den 16 hodin a týden 9 dní. Jednotlivé měsíce se skládají ze čtyřiceti, nebo jednačtyřiceti dní a v roce jich je celkem devět. Inglingové mají také vypracované rodokmeny bohů a vědí co přesně ten ,který bůh nebo bohyně přikazuje apod. Informací o mytologii a víře dávných Slovanů se nám ve skutečnosti, v porovnání třeba s Řeky, Římany nebo i Germány, zachovalo velice málo. Pokud by ale védy byly skutečně pravé, pak by šlo o nejucelenější obraz konkrétní předkřesťanské kultury na světě.


Člověk, který má o Slovanech, jejich kultuře, dějinách a víře již něco nastudováno, zpravidla prokoukne védystické bludy velice rychle. Méně vzdělaný člověk, trpící navíc komplexem malosti, však na učení inglingů obvykle dobře slyší. Ostatně, kdo by se nechtěl cítit synem velikého národa a vyvolené rasy?

V roce 2009 došla už poctivým rodnověrcům v Rusku trpělivost a dvě největší jazyčnické organizace tj. Svaz slovanských občin slovanské rodné víry a Kruh jazyčnických občin, vydaly společné prohlášení, v němž se od inglingů a dalších cvoků jmenovitě distancovaly a jejich učení označily za pseudovědecké, ohrožující a diskreditující víru Slovanů.

K tomu, abychom byli na své předky hrdi, z nich ještě nemusíme tak jako inglingové dělat supermany a morálně bezúhonné nadlidi, kteří nejedli maso, neobětovali zvířata, neopíjeli se a byli mnohem moudřejší a osvícenější, než lidé okolních národů. Pravá úcta k předkům se totiž projevuje především tím, že je přijímáme takové, jací byli, se všemi jejich přednostmi i nedostatky, nikoli tím, že o nich budeme vytvářet falešný nekriticky idealistický obraz, podle svých vlastních představ. Proto mysleme hlavou, buďme poctiví a nevěřme každé blbosti, která se tváří slovansky.

Sláva předkům! Sláva bohům! Sláva rodu!



.
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Myslič Myslič | Web | 22. ledna 2015 v 15:10 | Reagovat

Proti védystům jsou "druidi z korespondenčních kurzů" opravdu slabý čajíček. A landisté jsou proti nim se svými "dračími runami" celkem v pohodě...

2 Šaman Šaman | 22. ledna 2015 v 17:00 | Reagovat

Nastudováno (ve smyslu LH) toho moc nemám, moje představa slovanů vychází víceméně z Jiráska, ale i tak se tenhle způsob pohanství zdá býti poněkud nešťastný. Ten spodní obrázek mi připomíná Aštara Šerana ve slovanské tunice :)

Naštěstí jsem se s tímhle nikdy předtím nesetkal, ani o nikom takovém nevím. Na fb se sice o védistech píše často, ale opravdu jsem o ně v reálu ještě nezakop. Ani o nikoho, kdo by bral vážně Landu jako proroka, nebo jeho runy považoval za reálnější, než Šemíka.

3 Miky Miky | E-mail | Web | 22. ledna 2015 v 17:27 | Reagovat

[2]: Na netu jsou inglingové dost aktivní, např. na: vedy.sk, leva.net, na facebooku Sloveni, Slovansko-árijské védy-volná diskuse apod. Jednotliví příznivci tohoto směru občas píší komentáře do různých pohanských FB skupin a třeba i mě sem na blog. :-)

4 Pavel Pavel | 22. ledna 2015 v 17:58 | Reagovat

[3]:Nu, juknul jsem na odkaz vedy.sk a na druhý odkaz už mě přešla chuť. Nedivil jsem se ti, Miky, žes nasupený na obdivovatele "slovansko-árijských véd"
ale teď je to jasné. Je to pěkná slátanina všeho možného!

5 Darik Darik | 22. ledna 2015 v 21:13 | Reagovat

[1]: Mysliči, co ti tak vadí na korespondenčním kurzu druidů? A hlavně co o něm víš, že ho kritizuješ?
Já do OBODu (to je onen kurz) vstoupil a rok jsem tam byl. Já mám vlastní Cestu a zjistil jsem, že ho nepotřebuji. Ale na druhou stranu jsem zjistil, že pro lidi který se mu intenzivně věnují má velký přínos.
Má tři stupně: 1. bardský, 2.ovatský a 3. druidský. Při intenzivním studiu je to 2 roky každý stupeň a nebo má pomalejší verzi která je stejná a akorát je na ní více času. Student dostane potřebnou literátůru, vychází internetoví občasník. A je to hlavně o tom, že student provádí rituály a obřady jak doma tak v přírodě buď podle literátůry přímo nebo si to upraví podle svého jak to cítí. Je to hlavně o tom, že student je co nejvíce v Přírodě a s Přírodou. Sám je tvůrčí a tvořivý. Internet mu v tomto kurzu slouží aby se měl koho zeptat a ským konzultovat své studium. Je to celorepublikové a proto internet, vlastní praxe je, ale v terénu.
Znám díla studentů(básně, povídky, krezby a další) a mají opravdovou hodnotu.

6 Frostík Frostík | 23. ledna 2015 v 12:54 | Reagovat

[5]:Dávno mrtví druidové určitě žasnou. Kde je osobní výběr žáků? Kde je pravidlo nepoužívat psanou formu?

