NOVINKY :
.
Kontaktní e-mail : mikyhorozumy@seznam.cz
Dopředu ovšem upozorňuji, že NEPOSKYTUJI MAGICKÉ SLUŽBY, ANI PORADENSTVÍ A NEBUDU NA PODOBNÉ ŽÁDOSTI REAGOVAT. Děkuji za pochopení - Miky. Usmívající se


Komentáře

1 Rushwolf Rushwolf | 17. února 2016 v 14:25 | Reagovat

Pěkně napsáno! Člověk by se měl snažit mířit vysoko co se týče ideálů a své "dignitas" ale neměl by ztrácet úctu k těm z kterých vzešel bez ohledu na to jak nízko třeba stáli. Přimout své předky takové jací byli je stejné jako vyrovnat se se sebou samým... každý z nás děla v mládí chyby, každý občas zalhal, ublížil, nebo dostal po čuni... nalhávat si, že tomu tak nebylo z nás lepší osobnost neudělá.

2 Bobr Bobr | E-mail | 17. února 2016 v 14:34 | Reagovat

Moc hezky napsané, bezvýhradně souhlasím, jen škoda té zbytečné a laciné poznámky o "sluníčkové propagandě". Díky.

3 Myslič Myslič | Web | 17. února 2016 v 19:31 | Reagovat

Jo, Máyové a jejich "Květinové války", dvakrát zničený ekosystém Yucatanu atd... to zrovna moc nesouzní s "moudrostí" kterou se sem někteří ezošašci snaží dovážet pod rouškou "pohanství" a dělat z toho byznys... Ekologická katastrofa na Velikonočním ostrově taky nebyla vina bílého muže

4 Frostík Frostík | 17. února 2016 v 21:12 | Reagovat

"Naivkové a idealisté podléhající sluníčkové propagandě" je správně pojmenovaná skupina jedinců, kteří se se svými předky rozešli a jsou mimo realitu. :-?

5 lomikel lomikel | E-mail | 26. února 2016 v 9:38 | Reagovat

nazdar Miky :).

Nabozenstvi je nastroj k formovani spolecnosti, jako kazdy jiny ismus.

Uhel pohledu (zalozeny na tom z s jakou sociokultuni skupinou se identifikuji) je je tedy IMHO ten jak ktere nabozenstvi spolecnost formuje a s jakymi cily. To se menni v case i prostoru.

Princip fungovani je stejny pro kazde naboznstvi, a velmi podobny jakekoli jine instituci - politicke strane, klubu holubaru.

V osobni rovine  (mino nabozensky rozmer) je pohanstvi to zpusob (sebe)iniciace, uvedeni do paradigma ktere me podvedomi prijme/uz prijalo a je schopne s nim pracovat.

Souhlasim s tebou ze ostatni je omacka a poutove kejkle ;).

6 Calimai Calimai | 1. března 2016 v 16:26 | Reagovat

Jsem ráda, že to konečně někdo uznal :D
Dkěuji za tvoje články :)

7 Miky Miky | 2. března 2016 v 7:14 | Reagovat

[6]: Děkuju, že je čteš. :-)

8 Jarka Jarka | E-mail | 5. března 2016 v 23:05 | Reagovat

Na tyhle stranky jsem zabrousila nahodou pri hledani puvodu mistniho jmena Podmoran a zjistila jsem od tebe uplne jine zajimave a chytre veci.taky ten tvuj clanek nebo uvaha o muslimech-konecne zadne zvastv parada a zase si nekdy u tebe poctu.Jeste tak kdyby bylo neco o te Podmorani. O_O  O_O  O_O

9 Yarwik Yarwik | Web | 20. března 2016 v 18:58 | Reagovat

Dobře a výstižně napsané.. Hmm. Toltékové a Mayové by se asi divili, co z jejich duchovníma tradicema udělali v dnešní době Ruizové a Duškové :/ I když, pochybuji, že to jejich new age učení je byť jen vzdáleně inspirováno těmito etniky. Nakonec však ten, kdo chce pravdu najít, tak ji najde..pak jen záleží na tom, zda ji přijme a srovná se sní, nebo zapadne ještě více do ezospirituálna s růžovýma brejlema na nose. Miky díky, jako vždy inspirující k zamyšlení :)

10 Nira Nira | 14. dubna 2016 v 21:15 | Reagovat

Jak já to vidím je úkolem dnešního pohana hledat moudrost. Blbosti a slepého následování ideálu je kolem nás fura.
Díky za zajímavé čtení.