7 Darik Darik | 23. ledna 2015 v 13:20 | Reagovat

[6]: Nejde se zaseknou před 2000lety, to by byla stagnace. I dávní Keltové kdyby zůstali by byli jiný a prošli by změnami. Pravidlo, že se nepoužívala psaná forma bylo jistě užitečné a mělo svůj důvod. Jde, ale o to zda by to bylo možné v této době.
A hlavně to není důvod kritizovat a vysmívat se těm kterým to vyhovuje a je přínosem a oni sami pak jsou přínosní.

8 Myslič Myslič | Web | 23. ledna 2015 v 14:52 | Reagovat

[7]:Dariku, už jsem si zvykl, že si s historií hlavu nezatěžuješ a na historická OVĚŘITELNÁ fakta kašleš :-D Znám osobně pět bývalých "studentů korespondenčních druidských" a hlavně placených kurzů. Jejich názor je ten, že jde o tahák na peníze. Někam posílat prachy a dostávat za to... co vlastně? V zahraničí sedí guruové a inkasují penízky... To je opravdu bezva. A všechno je hlavně "druidské"... Tak proč se nepodělit s historiky a archeology?! Jo, ono to vlastně nejde, ono je to "tajný".... A z toho, co "ven" prosákne, se dozvíme, že Wyda je starobylé druidské cvičení"... No, to určitě. Nivita je drahá věc, stojí spoustu peněz. A už jsi nakoukl do těch knih renomovaných historiků a archeologů, co jsem ti doporučil?

9 Myslič Myslič | Web | 23. ledna 2015 v 14:52 | Reagovat

pardon, mělo tam být: "Naivita je drahá věc..."

10 Darik Darik | 23. ledna 2015 v 15:15 | Reagovat

[8]: Vyčítáš mi, že se nezatěžuji historií, ale tady mluvíme o současném kurzu.
Cena kurzu je opravdu vysoká, to uznávám a sám jsem to Airmid řekl a vyčetl. Jinak Airmid která to sem přinesla a realizuje je z Brna a jestli odvádí peníze cizině nevím, každopádně by asi moc neodvedla, protože zas tolik členů to nemá a nějaké výdaje např. na vytištění knih s tím má. Knihy nechává dělat sama a ona je z větší části spracovává a je tam i dosti příspěvků Českých studentů. Ale uznávám, že je to předražený.
Já, ale nepsal o ceně, ale o studentech které to oslovilo a dávají tomu své já.

11 Myslič Myslič | Web | 23. ledna 2015 v 15:35 | Reagovat

[10]:No, a já psal o tom,nač ses ptal.

12 Darik Darik | 23. ledna 2015 v 15:47 | Reagovat

Wyda je druidské cvičení. Sežeň si knihu Léčivá síla Druidů v ní se o tom dočteš.

13 Myslič Myslič | Web | 23. ledna 2015 v 15:53 | Reagovat

[12]:Já ji četl :-D neboj :-D Pokud si myslíš, že je to "druidské cvičení", tedy že jde o něco, co nám zůstalo po historických druidech, tak to se tu nasmějem :-D A ty mnou doporučené knihy od historiků a archeologů už jsi četl?

14 Darik. Darik. | 23. ledna 2015 v 16:01 | Reagovat

A čí tedy podle tebe Wyda je_
Knihy historiků a archeologů jsem nečetl a abych byl upřímný ani si na ně nevspomínám.

15 Myslič Myslič | Web | 23. ledna 2015 v 16:08 | Reagovat

[14]: Umělý konstrukt německých fantasy autorů... Ano, nečetl. Pak to celé dává smysl.

16 Darik Darik | 23. ledna 2015 v 16:11 | Reagovat
17 Myslič Myslič | Web | 23. ledna 2015 v 16:15 | Reagovat

Ještě bych dodal, že vytrvalé odmítání faktů je příznačné nejen pro védisty a landisty, ale i pro "momentální Kelty". A pokud opravdu někdo věří, že "Wyda je dědictvím druidů", tak potom jedině snad návštěva Mudr. Chocholouška...

18 Darik Darik | 23. ledna 2015 v 16:17 | Reagovat

[15]: Wyda je srovnatelný systém s jógou a nejspíš mají stejnékořeny a základ. Když si přečteš o józe jak dlouho vznikala museli by být oni nemečtí autoři hodně geniální když vytvořili tak propracovaný systém.

19 Myslič Myslič | Web | 23. ledna 2015 v 16:21 | Reagovat

[18]: Oni to prostě z jógy vykradli, to je celé... Jak jsem psal výše: Naivita je drahá věc. K oněm "autorům" Wydy snad jenom tohle: „Učený hlupák píše svoje nesmysly lepším stylem než hlupák nevzdělaný. Nejde však o nic menší nesmysly. A obyčejný hlupák v ně uvěří.“
Benjamin Franklin.

20 Darik Darik | 23. ledna 2015 v 16:28 | Reagovat

Jógu jsem dva roky cvičil tak umím posoudit zda cviky wydy jsou jí podobné či ne a můžu tě ujistit, že ne. Já sem psal o společných kořenech né o tom, že cviky jsou si podobné.
Tak nevím kdo z nás je zralý na Chocholouška.
Ale ono to tak bývá, že spoustu materiálně založených jedinců se ohání vědou která je vůči hodně věcem slepá a přitom si myslí, že zná vše.

21 Myslič Myslič | Web | 23. ledna 2015 v 16:40 | Reagovat

[20]:Dariku... že tě to furt baví, dělat si ostudu... Evidentně ti dělá problém posoudit, co je historický fakt a co novodobý nesmysl, co je za historický fakt vydáván - aby se to lépe těm naivnějším prodalo... Přeju pěkný sluníčkový den.

22 Pavel Pavel | 23. ledna 2015 v 16:41 | Reagovat

Hmmm to je fofr, jeden to nestačí ani číst. Druidové nikdy nic nenapsali. Jak tedy může dnes někdo říkat: "Jsem druid" ? když není čeho se chytit. Nu a myslím, že všichni ti dnešní "druidové" - co si tak nechávají říkat, či se tak titulovat, jimi tedy nejsou. Nějaké jedince jsem také potkal, a nedal bych za ně zlámanou grešli.
Ale je to jenom můj názor. ;-)  :-)

23 Darik Darik | 23. ledna 2015 v 16:51 | Reagovat

[21]: I já tobě přeji pěkný den :-)

24 Darik Darik | 23. ledna 2015 v 16:56 | Reagovat

[22]: Pavle to se musíš zeptat těch kdo si tak říkají, že jsou druidi. Já si druid neříkám a ani se za něj nepovažuji. Ale to neznamená, že budu někomu zesměšňovat jeho kurz, který má své hodnoty. Samozřejmě má svoje negatívá a špatné věci. Věřím, ale, že lidem co se mu věnujou je přínosem a to i když se z nich druidi nestanou.

25 Frostík Frostík | 23. ledna 2015 v 20:21 | Reagovat

Nikdo nikoho nezesměšňuje. Jen poukazujem na nesrovnalosti v tvých tvrzení.
Wyda nepochátí z jógy, ale z jiného východního systému. Na FB to jeden diskutující jmenoval. Ty němce osobně zná, takže potvrdil, že je to nová věc fiklá ketskou mystikou. Proč ne, mě se to líbí, jen to, ale přiznat.
Psal jsem o osobním výběru žáka, který sloužil k tomu, že předané vědomosti dostane morálně hodnotný jedinec. To je s korespondenčním kurzem v rozporu.
Uvádět jako svůj zdroj spisovatelku beletrie a malíře, je slabý. Přesto mám Anču rád, to ona v r.1990 upoutala můj zájem a tím mě vlastně přivedla k pohanství.

26 Pavel Pavel | 23. ledna 2015 v 20:37 | Reagovat

[24]:Dariku, já jsem se ale také nikde nezmínil, že by sis tak říkal!
Tady je všeobecná diskuse a já se všeobecně zmínil.
Jedna z věcí, o které se v souvislosti s druidy traduje je, že dokázali měnit počasí. To se v OBODU také učí? Tipnu se že ne.
Souhlasím ale s tím, že to může být někomu přínosné, být tam členem a něco pochytit. ;-)

27 Pavel Pavel | 23. ledna 2015 v 20:48 | Reagovat

[25]:Jo, uchechtnul jsem se po tom co píšeš, Frostíku -dobrý.
Ale tvrdě souhlasím s tím, že předané vědomosti dostane morálně hodnotný jedinec, což je v rozporu s tím kursem... i když - když by byl hodnotný učitel(druid) a ten správný žák, mohlo by  k tomu dojít. Kdo to ale posoudí.

Bez urážky ke komukoliv: nemůže každý v této době, kdo se přihlásí, přijít k moudru druidů pouze na základě toho že se hlásí. To fakt nejde! Může pochytit základy, může se nasměřovat dál, ale na druida to není. Vesmír funguje jinak,

28 Darik Darik | 23. ledna 2015 v 23:11 | Reagovat

[25]: Ona malířka je doktorkou filozofie a historička. Mimo beletrie napsala knihy naučné.
One malíř vystudoval famu, je soudní znalec pro obor polygrafie. O Kelty se již léta zajíma hodně do hloubky. Poznal jsem se s ním osobně.
Oba dva jsou lidi kterým se dá věřit.

29 Darik Darik | 23. ledna 2015 v 23:16 | Reagovat

[25]: Jo a na FB toho muže spousty pisálku napsat spousty a taky to dělají, třeba proto aby někoho pošpinili.
Já věřím, že oni autoři cestovali po Irsku a skutečně se cvikům Wydy učili od lidí kteří toto učení uchovaly.

30 Miky Miky | E-mail | Web | 24. ledna 2015 v 6:17 | Reagovat

[29]: Věřit můžeme čemukoliv. Mě dokonce vlastně ani nevadí, když někdo věří inglingům. Mě vadí pouze to, když se věci víry vydávají za vědecky potvrzená fakta.

31 Darik Darik | 24. ledna 2015 v 12:12 | Reagovat

[30]: Ono je od Frostíka hodně divné, že hodnověrné světky smete ze stolu a sám se ohání nějakým pisálkem z FB, kterého možná ani nezná.