11 Hrobař Hrobař | 9. září 2016 v 6:44 | Reagovat

Moc pěkný článek. Takový střízliví ale výstižný.
Idealismus je špatný vždycky, ovšem naše společnost má problém s nedostatkem ideálů obecně. Takže je možná určitý idealismus menší zlo.
Totální odvrhování civilizačních výdobytků je absurdní, zvlášť když o něm někteří píšou na počítačích :-D Nadruhou stranu být nezávislí na civilizaci mi příjde nutné, protože civilizace jako taková se nepochybně zhroutí, zatím se to stalo vždycky, a až to nastane tak není žádoucí aby to stáhlo člověka sebou. Zrovna neopohan by to měl chápat nejlépe protože právě pohanské civilizace odvál čas.Proto se taky věnuji survivalu- technikám přežití. A znám i další pohany co k tomuhle tíhnou.
Znát původní historii je samozdřejmost. Ale tak obecně snad platí že když se hlásím k nějakému směru tak bych měl znát jeho historii. To je možná nejhorší nemoc neopohanství, ne idealismus ale povrchnost.

12 Aharpyz Aharpyz | 12. října 2016 v 0:40 | Reagovat

Tak přesně takhle to vidím i já. Již několikrát jsem, byl nucen  své  přátele či lidi v okolí při debatě, dost tvrdě upozornit že se chovají jako fašisti, zbabělci a rasisti najednou. Neustále háží špínu na čechy a mluví pouze v negativních superlativech o národu ze kterého vzešl, o kultuře která je zformovala  a zejména o kultuře kterou miliony lidí uznává za svou. Naopak vyzdvihují kultury o kterých nic neví kultury které jsou daleko a čím méně o nich vědí tím jsou pro ně přitažlivějsí a lepší. Dokud háží špínu a uráží vás vše je vpořádku , ale jakmile se začnete bránit a obrátíte se na ně s tím že takhle ne že jste rád tím kým jste a že jste rád čechem atd tak jste označován za rasistu a kdo ví co ještě. Kdyby žili kdekoliv tam v kulturách které vyzdvihují (at už Araby, Indiány toho či toho) zabili by je za to nebo by jevykázali z komunity. Indiáni byje nechli sežrat mravenci, čečenci zastřelili , saudová setnuli atd. Tenhle článek je zkrátka za 1*

13 Aharpyz Aharpyz | 12. října 2016 v 1:00 | Reagovat

Ještě bych chtě dodat že byt se považuji za křestana a opravdu miluji xrista, myslím si že pohanství má s křestanství mnoho společného. Zejména v dob kdy je zde 1000 let pauza od bežného praktikování dřívějších náboženství. Myslím si že v dnešním křestanství ted mluvím o českém (a podobně to bude fiungovat i v jiných regionech) je vtisknut duch náboženstvíh, uctívání, pokory starých předků. Myslím si že návrat na stopu přdku je možný pouze za pomoci toho co z jejich ducha zbylo a nyní jsou to pokřestanštělé svátky, stejně jakoonen duševní pocit který přešel z původních náboženství a rituálů do křestanství. I pro ně tam bylo jitě mnoho společného a podobného mezi jejich praktikováním a novým prektikováním křestanství. Ovšem nemůžete si představovat že původní praktikování křestanství bylo nejak podobné dnešní mši svatéé  západního (katolického) ritu. Zajděte si na pravoslavnou eucharistii a najde te tam mnoho mystiky která jistě připomíná duch a atosféru původních předkřestanských rituálů. Jinak zajdu i na katolickou mši a i tam se dá najít mnoho. Píšu myšlenky rychle bez přemýšlení tak dle toho vypadá i uprava textu a sloh :-)

14 Björneserk Björneserk | E-mail | 31. října 2016 v 19:15 | Reagovat

Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu.

15 Björneserk Björneserk | E-mail | 31. října 2016 v 19:38 | Reagovat

[13]:
Ty milovníku Krista, to díky vám je dnes slovo pohan rovno slovu blázínek a snílek. To díky vám dnes jen stěží rekonstruujeme vlastní pohanskou minulost. Těch 1000 let to nebyla pauza, ale vytrvalá snaha křesťanů vyhladit pohany. A do křesťanství nic nepřešlo, křesťani všechno ukradli. Nemám vás křesťany rád, to je asi jasný. Dneska většina z vás mluví umírněně a někdy dokonce i rozumně, ale to jen díky tomu, že už dneska nemáte přesilu. Jinak by jste nás pohany/starověrce (ať už věřící či nevěřící) zase pronásledovali a házeli do plamenů, tak jako ve vašem zlatým věku a určitě jste to nikdy nemysleli zle, jen jste milovali Krista.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.