32 Fros Fros | 24. ledna 2015 v 13:42 | Reagovat
33 Frostík Frostík | 24. ledna 2015 v 13:53 | Reagovat

[31]:Píšeš: "Já věřím..." kde jsou tedy ti hodnověrní svět(d)ci?
Ten tvůj pisálek z FB je náš dobrý známý, který má stejný postoj ke zpracování zjištěných informací a neskočí na kdejaký "špek" v keltském balení.
A. Bauerová je sice historička, ale její závěry jsou deformované keltománií. Mezi mnou a p. Ryzcem je jediný rozdíl a to, že ač oba máme nastudovanou historii, on za vším vidí jen Kelty. Kdežto já se snažím rozlišovat fakta od mýtů a nepotvrzených teorií.

34 Darik Darik | 24. ledna 2015 v 14:23 | Reagovat

Vím komu můžu věřit a s tohohle se stala debata která již nemá smysl.

35 lomikel lomikel | E-mail | 29. ledna 2015 v 19:12 | Reagovat

frostik - dej prosim odkaz na toho co byl u tech nemcu, pokud to je jeste na netu.
taky jsem hledal nejake dalsi zdroje, viz nize.

dik

wydu jsem kdysi cvicil a je to zajimavy system jak se propojit s mistem a prvky v nem. esli je to keltske nebo ne na tom nic nemeni  (pokud si vzpominam tak se tam nad ramec pribehu o nalezeni z zadnymi keltskymi duchovnostmi neoperuje), kazdopadne je to vice mistni ve vnitrni strukture nez joga - tak nake jednodussi :)

36 Frostík Frostík | 30. ledna 2015 v 21:28 | Reagovat

Hledal jsem přímo ten příspěvek a nenašel.  Je to dost dlouho. Přitom jsme s tímhle chlapíkem něco měli. Je to dost skeptik a tak nevím jak se k tomu vyjádří. Zeptám se.
Wydda je skvěle vymyšlená a přímo napasovaná na evropské myšlení. Je to jeden z nejlepších nových příspěvků do evropské pokladnice duchovna.
Četl jsi str 28? v " Léčivé síle Druidů"? Věříš tomu?

37 Darik Darik | 30. ledna 2015 v 21:53 | Reagovat

Tak konečně sis knihu přečetl: Co by mělo být na straně k neuvěření? Jestli máš na mysli věk muže, já měl kamaráda který ve svých 80 letech svou fyzičkou a pracovitostí hravě strčil do kapsy 40cátníka. A dá se věřit celé stránce a samozřejmě celé knize. Pokud tvrdíš, že je to převzatý z východu, uveď laskavě přesně odkud a jak se cvičení jmenuje.

38 Frostík Frostík | 30. ledna 2015 v 22:11 | Reagovat

[37]:Jak konečně? Já ji mám od roku 1995. Co jsi v té době dělal Ty?

39 Darik Darik | 30. ledna 2015 v 22:20 | Reagovat

[38]:No neber to tak vážně, bylo to myšleno tak, že ses na ní kouknul k této diskuzi, špatně jsem to podal.
Ale vyhnul ses odpovědi odkud byla Wyda převzatá a jak se ono učení jmenuje. Pokud na to neumíš pravdivě odpovědět už to mluví samo za sebe.

40 Darik Darik | 30. ledna 2015 v 23:07 | Reagovat

Píšeš, že knihu máš od roku 1995, ale ona vyšla roku 2009 a na stránkách www.bux.cz které jí má také v prodeji je uvedeno, že je to první vydání. Ale to je druhořadé. Prvořadý je název cvičení ze kterého má být Wyda převzata. Skus si vzpomenout rád bych pak porovnal.

41 Pavel Pavel | 31. ledna 2015 v 7:42 | Reagovat

[40]:Dariku, Frostík nekecá. Mám tu knihu také a vyšla v roce 1994. Německý originál v roce 1989... :-)

42 lomikel lomikel | E-mail | 31. ledna 2015 v 10:24 | Reagovat

[36]:

jo mam to prvni wydani :) u nas z roku  1994

jak jsem psal, proto joze je jednodusi, orinetovana na interakci s prvky prirody. neni tam tolik akcentovany ten urok stranou od sveta, takze ano, je to blizsti evropskemu mysleni - coz je vlastnost ktera neni v rozporu s zadnou teorii vzniku wydi.

primou tradici od druidu jsem neredpokladal ani tehdy, nejaky zdroj nalezeny ve skotsu (asi jako obnovana runova praxe v asatru) ci kde znel akcetovatelne. me zaujalo hlavne ten system propojovani se.

kdyztak aspon prosim odkud cerpali podle tveho znameho. je to pro me spise jen zodovezeni otazky kterou mam v hlave 20?! let :) dik

43 Darik Darik | 31. ledna 2015 v 11:51 | Reagovat

[41]: Co se týká knihy, já uvedl co jsem objevil na internetu a jak čtu od tebe a Lomikela vyšla i dříve.
  Ale já hlavně čekám až se dozvím ze kterého cvičení byla Wyda převzata-to je podstatné.Pak se dá porovnat.

44 lomikel lomikel | E-mail | 31. ledna 2015 v 12:11 | Reagovat

dariku, ne ze bych mel neco proti keltum, wyde nebo eklektickemu pristupu k duchovnu(u ktereho skonci stejne kazdy tradicionalista pokud nechce jen hromadit fakta, ale pokud tvrdiz ze je tu linie tradice od druidu tak to musis nejak prokazat.

to je urcita past kterou si kopes sam na se sebe, a v podstate zbytecne. religinistika, folkoristika a historie muzou byt pomocne jako smerniky k vstupu do paradigma, ale jsou to jen ty smerniky.  

zalozit duhovni praxi na ozdrojovani nelze, spousta duchovnich systemu byla zalozena na osobnich vizich (pre-paradigmizovanch ;o) kontextem doby a mista, o kterych zacalo byt tvrzeno ze jsou to ty prave stave texty pro vsechny. no to jde dnes uz hure, jednak proto ze sfera lidstu znameho se rozsiruje rychleji nez vetsina staci myslet a dale proto ze jedno z pozehnani nasich casu je uvedomeni ze pravda neni v historii nebo v nauce, ale je mozne se o ni pokusit ( ve smyslu ji zazit) jen v pritomnem okamziku a to jeste s vedomim toho ze , snad krome Budhu a spol, nikdo doopravdy nestoji mimo paradigma/filtry vnimani.

vidis jak vratkou pozici pak mas pokud polozis svou spiritualitu na to ze neco je prave/pravdive protoze je to predane prez 100 generaci jurodivych vousacu ? stejne vratke jako to ze polozis svou spiritualitu na to ze je to prave/pravdive protoze to nekdo nekdy napsal, delal, mysle si to etc. :o)

45 Darik Darik | 31. ledna 2015 v 13:12 | Reagovat

Ano když hledám přímý kontakt se spiritualitou-duchovnem hledám ho ve svém nitru a ve vlastním prožití. Stejně jako tebou zmíňováný Buddha vedl své žáky k vlastnímu prožití a nejen slepé víry.
Co se týká wydy je samozřejmé, že nejdůležitější je co člověku dává a kam ho vede. A její vznik je druhořadý.
Tady je, ale debata o jejím vzniku a ne o její spirituální funkci. A když někdo uvede, že je převzata z východu měl by úvést konkrétně ze kterého cvičení.

46 Libertus Libertus | E-mail | Web | 31. ledna 2015 v 15:20 | Reagovat

Mně se ten zarostlej, vousatej také moc nelíbí. Ale co když je to pravda. A Slované kdysi měli taková písma? Nejspíš ale asi byly převzaté z indických véd, odkud pochází moudrost a poznání. To je ale jen moje domněnka.
Jinak držím palce Darikovi. Ať se jeho Cesta ubírá cestou srdce a ducha. V dnešní době můžeme čerpat poznání z jákéhokoliv zdroje, byť třeba i vymyšleného, když nás to někam posune, proč ne? :-)

47 Miky Miky | E-mail | Web | 1. února 2015 v 9:42 | Reagovat

[46]: Jestli nějaká písma měli, pak jsou pravděpodobně nenávratně zničena. Slovansko-Árijské Védy jsou prokazatelně podvrhy.
Nemám nic proti tomu, aby někdo čerpal z vymyšleného zdroje, nemám ale rád když ho vydává za původní a starodávný. Co je postaveno na lži a oblbování mě dle mého názoru nemůže posunout dobrým směrem.

48 Frostík Frostík | 2. února 2015 v 19:30 | Reagovat

Tak by to mělo být  čchi kung.

49 Darik Darik | 2. února 2015 v 20:49 | Reagovat

Tak si čchi kung pust na You Tube a sám zjistíš, že asi ne.

50 lomikel lomikel | E-mail | 3. února 2015 v 11:21 | Reagovat

ano cikung pracuje s tremi ohnisky/tan-tien. fyzicke, emocionalni, mentalni. cilem je posilit, harmonizovat a integrovat.

co jsem nikde v cikung nevidel je integrace s geometrickymi vzory z prirodnin (mam dojem ze tibetcke joze/dzogchenu neco takoveho je). ale urcite jsem nevidel vsecko.

v me praxi je zaklad uzavreni horizontalniho kruhu Stran s vertikalnim propojenim tri Svetu. Mysim ze to plyne z toho jak jsou vesmir a lide poskladany. Joga jde do vetsi detailizace - vice center, nekdy je to dost matouci, cilem neni az tak integrace ale odstredeni. Cinsky cikung je praktictejsi co se pristupu k svetu tyce.

co bylo jejich zamerem ? system je to imho dobry, museli nejakou dobu cvicit jak ci-kung tak jogu. mozna i ceremonialni magii ?

rad bych je poznal :)

51 Darik Darik | 3. února 2015 v 11:55 | Reagovat

Wyda je pravá a pochází od dávných druidů.

Je to o tom, že několik jedinců nemůže skousnout, že dávní druidové dali dohromady něco tak geniálního a proto se snaží s toho udělat podvrh. Jedním zdůvodů muže být závist.

52 Frostík Frostík | 3. února 2015 v 12:54 | Reagovat

[49]: Ty to srovnáváš doslova. Lomikel ti popisuje výchozí znaky. Nikdy jsem netvrdil, že je si to podobné.          [51]:Začni používat mozek v plné kapacitě! Když se začali formovat Novodruidé na Britských ostrovech v 19.stol (ze kterých vznikl O.B.O.D.) sesbírali všechna zrnka minulosti co se týkali druidů. A, že by si nevšimli, že existuje cvičení pocházející přímo od druidů? Pak se najednou po 100letech objeví cizinci a toto rodinné tajemství je jim předáno? Jaká naivita a ignorance faktů.

Závist je to poslední, co by jsme k tomu měli. Ve skutečnosti by jsme byli nadšeni, že se dochovalo něco tak výjimečného do dnešních dnů z pokladnice Indoevropanství.
TÍMTO UZNÁVÁM,ŽE A.A.SCHWARZ, R.P.SCHWEPE A W.M.PFAU JSOU GENIÁLNÍ A PROHLAŠUJI JE ZA DRUIDY!

53 Darik Darik | 3. února 2015 v 13:08 | Reagovat

Novodruidé nejsou důkazem, protože to opravdu mohli přehlédnout.

54 Yarwik Yarwik | E-mail | Web | 3. února 2015 v 13:49 | Reagovat

Nestačim se divit - Darik - ty jsi dárek... Wyda je fajn cvičení, zabalený do hezkýho hávu keltománie, jak již bylo psáno... Hmm, existuje taky nějakej korespondenční kurz Seidhru? že bych se stal korespondenčním Sedhrmanem... Neee?? škoda, - no, alespoň ušetřim. :-D

55 Darik Darik | 3. února 2015 v 15:24 | Reagovat

Já to spíš vnímám jako útok Germánsky smýšlejících jedinců na něco co je Keltské.
A Frostík? to je takoví divný Kelt.

56 lomikel lomikel | E-mail | 3. února 2015 v 18:11 | Reagovat

no ale povaz, pokud bych se nedrzel a vstupil do paradigma Slovana, tak se mi tu kultuuuru (....etnicke nabozensvi je nejvysisi stupen etnicke kuktury ...) snazi skrze cizi vzory vykynozit germanky a keltsky smyslejicici!!! jedinci.

i kdyz se usedave snazim tak rozdil nevidim, jedni na nas pres pismo co nemame, druzi prez duchovni cviceni co nemame, eh. este ze je ta Perunova sekera, prebrousit a rubat! :)

Ved aj Ziarislav tak pise, a etnicke nabozenstvi neni etnicke jen tak pro srandu kralikum, krev neni voda ... Bohove dobre vedeli proc zadali lidske obeti z rad zajatcu, wobzlast tech keltu a germanu ...

---

no a pak se na to trebas kouknu tak nak universalne, pres ten Ves-mir a rikam si esli to neni krapet malicherne. No, treba :))))))

----

btw. bez nadsazky, tohle je urcity problem ktery se moc nediskutuje ale etnicke pantheony a etnicka nebozenstvi fungovali jako sociokultini institut zamereny na preziti danych etnik. Takze nic moc slunickoveho v tom neni, nemyslim ze se Bohove a Bohyne od tech casu za tak moc zmenily. V podstate jde o to co si filtrujeme a co prijimame, z kotliku.

57 Miky Miky | E-mail | Web | 3. února 2015 v 18:29 | Reagovat

[55]: Dariku, ty jsi cvok. Tvoje argumentace se podobá tomu, jak argumentují ti Inglingové : "Nesouhlasíš s naším fantas-slovanstvím? Tak to jsi nepřítel Slovanů!"
"Nevěříte, že wyda je originál druidské cvičení, tak to jste Germáni!"
Neznám osobně nikoho, kdo by toho měl o Keltech tolik nastudováno jako Frostík. On keltskou kulturu miluje. Už v devadesátých letech postavil keltským bohům svatyni na Třísovském oppidu a dodnes nosí na obřady keltský oděv. Pro tebe je to ale takový divný Kelt, protože nedůvěřuje "objevitelům" wydy.
Dariku, ty nemáš pro své tvrzení jediný důkaz, jen tomu prostě skálopevně věříš. Pro mě jsi divný Kelt ty. ;-)

58 lomikel lomikel | E-mail | 3. února 2015 v 18:41 | Reagovat

http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/tertullianus-160-230

,,Věřím, protože je to absurdní!".

vzdycky jsem si mysle ze to tak nak vystijuje podstatu - i dkyz autor ve svem paradigma by to vnimal jinak prez to ze by souhlasil s mym komentarem :)),  pak jsem o tom zacal pochybovat ze to vystihuje, no a ted si to zase myslim :).

To je dalsi takova osemetna vec kolem nabozenstvi.

59 Darik Darik | 3. února 2015 v 19:40 | Reagovat

[57]: Miky já jsem tu větu o Germánech takhle neformuloval a ani s tím to významem.
Že to vnímám jako útok Germánsky smýšlejících je proto, že pokud vím Myslič je Germánsky založený a Yarwik také. Tak, že vycházím s konkrétních lidí a ten svůj význam ke mě nepřiřazuj.
Vyložil sis to po svém a podsouváš mi něco co jsem tak nemyslel a nenapsal. To je blbej spůsob argumentace.

60 IziCrown IziCrown | 3. února 2015 v 19:44 | Reagovat

Drahy Dariku,

Wyda je vykradacka Nei Gongu, Qi Gongu a Wei Gongu (nekdy se pise i Wai Gong).
Vse je to propletene Yogou.
Poprosil bych o doplneni vzdelani v ramci vychodnich stylu.
A. A. Schwarz byl dokonce v 80. letech lektorem Nei Gongu a Qi Gongu.

61 Miky Miky | E-mail | Web | 3. února 2015 v 20:30 | Reagovat

[59]: No ano, Myslič a Yarwik mají oba rádi severogermánské bohy, krom toho je ale zajímají i Keltové, Slované, Řekové, Římané a další indoevropské národy, jejich historie a mytologie. Podezírat je z nadržování Germánům a útočení na Kelty je totální hloupost.

62 Frostík Frostík | 4. února 2015 v 9:42 | Reagovat

[60]:Prosím Tě, IziCrown a ta podobnost s třemi ohnisky jako používá čchi kung je čistě náhodná?

63 IziCrown IziCrown | 4. února 2015 v 10:00 | Reagovat

[62]: Dobrý den Frostíku,
způsob zpracování systému Wydy  je po energetické stránce (energeticka centra atd) vybrán z Daoismu - Tai Chi a zmineny Qi Gong (=Cchi Kung).
Takze neni nahodna je to primo system Daoismu. Ta prace s mineraly atd. je zase Daoismus. Knihu nemam, ale co jsem se bavil s jednim praktikantem a jeho popisem a vysvetlenim Wydy, tak jsme dosli k tomu zaveru inspirace systemem cviceni Qi/Nei/Wei Gongu.
Jeden z autoru knihy byl sympatizantem teorie nejakeho Francouze, ze Daoismus je asijska skola druidsmu, tak proto asi ta inspirace.

64 lomikel lomikel | E-mail | 4. února 2015 v 10:16 | Reagovat

IziCrown - dik!

65 Miky Miky | E-mail | Web | 4. února 2015 v 11:05 | Reagovat

[63]: Daoismus je asijska škola druidismu? To je neuvěřitelné, kam až se ti druidi dostali. :-D

66 Frostík Frostík | 4. února 2015 v 11:13 | Reagovat

[63]:Moc dík. Tyhle informace bych osobně nedohledal.
:D A nebojíš se, že budeš zařazen mezi germánsky smýšlející, nebo mezi divné Kelty? :-D  :-D  :-D

67 IziCrown IziCrown | 4. února 2015 v 11:19 | Reagovat

[64]: Neni zac.

[65]: Osobne souhlasim s casti te toerie, a to ze tam nejaka podobnost je a to je diky stylu vyuky a jejich podobne pusobnosti, jinak tim konci veskera podobnosts s druidismem. Ale takto by se dalo aplikovat na vsechny dvorni carodeje/alchymisty v dejinach.

[66]: Ja jsme spise ten vychodne smyslejici. :-)

68 Sroub Sroub | E-mail | 4. února 2015 v 13:48 | Reagovat

[56]:citace:Bohove dobre vedeli proc zadali lidske obeti z rad zajatcu, wobzlast tech keltu a germanu ...

Moh bych vědět pramen, ze kterého čerpáš názor že slovanští bohové u nás vyžadovali oběti zejména keltských a germánských zajatců?
Já jen že první slovani, konkrétně kultura pražského typu, je u nás datována zhruba do let 530 - 560n.l. teda takřka současně s odchodem germánských Langobardů, který naším územím jen procházeli, a takřka 600 let poté, co z našeho území mizí poslední Bójové, a další nositelé latenské kultury?

69 Frostík Frostík | 4. února 2015 v 14:27 | Reagovat

[67]:Východ je značně inspirativní.
Nemohl by jsi nám vyjádřit osobní názor na Wydu?

70 IziCrown IziCrown | 4. února 2015 v 16:00 | Reagovat

[69]:Osobni nazor na Wydu?
Rikam si proc ne.
Jestlize muslimove, judaiste, anglikani mohli vytvorit cviceni cerpajici z Qi Gongu a udelat si tak svuj system.
Tak nevidim proc by nekdo nemohl takhle vytvorit system pro pohany. :-)
Jedna se jen o zmenu nazvu a pojmu blize k urcitemu nabozenskemu smeru.

Jen pokud by si nekdo chtel v budoucnu rozsirit system o dalsi aspekty, tak doporucuji seznamit se systemem od zacatku pro pochopeni Daoistickych nazvu, aby ho nematli jine nazvy a pojmy. Zaklady cviceni bude mit stejne. :-) A urcite si rozsiri znalosti v nekterych vecech, ktere v knize ci systemu Wyda nemuseli byt receny ci pripadne jen lehce zmineny.

71 Darik Darik | 4. února 2015 v 20:33 | Reagovat

To, že wyda pracuje s třemi energetickými centry stejně jako Čína není v žádném případě důkaz, že je wyda vykradla.
S třemi energetickými centry mohli nezávisle na sobě pracovat jak mudrci v Číně tak dávní Druidi. A nebylo by to poprvé co se něco nezávisle schoduje. Je to běžná věc a dobře je vidět v šamanismu kde je spousta věcí schodný nezávisle na sobě a bez kopírování jeden od druhého.
Já samozřejmě stoprocentní důkaz pro pravost wydy nemám, ale v její pravost věřím.

72 Tomas Tomas | 4. února 2015 v 21:17 | Reagovat

Kdo chce věřit, ten ať věří. Kdo nevěří, ať tam běží!

73 Frostík Frostík | 5. února 2015 v 10:12 | Reagovat

[70]:Mám na to podobný názor. Líbí se mi na tom, že se snažili tento systém upravit pro evropskou mentalitu. Jak se jim to povedlo, to nemůžu posoudit, na to nemám dost znalostí a zkušeností. Ale lidé kteří to cvičí si to pochvalují. Že by dobrý základ? ;-)

74 lomikel lomikel | E-mail | 5. února 2015 v 10:35 | Reagovat

Sroub: jak jsem psal byla to nadsazka, netreba resit :).

75 lomikel lomikel | E-mail | 5. února 2015 v 10:57 | Reagovat

k wyde - me to prijde zdarile, nenuti to absorbovat slozite ideove konstrukce z cizich kraju, ktere ve finale ani tak slozite a neuchopitelne nejsou - vozbvlast na uvodni urovni na jakou aspiruje to co je pospano v knize o wyde ( vsichni jsme lide, a vsichni zijem ve stejnem svete ) a rozdil je v filozoficko-kulturnim dasain ( kudy na tu stejnou horu lezu) ale to malo kdo z mistru jendotlivych smeru to takhle na placato rekne, protoze tradice, vira, bussines etc.  

me vzdycky potesi kdyz najdu paralely mezi systemy, beru to jako jeden z prostedku verifikace toho co je mi sdelovano.

trosku blbe je, ze to oplastikovali tou legendou, pokud tedy nema vubec zaklad ( coz nevim a asi se nedovim :). tim nemyslim dolozenou tradici od druidu, ale nejake cviceni ze skotska.

76 lomikel lomikel | E-mail | 6. února 2015 v 7:28 | Reagovat

IziCrown - system pro pohany, premyslel jsem o tom a tako to udelat nejde. Zaklad cviceni s energie a sjednoceni tela, emoci/enetgie a mysli je obecne stejny. Co se lisi je nabozensko/duchovni nastavba a pojmovy aparat. Pojmovy aparat lze sjednotit a imho existuji jen 2-3 skutecne releventi sysemy. Duchovni kontext se projevuje v tom jake duchy/svate bohy/bohyne volame ku pomoci pri cviceni/analyze sveho stavu.

Napr. v tibetske samanismu/dzogchenu/tamtre se pracuje s elementy skrze Bohyne elementu ktere jsou dobre zazaseny v tibetskem duchovnim kontextu
http://knihy.abz.cz/prodej/leceni-formou-energii-a-svetlem

cviceni pusobi i na evropana, jen me prijde nucene se vztahovat ke vzdalenemu kontextu ktery je treba si znovu a znovu uvedomovat ( v te podobe jak sy myslime ze ho chapeme). Pro sebe jsem si cviceni, jehoz jadro je v praci s elementy v tele, emocich a mysli, modifikoval tak ze misto Bohyn tibetske tradice volam Svaroga, Peruna, Mokos a Devjanu (ano vim je nedolozena, ale ja pro sebe takto nazyvam Bohyni zapadu, vody a soumraku). Pri tom provadim kriz zleva doprava a shora dolu (Svarog - Ohen, Devjana - Voda, Perun - Vzduch, a Mokos - Zem). Paty element je vyrovnani vsech 4 ve Stredu.

Tazke pokud by mel byt nejaky system pro pohany, musel by IMHO byt rozdelen na obecne cviceni a na cast specialni pro kazdy duchovni kontext.  Nebo by musel byt postaven tak obecne ze by nepracoval s etnickymi Bozstvi (ale je to pak jeste system pro pohany :), ale s obecnejsimi Silamy ( treba 4 smery, Velky Ducha Velka Matka).

Kdyz na to kouknu z tohoto pohledu tak Wyda je energeticky system pro zachovani zdravi, integraci casti lidske bytosti a rozvoj sensibility. S pohany to souvysi jen tak ze je obcas pouzita terminologie vztahujici se k druidum, do zadnych vetsich akci v keltskem duchovnim kontextu, viz. priklad vyse, se nechodi, vychodni terminologie je temer vynechana. No a prave v tom to muze byt cenne :).

77 IziCrown IziCrown | 9. února 2015 v 12:33 | Reagovat

[76]: Dobrý den lomikel,
ale však tak jsem to myslel. Já ten systém nebral jako tvorbu něčeho většího a komplexnějšího. :)

[73]: S tím souhlasím, a pokud by někdo na tech základech chtěl stavět, tak určitě si cestu k dalšímu budování najde.

78 Sroub Sroub | 10. února 2015 v 7:00 | Reagovat

[74]: Nadsázka to byla pěkně pitomá. Tvrdit že byli vyžadováni zajatci z kultur nebo etnik který jsou od sebe časově přes půl tisíciletí vzdálený, to je dobrý tak leda do scifi, kde se běžně cestuje časem, a ne do seriozní debaty. To bych moh v nasdázce říct že Gótové preferovali jako zajatce rusáky, protože sídlili na Krymu, a kolem jich bylo plno....
Naprosto dementní přirovnání, a vidim že spíš tebe a cokoliv tu naíšeš netřeba brát vážně, protže když nemáš nebo neznáš fakta, tak si je prostě vymyslíš stylem cucání z palce :-?

79 lomikel lomikel | E-mail | 11. února 2015 v 10:23 | Reagovat

sroub - jak si prejes :)
jen pro zajimavost, stve te presne co ?

80 Monica Otmili Monica Otmili | E-mail | Web | 4. listopadu 2015 v 19:15 | Reagovat

Když se potřebuji zasmát, vyhledám si přesně tento obrázek oné ruské rodinky vítající vesmírný koráb. S odstupem času se mi líbí víc a víc. Všechna čest, jako sci-fi literatura je to fakt dobrá humoreska, minimálně taková divadelní hra "Gagarinovi předci" by byla supr. :D  Zvát to historickými fakty také zavání také úsměvem,  jen podstatně smutnějším. ;-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama